Jump to content

Recommended Posts

Posted

Fortfarande kattmat! :lol:

Äter inte gädda och inte hunden heller! :lol:

Varför ska man äta kattmat när man får röding levererad till älgjakten från en av jaktkompisarna kommer ner från Gällivare??? :lol:

Han köper dom av en bekant som är same. :)

jonsson det räknas ju inte om du inte har fått den själv och jag drog ju upp två gäddor i alla fall :D:P och dom rödingarna är väl inte så stora så du får väl skicka ner dom till mina katter så slipper vi ju köpa mat åt dom perfekt :lol: :lol: ;):P
Posted

jonsson det räknas ju inte om du inte har fått den själv och jag drog ju upp två gäddor i alla fall :D:P och dom rödingarna är väl inte så stora så du får väl skicka ner dom till mina katter så slipper vi ju köpa mat åt dom perfekt :lol: :lol: ;):P

Det är inga vanliga små ynkliga fjällrödingar utan storröding på ca. 1 kg st. :)

Posted

Ja, jag vet! Jag har ju aldrig varit någon flugfiskare för det är väl det som gäller med både öring och röding i fjällen. :D

Har pimplat röding och var med när Mormor och min plast Morfar la ut nät. Har aldrig fått Röding på fluga men öring har man fått på fluga. börting har man fått på mask när man metat i bäckarna, (Börting = bäcköring)

Posted

Har pimplat röding och var med när Mormor och min plast Morfar la ut nät. Har aldrig fått Röding på fluga men öring har man fått på fluga. börting har man fått på mask när man metat i bäckarna, (Börting = bäcköring)

Ok! Jag har provat att pimpla röding på en sjö utanför Gränna medan jag bodde söder ut, men det gick åt fanders. :(

Jag har även fiskat med djupparavan i Vättern och det gick inte heller. :(

Ända gången som jag har varit med och fått röding var när jag var med en kompis och fiskade med utter med hans båt.

Det är ju sådana långa linor som går ut från båten till uttrarna med en massa drag på. Då fick vi 2 st samt 5 laxar i varierande mindre storlekar 1-ca.4 kg i nov.

Det blåste NV vind och ca. 15 m/s. Trevligt väder. :)

Posted

Ok! Jag har provat att pimpla röding på en sjö utanför Gränna medan jag bodde söder ut, men det gick åt fanders. :(

Jag har även fiskat med djupparavan i Vättern och det gick inte heller. :(

Ända gången som jag har varit med och fått röding var när jag var med en kompis och fiskade med utter med hans båt.

Det är ju sådana långa linor som går ut från båten till uttrarna med en massa drag på. Då fick vi 2 st samt 5 laxar i varierande mindre storlekar 1-ca.4 kg i nov.

Det blåste NV vind och ca. 15 m/s. Trevligt väder. :)

Glömde ju att jag varit med o använt utterbräda på Västra rödingträsk i Tärna fjällen. Det är ju roligt, fick väl någon Röding men mest Öring. roligt var det.

Posted

Glömde ju att jag varit med o använt utterbräda på Västra rödingträsk i Tärna fjällen. Det är ju roligt, fick väl någon Röding men mest Öring. roligt var det.

Ok! Ja, det är ett roligt fiske men det är jobbigt när fisken har nappat längst ut i ena änden. :)

Posted

förra förra sommaren var jag med mina kusiner och fiskade torsk,vitling,makrill och rödspätta jag fick 15 st torskar på 5-7 hg bara men fint ändå och 5 vitlingar och 2 sillar och en rödspätta på 8 hg den drog redigt skönt dom lägger ju sig på sidan så det blir redigt med motstånd kanske kattmat <_< Jonsson men mängder fick jag slå det ;):P:D

Posted

förra förra sommaren var jag med mina kusiner och fiskade torsk,vitling,makrill och rödspätta jag fick 15 st torskar på 5-7 hg bara men fint ändå och 5 vitlingar och 2 sillar och en rödspätta på 8 hg den drog redigt skönt dom lägger ju sig på sidan så det blir redigt med motstånd kanske kattmat <_< Jonsson men mängder fick jag slå det ;):P:D

Nej, det fick du inte! :lol: Du ligger hästlängder efter mig ännu i kvantitet och storleksmässigt på en dags fiske även om jag skulle räkna upp vad jag har fått när det gäller havsfiske. :lol:

Posted

kom ihåg allt under 10 kilo = fiskpinnar och kattmat ;):D :D :lol::P men mamman till min kusin har faktiskt fått en torsk på 7 kg B):D

Posted

kom ihåg allt under 10 kilo = fiskpinnar och kattmat ;):D :D :lol::P men mamman till min kusin har faktiskt fått en torsk på 7 kg B):D

Ja, det är mycket kattmat som man har fått då, men jag kallar bara gäddor för kattmat och pinnar men inte havsfisk.

Jag har också passerat 7 & 8 & 9 kg på torsk, Långa, Lubb & Håkärring. :lol:

Posted

du är ju omöjlig <_<:angry::D :D :lol:

Posted

du är ju omöjlig <_<:angry::D :D :lol:

Jepp, men då har jag varit aktiv också och inte legat på latsidan! :lol: :lol: :lol:

Posted

det kan jag förstå med dom resultaten :D

Posted

det kan jag förstå med dom resultaten :D

Bra! :)

Jag och en kompis har även gjort videofilm om trollingfiske efter gös åt Fiskejournalen -82. :)

Posted

Kanske dags snart att sätta sig o se några avsnitt av Vist nappar det. Har en DVD med en del avsnitt av denna gamla klasiska tv serie som gick för många år sedan. visst kommer folk ihåg denna underbara TV serie med Bengt Öste

Posted

jupp min idol från 3-4 års ålder upp till typ 14-15

Posted

Bengt Öste

Piprökaren!

Posted

Piprökaren!

Jupp

Posted

Tänkte prova pimpla i en liten sjö med inplanterad öring nu framåt våren men vet inte riktigt vilka beten som funkar bra så kan man få nått tips?

Brukar vara segt att få napp där..

//Markus

Posted

Ok! Ja, det är ett roligt fiske men det är jobbigt när fisken har nappat längst ut i ena änden. :)

Jobbigt??? när det nappar längst ut???? Hur mycket har du fiskat med utter? Jobbigt blir det när det hänger fyra fem eller fler fiskar och stökar till linorna B)

Posted

Jobbigt??? när det nappar längst ut???? Hur mycket har du fiskat med utter? Jobbigt blir det när det hänger fyra fem eller fler fiskar och stökar till linorna B)

Inte riktigt så jobbigt men en del slit är det med att dra in utterpotonerna om det har nappat längst ut. :lol:

Posted

Bra! :)

Jag och en kompis har även gjort videofilm om trollingfiske efter gös åt Fiskejournalen -82. :)

jaså finns den att köpa ? :D
Posted

jaså finns den att köpa ? :D

Inte nu längre tror jag.

Det finns väl ingen som har en gammal vanlig VHS-video hemma idag.

Posted

jo det är det jag menar vi har både dvd och vhs ;):D :D

Posted

jo det är det jag menar vi har både dvd och vhs ;):D :D

Ok!