Foffe Posted February 28, 2012 Author Posted February 28, 2012 Inte nu längre tror jag. Det finns väl ingen som har en gammal vanlig VHS-video hemma idag. Alla bra serier har jag på VHS så nog har man kvar sin VHS en. HAr även en hederlig skivspelare så man kan spela sin LP skivor. hårdrock är bäst på LP, EP Singel och Maxi lp Quote
kennetht Posted February 28, 2012 Posted February 28, 2012 Alla bra serier har jag på VHS så nog har man kvar sin VHS en. HAr även en hederlig skivspelare så man kan spela sin LP skivor. hårdrock är bäst på LP, EP Singel och Maxi lp håller med.....nästan allt var bättre förr Quote
lsjonsson Posted February 28, 2012 Posted February 28, 2012 Alla bra serier har jag på VHS så nog har man kvar sin VHS en. HAr även en hederlig skivspelare så man kan spela sin LP skivor. hårdrock är bäst på LP, EP Singel och Maxi lp Ja visst är det så , men visst är den nya tekniken underbar när den väl fungerar som den ska. Quote
Nobbe Posted March 3, 2012 Posted March 3, 2012 Jag & två polare var ut & anglade i dag & fick 15 gäddor. Den största låg på 4,8kg. Vi hade säkert lika många bom fäll till Verkar som dom är lite tröga än men dom börjar komma igång. Quote
V70 Posted March 3, 2012 Posted March 3, 2012 Jag & två polare var ut & anglade i dag & fick 15 gäddor. Den största låg på 4,8kg. Vi hade säkert lika många bom fäll till Verkar som dom är lite tröga än men dom börjar komma igång. Jag var oxå ut en sväng idag .När lojakten är lite för svår att genom föra Men fisket var lite trögt vi fick 12 st gäddor men tappa dubbel så mycket dom vill inte hugga riktig. Vi hade alla fall tur med vädret. Nya tag imorron Quote
Silver Posted March 3, 2012 Posted March 3, 2012 Pimplat pansarn idag, trögt men kanonväder på isen så vi höll ut och till slut blev det två mindre matfiskar iaf. Quote
V70 Posted March 5, 2012 Posted March 5, 2012 Jag var ute och angla igår igen då fick vi 19 st smågäddor största på 2kg Quote
Dunderklumpen Posted March 5, 2012 Posted March 5, 2012 Slut på fisket i umeälven? http://www.vk.se/586896/hallbara-vasterbotten-hotar-umealven Quote
Foffe Posted March 5, 2012 Author Posted March 5, 2012 Inte bara Umeälven drabbas hela Tärna området drabbas av detta idiotiska förslag. Som jag skrev på ett annat ställa näste steg bliv väl att ha en gruva på Norra storfjället eller så bryter öppnar dom en gruva i Mosekälla. öppna en Gruva i Stockholms området varför inte på Lidingö. Quote
Wolf Posted March 5, 2012 Posted March 5, 2012 Jobbigt??? när det nappar längst ut???? Hur mycket har du fiskat med utter? Jobbigt blir det när det hänger fyra fem eller fler fiskar och stökar till linorna Ja det var ett elände! Jäkla tur att fiske med utterbräda förbjöds för måååååånga år sen! Quote
Foffe Posted March 5, 2012 Author Posted March 5, 2012 Ja det var ett elände! Jäkla tur att fiske med utterbräda förbjöds för måååååånga år sen! Det är inte förbjudet. Quote
Gustafsson Posted March 5, 2012 Posted March 5, 2012 Hann med två ismetepass förra helgen, en hyfsad kom upp. Sen var isarna borta här nere och det var dags för flugfiskepremiären detta året, 7 små behagade hugga, på onsdag blir det rejält med vind och då finns det chans på de lite grövre. Quote
lsjonsson Posted March 5, 2012 Posted March 5, 2012 Ja det var ett elände! Jäkla tur att fiske med utterbräda förbjöds för måååååånga år sen! Det är inte förbjudet i Vättern heller vad jag vet. Quote
linus22magnum Posted March 6, 2012 Posted March 6, 2012 Hann med två ismetepass förra helgen, en hyfsad kom upp. Sen var isarna borta här nere och det var dags för flugfiskepremiären detta året, 7 små behagade hugga, på onsdag blir det rejält med vind och då finns det chans på de lite grövre. det var fina gäddor vad vägde den störste 7-8-9 kilo ? Quote
lsjonsson Posted March 6, 2012 Posted March 6, 2012 det var fina gäddor vad vägde den störste 7-8-9 kilo ? Pinne=<10 kg. :lol: Quote
linus22magnum Posted March 6, 2012 Posted March 6, 2012 haha ska vi köra gös också eller? för då får du göra fiskgratäng till katterna Stefan Quote
lsjonsson Posted March 6, 2012 Posted March 6, 2012 haha ska vi köra gös också eller? för då får du göra fiskgratäng till katterna Stefan Behöver jag visa att jag kan prestera mer när jag har redan har uppnått det som många drömmer om??? :lol: Fiskgratäng till katter!!! Haha! Dom får äta rå fisk om dom ska ha någon annars får det vara. :lol: Quote
linus22magnum Posted March 6, 2012 Posted March 6, 2012 ja jag bara skämtar men du vet fiske är 90% tur. i 100 % av alla fall :lol: Quote
lsjonsson Posted March 6, 2012 Posted March 6, 2012 ja jag bara skämtar men du vet fiske är 90% tur. i 100 % av alla fall :lol: I mitt fall är var det skickligheten. :lol: Quote
Gustafsson Posted March 7, 2012 Posted March 7, 2012 Pinne=<10 kg. :lol: Här kallar vi dem Kran-gäddor om de är under 10, därför att de är så smala att man skulle kunna spola ut en genom kranen när man diskar Quote
lsjonsson Posted March 7, 2012 Posted March 7, 2012 Här kallar vi dem Kran-gäddor om de är under 10, därför att de är så smala att man skulle kunna spola ut en genom kranen när man diskar Jaja, det kan man kalla dom för också! :lol: Quote
linus22magnum Posted March 7, 2012 Posted March 7, 2012 cigarr gädda också om dom väger typ 2 hg så min första gädda var en cigarr Quote
V70 Posted March 10, 2012 Posted March 10, 2012 Jag var ut och angla idag hade med några kompisar . Så nu är jag helt slut i armarna fick 32 gäddor och 7 abborrar det var mest småtingar en på 6.6kg Quote
lsjonsson Posted March 10, 2012 Posted March 10, 2012 Jag var ut och angla idag hade med några kompisar . Så nu är jag helt slut i armarna fick 32 gäddor och 7 abborrar det var mest småtingar en på 6.6kg Snyggt jobbat! Nu har väl katterna mat för ett bra tag. Quote
Recommended Posts