Hoppa till innehåll

Hur mycket pengar får EN varg kosta ?


solve

Recommended Posts

:thumbsup:

Det var ord och inga visor!  :tongue:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Så nu skulle det vara svårare för henne att passera ett viltstängsel när hon redan gjort det femtiotolv ggr förut ??

Nu märker man att man är så där underutbildad igen då...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ja har du inte fattat det innan nu,att vi är dumma i huvet allihopa,utom överheten då alltså,precis som på medeltiden! :yes:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vilken tur att dom satte ett drop

Off halsband på henne så de slipper underlätta ev skyddsjakt.

Det kommer att ramla av lagom till hon kommer till Junsele

Skickat från min LT25i via Tapatalk 2

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag tillhör dem som kommer fira med en pilsner och cigarr om hon inte går tillbaka!! Är ingen direkt fan av slöseri med skattemedel!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kolla den här mannen. http://allehanda.se/start/solleftea/1.5685415-tv-gianluca-strider-for-vargen En galning som vi antagligen måste leva med om vargskrället kommer tillbaka. Kan vi skramla till en cykel och fort som fan få honom att ge sig i väg till afrika vore jag tacksam.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kolla den här mannen. http://allehanda.se/start/solleftea/1.5685415-tv-gianluca-strider-for-vargen En galning som vi antagligen måste leva med om vargskrället kommer tillbaka. Kan vi skramla till en cykel och fort som fan få honom att ge sig i väg till afrika vore jag tacksam.

 

Man har läst om den här galningen några gånger.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hon är förbi Gävle nu iaf.

Vilken väg hon tog vet jag inte ännu, men snart tror jag.

Så nu är det väl raka spåret upp till Junsele.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Fan det var nästan så det tändes ett litet hopp där att allt skulle vara över. Men då är det väl bara börja ladda för tjafset igen och flytt nummer 5.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tja! Det här måste väl vara en av dom bättre "såpoprerna" ( hur stavar man till det??) men inte ett reportage i vare sig AB eller Expr. Så mycket skit som dom skriver om men inget om förstörda skattepengar för att flytta varg. Men det är nog tur att folk inte vet.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Gör de ett bra jobb när de gräver i det vi diskuterat i tråden "tjuvjakt" så tar de väl förhoppningsvis även upp andra slöserier med skattemedel.

Eller är det bara jag som anser att det är symptom på samma problem? 

Lite sila mygg, visa att man gör något osv utan att tänka på om det man gör verkligen är bästa sättet att närma sig sitt mål (vilket det nu än är) eller om det t.o.m. motverkar målsättningen på högre nivå. Jag tycker faktiskt att man borde vara förbannad på det här (inklusive tjuvjakten) oavsett om man vill öka eller minska storleken på vargstammen.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Denna "såpa" / praktfiasko är ett riktigt skämt.. Men det är väl detsamma med allt i detta land när det kommer till varg.. Att dessutom dem beslutandeorganen i detta land trodde att den 4:e flytten skulle funka ? Vad säger det om dessa "naturmuppar" dem skulle f***n i mig ha "godemän" som har hand om pengarna så att dem inte slänger pengarna i sjön.. Den där 0,5 miljonen kostade bara vargen en massa onödigt lidande och en massa mortion ! Men nu får vi väl iaf hoppas att dem har förstått att hon helt enkelt gillar att käka ren...  Om och jag säger om hon skall flyttas en 5:e gång så får dem släppa henne på Gotland !! Då har hon iaf hinder att ta sig över...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Denna "såpa" / praktfiasko är ett riktigt skämt.. Men det är väl detsamma med allt i detta land när det kommer till varg.. Att dessutom dem beslutandeorganen i detta land trodde att den 4:e flytten skulle funka ? Vad säger det om dessa "naturmuppar" dem skulle f***n i mig ha "godemän" som har hand om pengarna så att dem inte slänger pengarna i sjön.. Den där 0,5 miljonen kostade bara vargen en massa onödigt lidande och en massa mortion ! Men nu får vi väl iaf hoppas att dem har förstått att hon helt enkelt gillar att käka ren...  Om och jag säger om hon skall flyttas en 5:e gång så får dem släppa henne på Gotland !! Då har hon iaf hinder att ta sig över...

Tror inte att någon hade förväntat sig något annat än att hon skulle vandra tillbaks.

 

Hon kan inte stanna bland renarna, det ger för mycket besvär för renägarna samt att det finns beslut om att varg inte får finnas stadigvarande i renbetet. Samt att kostnaden för att ersätta skadorna urholkar all annan rovdjursförvaltning/forskning. NVVs pengar räcker inte till att ersätta vargskadorna redan nu, utan dom har varit tvungna att äska mer pengar från regeringen redan innan....

 

Hon får inte skjutas, efter överklagande från bevararna. Vad tusan ska dom hitta på istället?

 

Ett att göra, chansa på en flytt som kanske innebär att hon lägger tassarna i vädret på vägen upp(Överkörd/tjyvskjuten).

NVV hade inget annat val. Sen sitter väl dom och hoppas på att det löser sig "The Italian way" som EU politikerna tycker att varg ska förvaltas för att slippa röra i skiten.....

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tror inte att någon hade förväntat sig något annat än att hon skulle vandra tillbaks.

 

Hon kan inte stanna bland renarna, det ger för mycket besvär för renägarna samt att det finns beslut om att varg inte får finnas stadigvarande i renbetet. Samt att kostnaden för att ersätta skadorna urholkar all annan rovdjursförvaltning/forskning. NVVs pengar räcker inte till att ersätta vargskadorna redan nu, utan dom har varit tvungna att äska mer pengar från regeringen redan innan....

 

Hon får inte skjutas, efter överklagande från bevararna. Vad tusan ska dom hitta på istället?

 

Ett att göra, chansa på en flytt som kanske innebär att hon lägger tassarna i vädret på vägen upp(Överkörd/tjyvskjuten).

NVV hade inget annat val. Sen sitter väl dom och hoppas på att det löser sig "The Italian way" som EU politikerna tycker att varg ska förvaltas för att slippa röra i skiten.....

Jag hoppas varg asen som flyttades till Tiveden och infekterade ett vargfritt område också går tillbaka till renland.

Där finns plats!!!!!!!!!!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Verkar trots allt som att dem enbart köpte sig upp till 3 veckor med den halva miljonen.. Som det ser ut med hennes vilja och motivation att vara i Norrland bland renarna så finns det bara två alternativ och det är ett skott eller ta kostnaderna..

 

 

Tror inte att någon hade förväntat sig något annat än att hon skulle vandra tillbaks.

 

Hon kan inte stanna bland renarna, det ger för mycket besvär för renägarna samt att det finns beslut om att varg inte får finnas stadigvarande i renbetet. Samt att kostnaden för att ersätta skadorna urholkar all annan rovdjursförvaltning/forskning. NVVs pengar räcker inte till att ersätta vargskadorna redan nu, utan dom har varit tvungna att äska mer pengar från regeringen redan innan....

 

Hon får inte skjutas, efter överklagande från bevararna. Vad tusan ska dom hitta på istället?

 

Ett att göra, chansa på en flytt som kanske innebär att hon lägger tassarna i vädret på vägen upp(Överkörd/tjyvskjuten).

NVV hade inget annat val. Sen sitter väl dom och hoppas på att det löser sig "The Italian way" som EU politikerna tycker att varg ska förvaltas för att slippa röra i skiten.....

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det finns nog en väldigt bra väg för oss jägare just nu! Nationellt borde samtliga vara överens om att inte skjuta varg - oavsett anledning. Den skyddsjakt vi, på sin höjd får bedriva, är ju oftast på de vargar som orsakar problem närmare bebyggelse etc. Efter bara något år, Max, kommer samhället att be oss om hjälp. Då hamnar inte vi i beroendeställning utan vi fixar problemet.

Redan nu kan vi se att vargen gör avtryck i samhällen, städer och närmar sig människor ovanligt snabbt. Låt det ske!

Tycker denna strategi hade varit kanon och väl värd att bepröva... Alla andra rakryggade och demokratiska förslag verkar ju vara dömda att misslyckas.

Mvh

RG

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.
×
×
  • Skapa ny...