Hoppa till innehåll

ID:nr Område?


Hunter84

Recommended Posts

Alla som gör eftersök åt polisen har ett id:nr.

I detta id:nr underar jag om områdes numret finns med, jag misstänker att så är fallet.

T ex 1234-K0012-1234 är då K0012 områdes numret som gör eftersöken i?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hej.

Du har helt rätt..

1234 = hem kommun

K0012 = är ditt område/vägavsnitts nr inom kommunen

1234 = är bara ett rent löp nr vid registreringen

//B

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jaha så det är hem kommunen först, dom sista fyra är mitt numer då.

Vad jag förstår så ska man ha sitt eftersöks område där man jagar är det inte så?

För det har inte jag och det är ingen som sagt nått än heller, men kan det upp stå några problem om jag har fel område?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

jag tror inte de är nårra problem om du inte har vid jaktmarken visst underlättar kanske mer för en själv om vart man är om man inte använder gps som jag gör..

själv så är jag marklös men går som eftersöksekipage utan problem och ingen som säger nåt heller dom ggr. jag stött på folk så är de bara å vara trevlig å förklara varför man är där då löser de sig alltid..sen om du blivit utringd så är de bara å traska på å göra söket utan å tänka på några markgränser..

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Här är det den som bor närmast olycksplats som skall ringas ut är det sagts från org! men jag vet inte fick utryckning på älg i förra veckan-

Långt från vårat område nu har vi gps så det är ju inga större problem annat än å få tag på markägaren? sen förklara vart älg låg!!

Vart utringd på avlivning på rå i tättbebygt område som går på 3 ben,, markägaren fick inte avliva för polisen närmast eftersöksjägare har inte varit tillgänglig så-

Jag fick det problemet varit dit 2 gånger nu då har rå lämmnat plats så det har varit bättre om det funnits nån i närheten som hunnit dit när rå är där!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ni har nog rätt att det inte spelar någon som helst roll vart man jagar vanligt viss.

kom i kontakt med en idag som gör eftersök lite var stans och han har sitt jakt område i en helt annan kommun.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hej

Får ursäkta min sena komentar i frågan.!

Som eftersöksjägare står de flesta i tjänst inom hela länet, förusatt inte annat har avtalats lokalt.

Däremot som kontaktmän,, så är deras huvuduppgifter att hålla reda på jakträttsförhållanden lokalt inom sitt område.

Det är därför som kontaktmän oftast väljer/blir placerade i nära anslutning till ert eget hem/jaktområde.

@ Jämtland...

Använder ni den speciella Pdf,en (vilt § 9 § 40) för att erhålla ersättning vi avlivning av annan orsak än trafikhändelse.?

Skicka e-post adress i PM så sänder jag om du vill.

//B

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...