Nils l Posted June 20, 2019 Posted June 20, 2019 På 2019-05-18 at 17:21 qvarnhill sa: Natten mellan onsdag/torsdag kom han, mindre än 45 minuter efter att björnen senast visade upp sig på åteln... Vill verkligen tippa omkull honom! Så, avstår hockeyn i kväll och ordnar effektivt så att ABSOLUT inget av mello når varken mina ögon eller öron... Den där är STOR! 1 Quote
Popular Post qvarnhill Posted June 21, 2019 Popular Post Posted June 21, 2019 10 hours ago Nils l sa: Den där är STOR! Mest för att inte leka med på amatörernas afton så sitter jag nog i skogen i natt, lägger en bukett blommor under röven på stolen och drömmer om att han kommer, då smäller det! 1 3 Quote
BollnäsViktor Posted June 21, 2019 Posted June 21, 2019 1 hour ago qvarnhill sa: Mest för att inte leka med på amatörernas afton så sitter jag nog i skogen i natt, lägger en bukett blommor under röven på stolen och drömmer om att han kommer, då smäller det! Håller tummarna ✊ skitjakt 1 Quote
Nils l Posted June 21, 2019 Posted June 21, 2019 4 hours ago qvarnhill sa: Mest för att inte leka med på amatörernas afton så sitter jag nog i skogen i natt, lägger en bukett blommor under röven på stolen och drömmer om att han kommer, då smäller det! Lägg några rosor under och sitt på taggarna så somnar du inte. Trevlig midsommar. 1 Quote
daavviid Posted October 30, 2019 Posted October 30, 2019 Väldigt stilla på åteln nu. Någon enstaka gris som är där någon gång i veckan. Någon som kan dela med sig om något bra tips för att locka vildsvin? Har tjära och majs ute nu. Tänkte göra en majsbomb och se om det hjälper. Quote
Popular Post Dansken Posted October 31, 2019 Popular Post Posted October 31, 2019 Som sagt var.... 4 Quote
daavviid Posted December 4, 2019 Posted December 4, 2019 Hur är det med åteljakten på vintern? Bättre eller sämre? Tänkte lägga ut halm där jag har tjäran och rulltunnorna. Mvh David Quote
Joacim Posted December 4, 2019 Posted December 4, 2019 1 hour ago daavviid sa: Hur är det med åteljakten på vintern? Bättre eller sämre? Tänkte lägga ut halm där jag har tjäran och rulltunnorna. Mvh David Bättre enligt min erfarenhet. Behövs inte så mycket "gott gott" på vintern enligt min erfarenhet för att dra in gris - majs och tjära räcker länge. Slängde ut lite majsensilage när ville ha en extra god chans att få skjuta. Numera åteljagar jag ingenting, har fullt upp att freda åkrar och fält ifrån dom små svinen ? 1 Quote
Popular Post M-Ola Posted August 13, 2020 Popular Post Posted August 13, 2020 I kväll invigdes den "nya" åteln. Snabbt gick det. Lämnade gården kl 21.30, sköt grisen 21.42 och var på plats med atv 22.05 för hemtransport. 7 Quote
vildmark Posted August 18, 2020 Posted August 18, 2020 Äntligen föll det en gris i spannmålen igår natt.. Haft dem framme var och vart annat pass utan att komma åt dem.. Men nu kom det två och en galt blev på plats... Den hade gyttjebadat innan den dök upp... 1 Quote
Popular Post MarkusR Posted August 18, 2020 Popular Post Posted August 18, 2020 Äntligen är de tillbaka, borta sedan midsommar. Det är väl för mycket gott i skogen. 4 Quote
Popular Post vildmark Posted September 27, 2020 Popular Post Posted September 27, 2020 Igår skyddsjagade jag hos bonden då grisarna vart inne på gården och ätit av kossornas foder... I mörkret kom ett helt radband med grisar springandes över åkern och jag lyckades skjuta en lagom matgris... Utgångshålet syns i bild...det tog högt men den dog på fläcken...det är huvudsaken... 3 Quote
vildmark Posted December 9, 2020 Posted December 9, 2020 testade mitt vakpass i en granplantering hos kompisen.. blev en gylta på ca40kg.. 2 Quote
vildmark Posted May 4, 2021 Posted May 4, 2021 Igår sköt jag en galt på 50-60kg... Den kom på min åtel i granplanteringen... 1 Quote
Popular Post M-Ola Posted June 1, 2023 Popular Post Posted June 1, 2023 Nu på morgonen hade jag finbesök på ena åteln. Tranor har jag haft besök av innan men aldrig med en unge. 3 Quote
Recommended Posts