Jump to content

hur går det med åtlarna?

Recommended Posts

Posted
På 2019-05-18 at 17:21 qvarnhill sa:

Natten mellan onsdag/torsdag kom han, mindre än 45 minuter efter att björnen senast visade upp sig på åteln... Vill verkligen tippa omkull honom! Så, avstår hockeyn i kväll och ordnar effektivt så att ABSOLUT inget av mello når varken mina ögon eller öron...

storgalt_maj.jpg.d4232af128c856b97f5a3c26ebe6a119.jpg

Den där är STOR!

• Like 1
Posted
1 hour ago qvarnhill sa:

Mest för att inte leka med på amatörernas afton så sitter jag nog i skogen i natt, lägger en bukett blommor under röven på stolen och drömmer om att han kommer, då smäller det! :thumbsup:

Håller tummarna skitjakt 

• Like 1
Posted
4 hours ago qvarnhill sa:

Mest för att inte leka med på amatörernas afton så sitter jag nog i skogen i natt, lägger en bukett blommor under röven på stolen och drömmer om att han kommer, då smäller det! :thumbsup:

Lägg några rosor under och sitt på taggarna så somnar du inte. Trevlig midsommar. 

• Haha 1
  • 4 months later...
Posted

Väldigt stilla på åteln nu. Någon enstaka gris som är där någon gång i veckan. Någon som kan dela med sig om något bra tips för att locka vildsvin? Har tjära och majs ute nu. Tänkte göra en majsbomb och se om det hjälper. 

• 1 month later...
Posted

Hur är det med åteljakten på vintern? Bättre eller sämre? Tänkte lägga ut halm där jag har tjäran och rulltunnorna. Mvh David 

Posted
1 hour ago daavviid sa:

Hur är det med åteljakten på vintern? Bättre eller sämre? Tänkte lägga ut halm där jag har tjäran och rulltunnorna. Mvh David 

Bättre enligt min erfarenhet. Behövs inte så mycket "gott gott" på vintern enligt min erfarenhet för att dra in gris - majs och tjära räcker länge. Slängde ut lite majsensilage när ville ha en extra god chans att få skjuta. 

Numera åteljagar jag ingenting, har fullt upp att freda åkrar och fält ifrån dom små svinen ?

• Like 1
  • 8 months later...
Posted

Äntligen föll det en gris i spannmålen igår natt.. Haft dem framme var och vart annat pass utan att komma åt dem..  Men nu kom det två och en galt blev på plats... Den hade gyttjebadat innan den dök upp...

20200817_235739.jpg

• Like 1
  • 1 month later...
  • 2 months later...
Posted

testade mitt vakpass i en granplantering hos kompisen.. blev en gylta på ca40kg.. 

20201209_200210.jpg

• Like 2
  • 2 weeks later...
  • 4 months later...
Posted

Igår sköt jag en galt på 50-60kg... Den kom på min åtel i granplanteringen... 

• Like 1
  • 2 years later...