Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hej tänkte starta en tråd om skyttebanor i Stockholmslän. är bosatt i Täby och har inte så vitt jag vet tillgång till någon skyttebana i närheten som har bekväma öppetider.

Närmaste jag har varit på ligger i Märsta vilket är en bra bit i bilen.

Dela gärna med er om skyttebanor ni känner till i Stockholmslän och deras hemsidor och de har några.

Berätta också gärna om vad ni tycker om banan/orna :)

Posted

Jag är själv medlem i Haninge jaktskytteklubb.

Den ligger:

Tjurstavägen

136 91 HANINGE

Hemsida: www.HJK.se

Vad jag vet är den en av Sveriges största jaktskytteklubbar.

Jag trivs väldigt bra. Dom har i princip allt man kan önska.

Kan speca upp de olika banorna men hemsidan gör det så bra själv.

Öppet enligt schemat på hemsidan för icke medlemmar. (Höst samt vår-sässong)

Kaffeteria och försäljning av ammo, lerduvor, skyttemärken mm mm under öppettiderna.

Rabatterat skytte för medlemmar som gjort minst tre arbetspass.

Ett kanon-ställe med andra ord.

Mvh John

Posted

När jag bodde i Stockholm sköt jag på Rosersberg skjutbana,trivdes mycket bra där,ligger mot Arlanda..

Posted

Är det hagelskytte man är ute efter är Haninge utan tvekan bäst. Bra priser på serierna också jämfört med många andra. Dom har trap, skeet och sporting.

Även Rosersberg är en fin anläggning och bor du i Täby är det väl lite hugget som stucket om du väljer Haninge eller Rosersberg. Kan vara något närmre till Rosersberg kanske när jag tänker efter.

Mvh. Fitz

Posted

Är det hagelskytte man är ute efter är Haninge utan tvekan bäst. Bra priser på serierna också jämfört med många andra. Dom har trap, skeet och sporting.

Även Rosersberg är en fin anläggning och bor du i Täby är det väl lite hugget som stucket om du väljer Haninge eller Rosersberg. Kan vara något närmre till Rosersberg kanske när jag tänker efter.

Mvh. Fitz

slipper ju traggla sig igenom stan....

Posted

slipper ju traggla sig igenom stan....

Mja... Förvisso. Dock, åker man ut på lördagar och söndagar brukar inte trafiken vara helgalen. Lite beroende på vart i Täby TS bor borde det gå att plocka resan på 45-60 minuter cirkus, om det är Haninge som är målet.

Rosers kan säkert ta lika lång tid också beroende på utgångspunkt.

Har man med sig en burk drottningsylt går ju resan fort vart man än ska förstås... :lol:

//F

Posted

Har dunkat 300-400 plugg i dagarna på en helt ypperlig bana. Eller rättare sagt flera banor i samma område.

Dock kan nog inte alla få tillträde dit....

Posted

Har dunkat 300-400 plugg i dagarna på en helt ypperlig bana. Eller rättare sagt flera banor i samma område.

förstår inte riktigt hur detta ska hjälpa trådstartagen? Men roligt för dig!!
Posted

För boende i Täby bör ju Åkersberga vara den bästa http://www.osterakersskyttecenter.se/.

Skjuter själv älg på denna bana.

//Lasse D.

Om vi bara pratar ren geografi möjligtvis.

Nu pratar jag bara i egenskap av hagelskytt och då suger den banan rätt hårt. Bara trap (åtminstone sist jag var där) plus svindyra serier.

Mvh. F

Posted

Vilket område pratar du om? den ända skjutbanan i täby jag känner till ligger i källaren på tibble idrottshall och det är endast för luftgevär och 22a tror jag. sen så antar jag att polisen har en skyttebana i området. förutom det så finns det en nedlagd skyttebana nära sjökrikan men den har varit stängd länge och det ligger hus precis brevid så.. vad menar du?

Posted

Jag är själv medlem i Haninge jaktskytteklubb.

Den ligger:

Tjurstavägen

136 91 HANINGE

Hemsida: www.HJK.se

Vad jag vet är den en av Sveriges största jaktskytteklubbar.

Jag trivs väldigt bra. Dom har i princip allt man kan önska.

Kan speca upp de olika banorna men hemsidan gör det så bra själv.

Öppet enligt schemat på hemsidan för icke medlemmar. (Höst samt vår-sässong)

Kaffeteria och försäljning av ammo, lerduvor, skyttemärken mm mm under öppettiderna.

Rabatterat skytte för medlemmar som gjort minst tre arbetspass.

Ett kanon-ställe med andra ord.

Mvh John

verkar vara en bra bana för hagel men inte lika bra för kula :/ jag söker en bana med mycket kulskytte och helst flera banor som man kan skjuta samtidigt. en älgbana på 80 meter är ju bra för jakten men jag är mer road av sportskytte. bränner av ca 40-60 skott när jag skjuter så det är roligare om det finns flera banor än att man ska stå och vänta på att 5-6 pers ska skjuta sin tur.

Posted

När jag bodde i Stockholm sköt jag på Rosersberg skjutbana,trivdes mycket bra där,ligger mot Arlanda..

har varit där fick inte ett så trevligt bemötande då de höll på att stänga banan helt för ickemedlemmar så de var inte så trevliga mot mig. fick på 1 och en halv timme skjutet ungefär 40 skott med kula och 10 med hagel. inte något jag är nöjd med då jag gillar att när jag väl pangar på panga mycket ;)

Posted

verkar vara en bra bana för hagel men inte lika bra för kula :/ jag söker en bana med mycket kulskytte och helst flera banor som man kan skjuta samtidigt. en älgbana på 80 meter är ju bra för jakten men jag är mer road av sportskytte. bränner av ca 40-60 skott när jag skjuter så det är roligare om det finns flera banor än att man ska stå och vänta på att 5-6 pers ska skjuta sin tur.

För kula så finns en HELT ny elektronisk älg.

Inskjutningstorn

50-metersskytte på rörligt mål

Sandabanan för långhåll har 100 meter till 300 meters skytte.

Mvh John

Posted

Jag har precis tagit jägarexamen, men har kvar högviltsprovet. Vet någon om nån bana i sthlmsområdet där man kan göra högviltsprovet nu?

Posted

förstår inte riktigt hur detta ska hjälpa trådstartagen? Men roligt för dig!!

Det var nog mest en glädje yttring av att fått möjligheten att panga både mycket och gratis......

Posted

Vilket område pratar du om? den ända skjutbanan i täby jag känner till ligger i källaren på tibble idrottshall och det är endast för luftgevär och 22a tror jag. sen så antar jag att polisen har en skyttebana i området. förutom det så finns det en nedlagd skyttebana nära sjökrikan men den har varit stängd länge och det ligger hus precis brevid så.. vad menar du?

Varit på en militär bana..... I närheten av Botkyrka.

• 4 weeks later...
Posted

Varit på en militär bana..... I närheten av Botkyrka.

låt säga att jag vet var banan ligger vem ska jag kontakta för att få tillträde?

Posted

Jag var på en bana för några år sedan i Brottby (Vid yesterdays) det torde inte vara allt för långt från dig.

Vet inte vad den heter, men kanske kan man googla det.

Posted

Jag har precis tagit jägarexamen, men har kvar högviltsprovet. Vet någon om nån bana i sthlmsområdet där man kan göra högviltsprovet nu?

Då är du mer än välkommen till Wermdö skeppslag - Nacka jaktvårdskrets skjutbana från och med den 12 april.

Gå in på http://www.jagareforbundet.se/stockholm/wermdo-nacka/ så hittar du mer info, tider och priser.

Är det något du undrar över så slå mig en signal på 0735-227 405 så hjälper jag till.