Hoppa till innehåll

Åtelbelysning


Hunter68

Recommended Posts

  • 2 months later...
  • 3 months later...
  • 1 month later...

Bild från en som köpt 6w från mig och tagen när han inventerade sin grisstam,lyser hyfsat skulle jag säga och det är 37 meter till spridaren på bilden.

6w mobilbild bågformade och 37 meter till spridaren.jpg

20181129_163142.jpg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 11 months later...
På 2020-12-03 at 15:42 Hunter68 sa:

Senaste varianten av lampa.det är 40 meter till spridaren.

Riktigt trevlig lampa, får man fråga hade den heter eller finns och få tag på?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 hour ago Galne sa:

Riktigt trevlig lampa, får man fråga hade den heter eller finns och få tag på?

Jag har privat leverantör av alla mina lampor osv och har inget namn på den tyvärr.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det säljs ju numera åtelbelysning i parti och minut till struntsummor.

Den här sälja av biltema också: https://www.hylte-lantman.com/genzo-mini-led-atelbelysning

Och den belysningen fick bra betyg när svensk jakt gjorde ett test med flera olika modeller av åtelbelysning.

Tycker man inta att en sån slinga räcker så har man nog råd att köpa ett par till.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

5 hours ago Dahla sa:

Det säljs ju numera åtelbelysning i parti och minut till struntsummor.

Den här sälja av biltema också: https://www.hylte-lantman.com/genzo-mini-led-atelbelysning

Och den belysningen fick bra betyg när svensk jakt gjorde ett test med flera olika modeller av åtelbelysning.

Tycker man inta att en sån slinga räcker så har man nog råd att köpa ett par till.

Ja,men du kan inte jämföra biltemas med genzos för biltemas är ingen kvalitè alls,jag har haft ett par stycken och dioderna slocknar efter typ 2-3 månader,vet många fler som haft samma problem med dom coh jag har hellre en som håller än springer och köper belysning i parti och minut för så roligt är det inte men det är min åsikt sen får var och en välja själv och jag har hållt på med belysningar sen 2009 så jag har i stort sett testat allt som finns på marknaden.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

16 minutes ago Dahla sa:

Våra från biltema är exakt samma som genzos och dom har funkat utan problem i dryga två år nu.

Ja,visst kan man ha tur men det är inte samma som genzos,ser bara likadana ut men skiljer sig i dioderna bland annat,kolla bara på gyttorps strålkastare,ser likadan ut men är inte samma inuti och jag har kollat med leverantör i kina som levererar till gyttorp och han sa så till mig att det skiljer sig inuti i vissa detaljer men på utsidan är dom exakt likadana.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Spelar ju mindre roll eftersom genzos är billigare än biltemas.

Oavsett vilket så finna det numera en uppsjö av olika åtelbelysningar att köpa så folk slipper bygga egna lösningar med samma.skit som ändå kommer från kina

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Är de någon som kör åtelbelysning numera? Tror dem flesta kör med mörkersikte? Själv använder jag lampa för 1000:- och handhållen mörkerkikare För 4000:-

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det är trevligt att ha lyse på åteln så man kan kolla vad som händer.

Det är inget roligt att sitta och glo ut i kolsvarta natten och vänta på att något ska prassla där framme.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

5 hours ago Dahla sa:

Spelar ju mindre roll eftersom genzos är billigare än biltemas.

Oavsett vilket så finna det numera en uppsjö av olika åtelbelysningar att köpa så folk slipper bygga egna lösningar med samma.skit som ändå kommer från kina

Vet inte hur dom ligger till prismässigt men kvalitetsmässigt är genzos bättre än biltemas enligt mig och visst kommer allt från kina oavsett vad det står på paketet men somliga tror det det görs i sverige bara för att det heter typ något på svenska och jag har haft otur även med mera kända märken så därför jag bygger själv samt att jag tycker om att hitta olika lösningar och det är ju frivilligt att köpa eller bygga själv.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

22 minutes ago hs_merkel sa:

Är de någon som kör åtelbelysning numera? Tror dem flesta kör med mörkersikte? Själv använder jag lampa för 1000:- och handhållen mörkerkikare För 4000:-

Vi kör enbart med åtelbelysning,har testat med lampa på bössan men det gick inte bra för grisarna drog direkt så fort man tände lampan merdans belysningen skiter dom i fullständigt,dock funkar det inte att jaga i månsken av någon anledning och jag tycker det är lite för dyrt med mörkersikte än så länge men det är min åsikt.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ja det är lite som det är det där. Jag tror inte man generellt kan säga att "så här är det med grisar". Med lampa på bössan kan det funka om man tänder uppe på träden och långsamt går ned över grisen, eller tända bakom grisen och gå fram över den så inget kommer plötsligt: tänder man rakt i ögonen på dom drar dom som en avlöning.
Jag har skjutet en gris i fullmåne där det var ljust som på dagen.
På åteln jag skötte på Mörby ville grisarna INTE ha potatis: Det åt rådjur och älgar taberas på- men grisarna rörde dom inte. Andra ställen äter grisarna bara pärer.
Så jag tror inte man kan ta något för givet med grisarna: Det är intelligenta djur.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 hour ago Hunter68 sa:

Vi kör enbart med åtelbelysning,har testat med lampa på bössan men det gick inte bra för grisarna drog direkt så fort man tände lampan merdans belysningen skiter dom i fullständigt,dock funkar det inte att jaga i månsken av någon anledning och jag tycker det är lite för dyrt med mörkersikte än så länge men det är min åsikt.

Har slutat att skjuta på åtel. Därav lampa. På åtel,nummer ska vi nog kalla det foderplats med koja? inte skjutit någon där på 3år.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.
×
×
  • Skapa ny...