Jump to content

Åtelbelysning

Hunter68
 Share

Recommended Posts

F-n 5 st kostar som ett Kelmo.. :woot: Hoppas de lirar bra, åter kom gärna med omdöme!!

Ja,men tänk på en sak bara vilket jag upptäckte av en slump,relät orkar inte driva starkare lampor än 2w,jag provade med en 3w och den glödde lite bara men då mätte jag på batteriet och det var laddat.

• 2 weeks later...

Denna variant är med ett mindre hus och det nya vattentäta relät och för dom dom är nyfikna på priset får skicka pm men det är ett bra och billigt alternativ om man inte har så mycket plats att sätta belysningen på.Lampan är på 1,2w och lyser riktigt bra.post-8575-0-00659700-1356439313_thumb.jppost-8575-0-49192100-1356439337_thumb.jp

• Like 1

Heikki Pekkala

Finns paneler som är billigare med samma wattantal så sök på nätet så får du se.

Butiken finns i stan så det blir där av bekvämlighet, Har letat en del och detta kändes ändå prisvärt.

• 2 weeks later...

Dessa små rackare lyser bättre än förväntat så bara beställa fler och dom vattentäta relän jag har provar fungerar också bättre än jag trodde så beställt fler av dom med.post-8575-0-64318200-1357633674_thumb.jp

Ja,men tänk på en sak bara vilket jag upptäckte av en slump,relät orkar inte driva starkare lampor än 2w,jag provade med en 3w och den glödde lite bara men då mätte jag på batteriet och det var laddat.

12V 10A står det juh. Orkar inte räkna i huvet, men den borde orka mer.

12V 10A står det juh. Orkar inte räkna i huvet, men den borde orka mer.

Ja,såg det nu att det står 10A på men det jag hade stod det max powerkonsumtion 2w på och det är exakt likadant som dom jag beställde förut,samma artikelnummer och allt.

Specifications:

Power supply: AC12v

Load current: 10A

Ambient temp: -20°C to +50°C

Power consumption: Max. 2.0w

Operating Illumination:

Turn-ON Less than 30Lux

Turn-OFF 150Lux or above

Size:3.5cm x 4.2cm x 5cm.

Ja,såg det nu att det står 10A på men det jag hade stod det max powerkonsumtion 2w på och det är exakt likadant som dom jag beställde förut,samma artikelnummer och allt.

Specifications:

Power supply: AC12v

Load current: 10A

Ambient temp: -20°C to +50°C

Power consumption: Max. 2.0w

Operating Illumination:

Turn-ON Less than 30Lux

Turn-OFF 150Lux or above

Size:3.5cm x 4.2cm x 5cm.

Dock ska sägas att batteriet inte var fullt riktigt utan 11,4 v när jag mätte på det så det kan ju vara för lite men borde ju räcka.

• Like 1

Dock ska sägas att batteriet inte var fullt riktigt utan 11,4 v när jag mätte på det så det kan ju vara för lite men borde ju räcka.

Power consumption: Max. 2.0w borde i detta fall betyda att "Den" inte drar mer än 2W, vilket är rätt mkt , ska man måsta mäta den.

Testade den lite på bänken, och den verkar juh rätt vettig.

Power consumption: Max. 2.0w borde i detta fall betyda att "Den" inte drar mer än 2W, vilket är rätt mkt , ska man måsta mäta den.

Testade den lite på bänken, och den verkar juh rätt vettig.

Precis, Power consumption är ju förbrukning på prylen, så relät ska dra 2watt.

Precis, Power consumption är ju förbrukning på prylen, så relät ska dra 2watt.

Den orkar med rätt mkt, men den drar rätt mkt kräm åxå..

Men billiga relän, är bättre än inget (ibland)... Just nu drar belysningen mindre utan relän, dvs konstant på, än om jag hade haft relät där.

Dock lär det väll ändras om någon månad.

Den orkar med rätt mkt, men den drar rätt mkt kräm åxå..

Men billiga relän, är bättre än inget (ibland)... Just nu drar belysningen mindre utan relän, dvs konstant på, än om jag hade haft relät där.

Dock lär det väll ändras om någon månad.

Ska du testa en annan modell av relä?Jag hade kemos relä förut men tyckte dom drog ganska mycket.Kemos relä har följande spec:Teknisk data Tillverkare: Kemo Spänning: 12 V (11...14 V) Strömförbrukning: ca. 2 mA / 35 mA (relä av / på) Reläkontakt: max 3 A Arbetstemp.: ca. - 15...+ 50 Grad C Ljusstyrka påslag: ca. 25 Lux ± 20 % Ljusstyrka frånslag: ca. 45 Lux ± 20 % Mått: ca. 72 x 50 x 27 mm.

• 2 weeks later...

Efter mycket kopplande och funderande fick jag äntligen ordning på det så nu funkar det med både relä och dimmer till samma belysning så nu avgör skymningsrelät när det ska tända och dimmer hur starkt det ska lysa.

• 3 months later...

Beställt nya varianter idag så nu bara att vänta ett par veckor på leveransen.post-8575-0-56889200-1368615283_thumb.jp

• 2 weeks later...

Senaste bygget med både timer och dimmer.attachicon.gifTimerbelysning 001.jpgattachicon.gif12v timer.jpgattachicon.gifvrid-dimmer.JPG

Fasen du verkar rätt haj på det där med o koppla el :smile: ..Bilbatteri 12v laddad o klart finns + armatur likt denna på bild något mindre, även kabel till detta ..2frågor;              hur ska jag koppla in dimmern? får nämligen inte något ljus alls :woot: måste jag ev. koppla om armaturen på nått sätt?..tillägger att batteriet är helnytt lampan inte trasig. Tacksam för schematiskt schema och hjälp// Minken.

Fasen du verkar rätt haj på det där med o koppla el :smile: ..Bilbatteri 12v laddad o klart finns + armatur likt denna på bild något mindre, även kabel till detta ..2frågor;              hur ska jag koppla in dimmern? får nämligen inte något ljus alls :woot: måste jag ev. koppla om armaturen på nått sätt?..tillägger att batteriet är helnytt lampan inte trasig. Tacksam för schematiskt schema och hjälp// Minken.

Ja,nog har jag kopplat en del plus att det har blivit en massa olika varianter så man har lärt sig längs vägen så att säga.Skickade ett meddelande till dig.

Tänkte vädja till er goda vilja och höra om det finns någon som vill sponsra min sons vapenköp genom att köpa belysning,han är klar med examen om 2 veckor.

Har bara 2 skymningsrelän kvar nu så endast den varianten kan jag bygga.

• 2 weeks later...

Nu har jag både dimmer och skymningsrelä hemma om någon vill ha belysning.Den goda viljan uteblev visst men sonen klarade examen i måndags så nu får han jaga.

Såg att det var fel bild,här kommer den rätta.post-8575-0-18942300-1372351593_thumb.jp

Input Voltage AC12V
LED Quantity 3
Wattage 3W
Lumen 270-285LM
LED Chip Epistar
Color Temperature WH/GREEN
Power factor >0.5
Work Temperature <55°C
Ambient Temperature -30°C – 55°C
CRT Ra>75
Waterproof Degree IP65
LED Angle 180°