Minken88 Posted April 20, 2012 Share Posted April 20, 2012 Är det någon mer som har Basset fauve de Bretagne hundar från Trollpackan (Lazybee's) kennel?..är bara så att jag undrar pga av att min lille kille på 6mån har en sådan otroligt intresse av jakt även spår..7min drev på bla hare i feb mån (ingen snö)4,5mån gammal, även älg, visar intresse för hjort, rå, gris, räv, grävling..allround med andra ord^^ Tänkte då med denna tråd fråga..hur länge har just din hund som kommer från denna kennel jagat första säsongen som 1åring och överlag när valpen din började visa intresse för vilt? tidigt eller sent? Ni andra som har fauvar kan ju svara igen som gjort det tidigare i en annan tråd bara för att det är skoj Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Minken88 Posted April 21, 2012 Author Share Posted April 21, 2012 Ingen annan fauve ägare som har en hund från Åseda? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mannlicherman Posted April 22, 2012 Share Posted April 22, 2012 Känner väl till Trollpackans hundar och dess linjer! Bedriver man avel på såpass starka franska jaktliga linjer som dom har gjort, så är det svårt att misslyckas! Du kommer säkert att få mkt roligt med din jycke framöver Känner förövrig en kille som har en hane därifrån, och den jycken tog ett 1;a pris på drevprov redan under injagningsäsongen, plus att han hann med att bli viltspårchampion! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Minken88 Posted April 23, 2012 Author Share Posted April 23, 2012 Känner väl till Trollpackans hundar och dess linjer! Bedriver man avel på såpass starka franska jaktliga linjer som dom har gjort, så är det svårt att misslyckas! Du kommer säkert att få mkt roligt med din jycke framöver Känner förövrig en kille som har en hane därifrån, och den jycken tog ett 1;a pris på drevprov redan under injagningsäsongen, plus att han hann med att bli viltspårchampion! Ja där ser man vad roligt..du vet inte vad hunden heter? ja nog har jycken min jakt och nos i sig allt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mannlicherman Posted April 23, 2012 Share Posted April 23, 2012 Ja där ser man vad roligt..du vet inte vad hunden heter? Jodå, han heter Trollpackans D-Dogg! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Minken88 Posted April 23, 2012 Author Share Posted April 23, 2012 Jodå, han heter Trollpackans D-Dogg! Där ser man roligt att läsa om jyckarna. Tackar ska du ha Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts