G5 bowhunter Posted May 11, 2012 Posted May 11, 2012 pilen vinklade uppåt och tryckte ner potatisen vid träffenprecision framför allt annatjag har skjutit mitt i den svarta natten (ska på vildsvins jakt utomlands)tyvär är kamera inte den bästa för natt filmning,med den här båge och utrusningen kan man jaga t.o.m med peep på mitt i natten utan minsta problemdet är precis samma som att du skjuter mitt i den vita dagenbåge är kanon mjuk och jämt att dra,så man behöver inte anstränga sig eller resa upp sig på treestand förre skottetdet tag bara 1år att bygga om den(hat testat med en del andra cammar )prioritet nr1 med den båge var precision och hållbarhet framför allt annatända negativa är ljudet-7000 aluminium stock är omöjligt att få helt ljudlös,men jag gör inte upp änannars är zero vibration i den(vid uppdraget liger cammaxlar under lemmfäste punkten)samt. är den byggd att klara extrem kyla och värme med tjocka(drar ner på hastighet rejält) och försträckta kabel och sträng som ska inte bytas på 2-3 årmed andra ord en skit enkelt båge för treestand som man ska endast jaga med i flera år utan att behöva greja med den hela tidendet som jag själv är mest imponerad av är Striker spetsarför mig skjuter de och grupperar bättre en fält spets :o :o :otror ni eller inte ,men det var inga problem alls att pricka varanan skott i den lilla plast locket på snusdosan på 28mmissar jag -då är det inte mer än 2-5cmhar även testat på 45 och 55 mom jag missar då är det i sidled några få cm (man nästan ser inte locket bakom siktpinnen)Magnum varianter tappar höjd lite mer än vanligt striker redan vid 35m(ca 5-8cm) och är lite mer vind känsligfattar inte riktigt varför men de är otroligt lätta att trimma in om man jämför med andra fasta spetsarjag får exakt samma resultat med de som med mekanisk T3 tekan spetspilflykten är kanon rakt utan minsta pilkast åt sidanhar även provat mjukare 350 skaft med samma resultat(OBS-du måste limma fenor med blazer egna Helix Tower,funkar inte så bra med andra som har mindre helical vinkel)i för sig,det hela kan bero på att jag skjuter första gången en 60 båge med tyngre skaft som är lite långsammare och samt kan vara lättare att trimma in med jakt spets än 70+ bågarvad fan ska man annars göra när man börjar bli gammal och orkar inte längre med 70#bågeG5 Prime Shift-ombyggd till Fluid encam med yoke system ,fast men i sidled justerbar I glide,30# axel-axel längd,62# styrka,max drag längd 29,5(extrem parralela lemmar ,lite sänkt lemmfäste)hastighet med 29,8gram 265fot -räcker låååååååååååååååångt för jakt upp till 35mlättoff 72%-justerbar från 65 till 85stränghöjd 7 1/4sträng BCY 24 kardelkabel med Yoke BCY 28 kardelsikte Trophy ridge en fast pinne med Viper archery 0,19 lystråd iEP Hunting Red EYE Peephylla Vapor trail V -limbdriverpil-Victory 300 med 125gr G5 Striker Magnum och Blazer 2#lampa-Nova -kostar 180 spänn på Ahlsellcamera Midland 100-kostar 900 spänn hos Nya Vapen jakthandlarn(troligen biligare på Blocket men man ska ju handla hoss lokal jakthandlare) Quote
G5 bowhunter Posted May 11, 2012 Author Posted May 11, 2012 t.o.m min lilla Chappy skiter ner sig och sticker bakom mig när han ser Striker spets på pilen :lol: Quote
G5 bowhunter Posted May 11, 2012 Author Posted May 11, 2012 och en film till för de som är skeptiska mot Made in Gärdhem bastard bågar Quote
Recommended Posts