AnteL Posted May 17, 2012 Posted May 17, 2012 Sköt mig i måndags min första bäver och tog igen ryggen låren och en bog den andra var skott skadad så jag undrar om det är någon som har nåt bra recept till bäver som ni tycker är gott eller har provat? Mvh Quote
Jämta Posted May 17, 2012 Posted May 17, 2012 Man kan tillaga det som vilket kött som helst, gott att grilla med och jag tror jag har ett recept här på sidan på bäversvanssoppa som blev mustig och god Quote
sealhunter Posted May 17, 2012 Posted May 17, 2012 http://hem.spray.se/cantilena/bavergryta.htm Quote
Wizard Posted May 17, 2012 Posted May 17, 2012 Som det redan nämnts här så kan man göra vad som helst med bäver. Personligen är jag löjligt förtjust i vanlig hederlig svensk kalops på bäver! Kombinationen av kryddpeppar och rotfrukterna gör verkligen bävern rättvisa i köket! Tillsammans med en god vaxig potatis, helst Asterix, så är middagen fullbordad!!! Quote
AnteL Posted May 18, 2012 Author Posted May 18, 2012 Tack för tipsen ska väll prova röka någon bit kanske som Kurok säger men de andra blir nog till någon gryta av nåt slag eller kanske grilla Mvh Quote
sidelock Posted May 24, 2012 Posted May 24, 2012 Låt bäverns ålder avgöra vad det ska bli av den, brukar bli bäst så med de flesta djur.:-) Grilla om den är ung, koka om den är gammal. Quote
Saax Posted November 18, 2013 Posted November 18, 2013 Åkte hem te en vän idag, de första han gör e å hivar upp en 27kg bäver på bänken, skär av hövet å ska hiva resten.. Hann i alla fall sno åt mig baklåren innan resten åkte i gropen kanske skulle tatt lite mer :/ Quote
henke67 Posted November 18, 2013 Posted November 18, 2013 Tja körtlarna kan man ju göra grogg på... Skickas från min iPad via Tapatalk Quote
charlie Posted November 18, 2013 Posted November 18, 2013 Tja körtlarna kan man ju göra grogg på... Skickas från min iPad via Tapatalk Det lär ju behövas om man ska käka sork /M Quote
lsjonsson Posted November 19, 2013 Posted November 19, 2013 Fick den här etiketten av en kille för några år sedan. 2 Quote
Recommended Posts