Jump to content

Recommended Posts

Posted

Sköt mig i måndags min första bäver och tog igen ryggen låren och en bog den andra var skott skadad så jag undrar om det är någon som har nåt bra recept till bäver som ni tycker är gott eller har provat? :)

Mvh

Posted

Har bara provat rökt bäver, men det var gott.

Posted

Man kan tillaga det som vilket kött som helst, gott att grilla med och jag tror jag har ett recept här på sidan på bäversvanssoppa som blev mustig och god B)

Posted

Som det redan nämnts här så kan man göra vad som helst med bäver.

Personligen är jag löjligt förtjust i vanlig hederlig svensk kalops på bäver! :wub:

Kombinationen av kryddpeppar och rotfrukterna gör verkligen bävern rättvisa i köket!

Tillsammans med en god vaxig potatis, helst Asterix, så är middagen fullbordad!!! :D

Posted

Tack för tipsen ska väll prova röka någon bit kanske som Kurok säger men de andra blir nog till någon gryta av nåt slag eller kanske grilla :)

Mvh

Posted

Låt bäverns ålder avgöra vad det ska bli av den, brukar bli bäst så med de flesta djur.:-)

Grilla om den är ung, koka om den är gammal.

• 1 year later...
Posted

Åkte hem te en vän idag, de första han gör e å hivar upp en 27kg bäver på bänken, skär av hövet å ska hiva resten.. Hann i alla fall sno åt mig baklåren innan resten åkte i gropen kanske skulle tatt lite mer :/

Posted

Tja körtlarna kan man ju göra grogg på...

Skickas från min iPad via Tapatalk

Det lär ju behövas om man ska käka sork :)

/M

Posted

post-144-0-64612400-1384831438_thumb.jpg

Fick den här etiketten av en kille för några år sedan. :thumbsup:

• Like 2