Hoppa till innehåll

Trafikeftersök gris 20120718


mats_bengt

Recommended Posts

Säjer som NS. I dom områden jag verkar är vi tre det är alltid någon som känner någon i närheten.

För min del så i ett av älgsköttselområdet på ca 25000 ha sitter jag i styrelsen så har rätt bra koll på vem man behöver ringa för att lösa jakt rätts frågan. Plus att man har pratat med folk att gäller det rådjur så vill dom inte ha så dom. Men jag försöker iallafall medela att det har hänt en olycka på deras marker.

Lasse

Annars får man göra som jag gjort någon gång att helt enkelt knacka på i något hus i närheten och fråga. Gäller det en älg så brukar dom vara rätt intresserade!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har 3 mil till Kärragården.

Ska ha detta i åtanke, är ju lite tjurigt numera att plocka in folk utanför organisationen så det är bra med lite backup.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Och har man eftersök runt en medelstor stad så är det ett lapptäcke med fastighetsägare, inte många som jagar på åkerplättar, industrimark och en massa skit att hålla reda på med ägarbyten och liknande...

Krävs nästan ett kansli för att hålla rätt på skiten.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ska ha detta i åtanke, är ju lite tjurigt numera att plocka in folk utanför organisationen så det är bra med lite backup.

Är med i organisationen man måste väl kunna gå över länsgränserna Har varit tillfrågad om jag kan komma ner till marken i Lagan om det skulle behövas vid viltolycka hittar ju hyfsat i det området

Lasse

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Styckat grisen och hade jag vetat om skadorna så hade jag lämnat grisen i skogen!

I stort sett båda baklåren var kass snacka om "lårkaka" undrar om en sådan skada kan läka ut? Annars hade en sådan här gris gått ett hemskt öde till mötes.

Fanns ju inga skador invärtes, möjligtvis i bäckenet. Men den kan ju inte varit helt kass för då borde den inte kunnat ta sig så långt som den gjorde. För den hade

inte asat sig på frambenen syntes ju på spåret.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...