Jump to content

vilken båge skall jag köpa

affe

Recommended Posts

hej på er alla här inne, jag är nybörjare på detta med compound båge, :smile: men vil börja med det och jag har en fråga som jag hoppas ni kan hjälpa mig med, för när det gäller vilken båge, vilket märke skall man köpa jag vet att det skall vara en compound båge, men hua det är en djungel :wallbash: och jag vet inte vad som är rätt men jag har titta på några som är klara för att skjuta så kallat RAK två bågar från Dimond by Bowtech 2012 Diamond Bowtech Outlaw R.A.K. eller 2012 Diamond Razor Edge mit Boondocks Package och 2012 HOYT - Prohawk M4 det är några jag titta på men som nybörjare vet man ju inte om det är rätt eller fel

jag är helt inne på jakt med båge och i och med jag bor i Tyskland arbetar i Danmark och jakt med båge är tilllåtet i Danmark så är det lockande men som sagt man skall börja någonstans och det är med en båge och den köper jag i tyskland via nätet och så har ni några bra ider om detta så är jag mycket tacksam :woot:

Affe :thumbsup:

Hej, Alla bågarna nu nämner är från bra tillverkare det är dock inte deras " high end" bågar, det jag kan rekomendera är att googla på dem och läsa i olika forum mm om vad folk tycker om dem. Jag har sagt det många gånger förut här att som nybörjare kan jag INTE rekomendera att man beställer båge via nätet, utan man SKA besöka en Pro shop och få hjälp med att hitta den båge som fungerar bäst för dig och din budget. Att köpa båge är betydligt mer komplicerat än att bara hitta rätt märke, vilket flera här har fått erfara.

Det borde finnas flera butiker i Tyskland, bland annat WildJaeger.com har öppnat en butik med skjutbanor och proffshjälp, mail dem och fråga hur långt de har kommit med sin

butik för jag vet inte om bågarna har levererats än, I Danmark kan du kontakta en väldigt kunnig person http://www.maxhunt.dk/

Hej, Alla bågarna nu nämner är från bra tillverkare det är dock inte deras " high end" bågar, det jag kan rekomendera är att googla på dem och läsa i olika forum mm om vad folk tycker om dem. Jag har sagt det många gånger förut här att som nybörjare kan jag INTE rekomendera att man beställer båge via nätet, utan man SKA besöka en Pro shop och få hjälp med att hitta den båge som fungerar bäst för dig och din budget. Att köpa båge är betydligt mer komplicerat än att bara hitta rätt märke, vilket flera här har fått erfara.

Det borde finnas flera butiker i Tyskland, bland annat WildJaeger.com har öppnat en butik med skjutbanor och proffshjälp, mail dem och fråga hur långt de har kommit med sin

butik för jag vet inte om bågarna har levererats än, I Danmark kan du kontakta en väldigt kunnig person http://www.maxhunt.dk/

Tak skal du ha før svaret og jeg har fundet danega de er ikke så langt fra mig och der kan jeg få hjælp med det meste och de hade några goe buer med en hoyt rampage xt fult udrusted og før et godt pris og en bowtech assain og fult udrusted til et godt pris og så får man se hvad som blir køpt og hvad de er jæger og har lang erfaring af buejagt :biggrin: