Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hej.

Ngn här som har erfarenhet av att köpa kikarsikte på XXL. Dom har Zeiss Duralyt 3-12 '50 RM60 alltså belyst för 7500. Detta sikte kostar överallt runt 10000. Har tänkte beställa via nätet men ngt tveksam om det verkligen är rätt sikte, känns som det är lite väl bra för att vara sant.

Ngn som har tittat på detta?

Tack J

Posted

Hejsan.

Allt jag kan säga om xxl är att de är ena jäklar på att pressa priser på diverse varor. Till exempel vet jag att de säljer norma Oryx 30-06 för 549kr asken, det är 180kr billigare än min lokala handlare.

Siktena har jag gluttat på när jag varit i xxl butiken och de är samma som modellnamnet anger. Bara priset som är skillnaden som du märker:)

Dessutom är mina erfarenheter bara bra vad gäller kundservice hos dem. När en annonsvara inte hade inkommit fick jag en lite dyrare för annonspriset. Och de har nåt slags snabb-avtal med zeiss om garantijobb också, iaf butiken i heron city Sthlm.

Oj, lät nästan som en annons för dem de här, men de har faktiskt imponerat på mig än så länge. Jag har köpt lite allt möjligt av dem men inget sikte än:) men fortsätter de med sina sjukt låga priser är det bara en tidsfråga innan jag åker och köper ett sådant du tittat på:)

Posted

Tack för svaret Kakjak.

Har suttit och jämnfört fakta och bilder med andra sidor och allt stämmer ju förrutom vikten på siktet, dom anger att deras belysta sikte väger 535g vilket inte stämmer med andra sidor där det väger 580.

535 gr är nämligen vikten på samma sikte fast utan belysning på dom andra sidorna, därför tvekar jag lite.

Posted

Har nu pratat med XXL och enligt dom kostar kikaren runt 10 000 i affär men justn nu 7500 via internet, så har beställt ett nu

Posted

Har nu pratat med XXL och enligt dom kostar kikaren runt 10 000 i affär men justn nu 7500 via internet, så har beställt ett nu

Tror du gjort en bra affär:) hojta gärna till när du får den så kan vi se hur lång leveranstid de har från näthandeln:)

Lycka till med nya leksaken;)

Posted

Brukar det vara lång väntetid på grejer där?

Har ioch för sig inte ngn panik att få den imorgon.

Hör av mig när jag hämtat ut siktet.=)

Posted

Brukar det vara lång väntetid på grejer där?

Har ioch för sig inte ngn panik att få den imorgon.

Hör av mig när jag hämtat ut siktet.=)

Ingen aning om lev-tiderna från dem. Därför ja tänkte att du kunde hojta till när du vet:)

Posted

Jobbar på xxl i norge. Pressar priserna till de lägsta hela tiden. Absolut inga fel på varorna. :)

Posted

Trevligt nät kommer xxl till skåne ??????????????????????????????????????????????????

Posted

Tror det är på gång till Kristianstad inom en snar framtid :smile:

Posted

Hej

Fick mitt kikarsikte idag, Har inte hunnit testa det, men allt ser bra ut och mkt nöjd med den korta leverans tiden.

• Like 1
Posted

Fasen det var ju bra hastighet på dem då också:) aja, ha så skoj med siktet och tack för infon:)

• Like 1
Posted

Tror det är på gång till Kristianstad inom en snar framtid :smile:

Vet du något som jag inte vet, eller är det bara en stilla förhoppning... :wink:

Posted

är XXL på gång på många orter månne? Det öppnar ju en butik i Jönköping i januari!

• Like 1
  • 2 weeks later...
Posted

Vet du något som jag inte vet, eller är det bara en stilla förhoppning... :wink:

Har fått lite info om att det kan vara XXL på gång, man kan säga att vi ev ska leverera värmen till dom...

Posted

nu har du ju redan köpt men wildmark i ullared säljer samma sikte för 8900kr så 7500kr är tämligen bra men några 10k tar vi inte :thumbsup:

Posted

det kan vara XXL på gång

Spännande! Hoppas det blir av, konkurrens är oftast gynnsamt för alla.

Posted

Har det annonserats ordentligt tidigare vid nyöppningar av varuhus runt om i landet? Det ryktas om att det inte har gjort det tidigare men jag vet inte?

• 2 weeks later...
  • 3 months later...
Posted

Xxl är klart att bygga i karlstad nu också :)