Minken88 Posted October 8, 2012 Share Posted October 8, 2012 Tänkte höra mig för med er som har.. drivande, ställande och stötande hundar som har ett behov av skyddsvästar.. händer det att era hundar skaver sig ibörjan av säsongen? tänkte över penisfästet främst. Hade min fauve på släpp totalt i 60min idag. Inget pip gnäll eller något..men väl vid bilen och hemma så syntes det ett 1cm stort skavsår i diameter på jycken min en bit ovanför pungen.. den stora frågan är oxså..vågar man släppa igen om någon dag eller så?..hunden har inte ont mer än att det är skvavt så att säga..västen är oxså av märket Protector pro 2012..så ni som har erfarenheter kan gärna posta dem oxså.. P.s (Dovhind och kalv drevs på morgonen sedan vid andra släppet..då skadan måste uppkommit så var det ett okänt drevdjur ) Mvh; MInken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Minken88 Posted October 9, 2012 Author Share Posted October 9, 2012 Ingen som haft problem med skvande sår o liknande ? med västarna Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hypro2010 Posted October 10, 2012 Share Posted October 10, 2012 Jag har en fråga angående denna väst oxå stämmer detta: http://www.hundskydd.se/agria.php Väst+agria=ingen självrisk. Har god kontakt med med den Jaktansvarig på agria och hon håller på att kolla upp detta men har lite bråttom, måste beställa en väst snarast för jag behöver ha den, den 25 okt! Någon som vet detta? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ajV Posted October 10, 2012 Share Posted October 10, 2012 När du testat den på din wachtel, kan du skriva en utvärdering då? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Minken88 Posted October 11, 2012 Author Share Posted October 11, 2012 Jag har en fråga angående denna väst oxå stämmer detta: http://www.hundskydd.se/agria.php Väst+agria=ingen självrisk. Har god kontakt med med den Jaktansvarig på agria och hon håller på att kolla upp detta men har lite bråttom, måste beställa en väst snarast för jag behöver ha den, den 25 okt! Någon som vet detta? jag fick till svar av affären, där jag köpte in min..detta visste dem inte något om..(konstigt). men efter att ha visat dem hemsidan och sedan vad det står..så skulle dom givetvis kolla upp detta.Så jag väntar som du med svar på vad som gäller..men västen är hemma och det är det viktigaste .. Dock så har jag kommit på vad som skaver hunden..markförnan..skvattram, blårbärsris grenar osv..ung o oerfaren som man är.. men med en erfaren hundförare som visade sin petit så slog det mig att dom skaver sig på marken som sagt ..nåja västen är kanon iaf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hunter84 Posted October 17, 2012 Share Posted October 17, 2012 Ja Agria står för självrisken, OM du kan bevisa att hunden har blivit skadad med västen på. Tex genom ett foto. Det går inte att ta hunden hem och ta kort. Bökigt som satan men de svaret fick jag. Men jag skulle inte få rabatt vid inköp av västen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts