Sun Flower Posted May 8, 2014 Posted May 8, 2014 Ok, här är en min favoritbild på Sara när hon tog vilt för första gången. Det var en kennelträff och träningen hade gått jättedåligt. Hon är ju lite speciell och väldigt vek och det tillsammans med en väldigt nervös husse gjorde att det låste sig helt. Hon tog inte dummys alls och lämnade knappt min sida. Sedan kom viltet fram, vi hade ju sedan ett tag lämnat de övriga och försökte träna på egen hand, jag kastade kråkan nån meter och hon springer fram och nosar lite, ställer sig och skäller ståndskall (!) i nån minut och plockar sedan upp kråkan och kommer och lämnar av snyggare än hon någonsin lämnat en dummy. Hon gillar fortfarande inte dummys, men hon har plockat allt vilt man slängt åt henne. Sorry, för utläggningen i en bildtråd... 2 Quote
Sun Flower Posted May 10, 2014 Posted May 10, 2014 Slänger in en bild på min yngsta under ett träningspass. Skickat från min GT-I9295 via Tapatalk Var kommer han ifrån? Den var otroligt lik vår gula i språng. Quote
JPA Posted May 10, 2014 Posted May 10, 2014 Var kommer han ifrån? Den var otroligt lik vår gula i språng. HON är från Capandus kennel som ligger utanför Stenungsund, Quote
Sun Flower Posted May 11, 2014 Posted May 11, 2014 HON är från Capandus kennel som ligger utanför Stenungsund, Sorry....HON var snygg i alla fall! Quote
Sun Flower Posted May 12, 2014 Posted May 12, 2014 Oj, vad söt. Undrar om det finns sötare valpar än labbar? Var kommer den ifrån? Quote
lsjonsson Posted May 12, 2014 Posted May 12, 2014 Oj, vad söt. Undrar om det finns sötare valpar än labbar? Var kommer den ifrån? Många valar är söta frånsett Kinesisk nakenhunds valpar som ser ut som råttor. Quote
Sun Flower Posted May 12, 2014 Posted May 12, 2014 Valar känns lite ot Absolut är nästan alla valpar söta, men labbarna är nog sötast. Tätt följda av röda settrar. Quote
spionnadh Posted May 12, 2014 Posted May 12, 2014 Blir ju knappt labbesjuk här! Har dessutom snubblat över en fin fågeljaktsmark, så får nog fundera på om det är en labbe som ska flytta hem till oss, istället för en drivande hund....... Fortsätt posta fina bilder! Är avis på er! Quote
lsjonsson Posted May 12, 2014 Posted May 12, 2014 Valar känns lite ot Absolut är nästan alla valpar söta, men labbarna är nog sötast. Tätt följda av röda settrar. Hoppsan det kom visst med ett litet stavfel. Quote
EmilSand Posted May 12, 2014 Posted May 12, 2014 Oj, vad söt. Undrar om det finns sötare valpar än labbar? Var kommer den ifrån? Den är ifrån Carmals Gundogs nere i Nymölla Quote
Popular Post m.olsson.1986 Posted June 7, 2014 Popular Post Posted June 7, 2014 Labben fick smaka lite på sin första kaja i dagarna, provade att kasta den en bit samtidigt som jag höll i honom. Släppte honom med ett jhaa och han sprang rakt ut och hämtade den sedan direkt in till husse 4 Quote
Sun Flower Posted July 13, 2014 Posted July 13, 2014 Körde lite släpspår med hare/kanin med Sara och fick den här bilden på en inleverering: 2 Quote
Nils l Posted July 13, 2014 Posted July 13, 2014 Borta sedan länge men väldigt saknad. Här kommer några bilder på en tuffing som hjälpte mig med många apporter. Bilden när hon tittar in i kameran och är alldeles svart runt nosen är något år innan hon gick bort på en murkelplockning då det var hett som tusan och hon hittade ett lerdike att svalka sig i. 1 Quote
Sun Flower Posted August 10, 2014 Posted August 10, 2014 Lägger ut dessa bilder på min något orastypiska labbe som aldrig varit särskilt förtjust i dummies och som bara för ett år sedan fortfarande vägrade gå i vatten. (Ot 1000 inlägg ) 1 Quote
Hipshot Posted August 10, 2014 Posted August 10, 2014 Snart så, inget är som väntans tider.. På den där infarten har man varit ngr gånger Vi har vår andra tik därifrån här nu. Sen har vi en 9-veckors hane här med med världens genom tiderna mest jävla svincoola namn.. Vovven heter.. Hipshot 1 Quote
EmilSand Posted August 11, 2014 Posted August 11, 2014 På den där infarten har man varit ngr gånger Vi har vår andra tik därifrån här nu. Sen har vi en 9-veckors hane här med med världens genom tiderna mest jävla svincoola namn.. Vovven heter.. Hipshot Den uppfarten står jag mer än gärna på, förjävla trevligt folk som huserar där! Lillfisen är nu strax över 4 månader och sköter sig ypperligt, här ligger och kollar på Goons med sambon medans en annan är och jobbar.. 1 Quote
cjr Posted August 11, 2014 Posted August 11, 2014 Här är min stolthet! Dylan, här omkring 8-9 månader gammal, nu strax över ett år. Riktigt riktigt stark, snabb, glad, mycket jaktlust. 2 Quote
Popular Post spionnadh Posted August 12, 2014 Popular Post Posted August 12, 2014 Om åtta veckor kan jag börja bidra i tråden! =) 3 Quote
Sun Flower Posted August 13, 2014 Posted August 13, 2014 Om jag förstod det rätt så bor du rätt nära uppfödarn så jag utgår från att du kommer att bidra med valpbilder tidigare än om åtta veckor... Quote
spionnadh Posted August 13, 2014 Posted August 13, 2014 Om jag förstod det rätt så bor du rätt nära uppfödarn så jag utgår från att du kommer att bidra med valpbilder tidigare än om åtta veckor... Mjaaaa.... Jag har väl lite drygt två timmars bilfärd till uppfödaren. Så det finns en överhängande risk att det kommer dyka upp nån bild om typ 4-5 veckor. =) 1 Quote
Recommended Posts