m.olsson.1986 Posted September 3, 2014 Posted September 3, 2014 Lite vattenapportering i de Norska haven Skickas från min iPhone via Tapatalk 2 Quote
Popular Post spionnadh Posted September 8, 2014 Popular Post Posted September 8, 2014 Någon av dessa flyttar hem till mig om fyra veckor! 4 Quote
m.olsson.1986 Posted September 8, 2014 Posted September 8, 2014 Härligt! Sjukt skoj med valp. Vilken kennel? Skickas från min iPhone via Tapatalk Quote
spionnadh Posted September 9, 2014 Posted September 9, 2014 Mandylikes blev det! Mycket trevlig och kunnig uppfödare som själv jagar och tidigare tävlat bruks med sina hundar.. Just nu ägnas ledig tid åt att läsa in mig på retrieverträning. Vill ju gärna inte göra fel från början. Vet av erfarenhet hur jobbigt det är att lära om hundar.... Skickat från min LT25i via Tapatalk Quote
Nils l Posted September 14, 2014 Posted September 14, 2014 Går knappt att misslyckas med en labbe. Enda chansen att det ska gå snett är om man lyckas få en hund som är hård i munnen. Skippa apport på levande kråka och trut till dess hunden är mentalt mogen för det. Annars är risken stor att den krossar fågel som nyper den. Även om en labbe är långt enklare att dressera än vad till exempel en vorsteh är så finns det ganska mycket skärpa i dem om det är rätt hund. Saknar min gamla labbe så fruktansvärt när det är dags för sjöfågeljakt men hon var hård i munnen och det var mitt eget fel fast å andra sidan så gav hon sig aldrig när hon sett fågel falla. 1 Quote
Sun Flower Posted September 14, 2014 Posted September 14, 2014 Håller inte riktigt med Nils I att det inte går att misslyckas med en labbe. Det lättaste som finns är ju att skapa ett pipande/ylande monster. Har man en hund med lite tryck i och struntar i att träna passivitet och sedan tränar mycket markeringar så är det färdigt... Sedan finns det ju en del mentala problem som dyker upp ibland med hundaggressivitet eller överdriven vekhet o.dyl. Quote
Nils l Posted September 14, 2014 Posted September 14, 2014 Jag har nog haft en jäkla tur med min hund och de hundar jag haft att göra med. Enda problemet jag hade med min tjej förutom att hon bet nog så hårt om fåglarna när de levde var att hon surade om jag bommade eller inte sköt. Jo hon var en kronisk "just före knallapportör" stack så fort jag knäppte fram säkringen men hon var stensäker i apport och vattenarbetena så hon fick hållas. Sedan var hon en riktig matriark med andra hundar och ingen fick bråka på något sätt för då åkte vederbörande på rygg och sedan var det frid och fröjd. Mer egen och självsäker tror jag inte funnits. 1 Quote
Popular Post JPA Posted September 25, 2014 Popular Post Posted September 25, 2014 En riktig apportör bär allt!! 6 Quote
Simon. Posted September 25, 2014 Posted September 25, 2014 En riktig apportör bär allt!! Thats how we do it ;-) Quote
Popular Post spionnadh Posted October 4, 2014 Popular Post Posted October 4, 2014 Här är lille Eley! En första reflektion är att det är kopiöst svårt att ta bilder på en valp..... Blir mest ett svart sträck på bilderna 4 Quote
Sun Flower Posted October 5, 2014 Posted October 5, 2014 Du får vara redo med kameran hela tiden eller ta bilder när han sover. Söt kille i alla fall! 1 Quote
lsjonsson Posted October 5, 2014 Posted October 5, 2014 Ja, man måste alltid ha kameran beredd ifall tillfället skulle dyka upp. Quote
Lecha Posted October 9, 2014 Posted October 9, 2014 Här är lille Eley! En första reflektion är att det är kopiöst svårt att ta bilder på en valp..... Blir mest ett svart sträck på bilderna Livmodern snörper ihop bara av att se den lilla gynnaren. Lycka till med den lilla godingen 1 Quote
Popular Post spionnadh Posted October 10, 2014 Popular Post Posted October 10, 2014 Valpen har varit ute i skogen och utforskat idag! Och han blev så trött av ungarnas spring att han smög in på toan för att få vila.. 3 Quote
lsjonsson Posted October 10, 2014 Posted October 10, 2014 En lugn o skön plats för en stunds avkoppling! Även för en del 2-benta som kan holka sig där i runt 30 min. 1 Quote
spionnadh Posted October 10, 2014 Posted October 10, 2014 En lugn o skön plats för en stunds avkoppling! Även för en del 2-benta som kan holka sig där i runt 30 min. Ja, det är en fristad! Skickat från min LT25i via Tapatalk 1 Quote
lsjonsson Posted October 11, 2014 Posted October 11, 2014 Ja, det är en fristad! Skickat från min LT25i via Tapatalk Visst är det det! Quote
lsjonsson Posted October 30, 2014 Posted October 30, 2014 Du kan ju redigera fotot så att det ryms på skärmen o inte hamnar långt utanför åt alla håll o kanter. Quote
spionnadh Posted October 30, 2014 Posted October 30, 2014 Du kan ju redigera fotot så att det ryms på skärmen o inte hamnar långt utanför åt alla håll o kanter. Tapatalk ville att jag skulle ladda ner en ny version. Och i denna nya, fantastiska, version kan jag inte redigera bilden. Grrrrrr! Lovar att städa upp i eftermiddag. Skickat från min LT25i via Tapatalk 1 Quote
lsjonsson Posted October 30, 2014 Posted October 30, 2014 Jaha, nya saker är inte så bra jämt kanske. Bra! 1 Quote
spionnadh Posted October 30, 2014 Posted October 30, 2014 Jaha, nya saker är inte så bra jämt kanske. Bra! Nu ser det bättre ut va? =) 1 Quote
lsjonsson Posted October 30, 2014 Posted October 30, 2014 Nu ser det bättre ut va? =) Ja, det gör det! Quote
Recommended Posts