Jump to content

Den optimala garderoben

nolfie
 Share

Recommended Posts

Just now exabit sa:

Jag har haft två R93, tre R8, en S2, en BBF95 och tre K95. Du borde vant dig vid det här laget  

Vissa saker vänjer man sig aldrig med 😉

1 hour ago Mad Mike sa:

😄😄😄Vi borde ha något som heter typ månadens ordspråk på forumet!

Denna kvalar lätt in för december...och januari.

Lysande ide bror😁 iväg och skapa☺️

1 hour ago Mad Mike sa:

😄😄😄Vi borde ha något som heter typ månadens ordspråk på forumet!

Denna kvalar lätt in för december...och januari.

Lysande ide bror😁 iväg och skapa☺️

52 minutes ago exabit sa:

Trodde du hatar Blaser  

Tack

48 minutes ago Mad Mike sa:

Det gör jag nog inte, vill inte ha någon själv men grejen är att jag kommer aldrig förlika mig med att du har en😉

Mike

Hat kärlek är sann kärlek!

46 minutes ago exabit sa:

Jag har haft två R93, tre R8, en S2, en BBF95 och tre K95. Du borde vant dig vid det här laget  

Love!

Ähhh... en sådan tråd sätter litet för mycket fokus på vad jag borde byta eller slutföra... och får en att fundera. Jag har haft tre .300 H&H... varför har jag ingen idag? Och har haft två 9,3 x 62, vilket nog är ett vettigare val än .375... som jag haft en tidigare och har en idag. Min .416 Rigby bara står sedan ett antal år och har inte ens fått det nya slutsycket inpassat (köpt utan, för att bygga en 510 Whisper...). Och 9,3x57:an borde nog få en liten kikare, inte bara Ghost ring. Alla dessa tänkta projekt... och borde nog byta något mot rostfri bruksbössa för skärgårdsjakt; trött på rost...

Listade i den ordning de sannolikt skulle användas. Fast det kanske skulle bli skojigare med hageljakt så här :-)...

Äldre dubbelstudsardrilling i 8x57 IRS-8x57 IRS/16 (istället för min nyare i 9,3x74R-9,3x74R/20)

Alltiallo .308 Win. (min 1900 kan få finnas kvar, möjligen med uppgradering av stock)

Magnumbult .375 H&H, och varför inte en pipa i .300 H&H också? (har Sako Brown Bear idag; den kan få en pipa till. Och bort med laminatstocken... Men borde nog skaffat .375 pipa till den Sako 98 i 300 H&H jag hade tidigare, egentligen)

Bockbüchs 7x57R/12 (befintlig; varit sugen på att brotscha till AI, men det är den bössa jag äger med bäst precision som det är. Fyller i princip samma funktion som en kipplauf, men det hade också varit trevligt...)

Klen studsare... pappas ZKW i .22 Hornet kan jag nog inte skiljas ifrån, även om brukandet är klent. Quaden kan jag däremot släppa.

Hagel kaliber 12, och varför inte en Dickson round action? (byter direkt mot min Husqvarna 310 AS...)

• Like 2

45 minutes ago Hipshot sa:

Tror inkubationstiden för Mike när det gäller att förändra en åsikt.. oavsett hur tvärsäker den är.. tja det tar sisådär en 10-12 år skulle jag tro.. Så hans 70-års present till sig själv kanske är en R8? 

Nja.. hur var det nu med 223 kontra 243? :whistling:

Din jämförelse haltar lite då blaser R93 snart funnits i 29 år! Casa de la Mike är och förblir helt blaserfritt!

Det sista stycket lämnar jag utan kommentar😄

1 hour ago Mad Mike sa:

Din jämförelse haltar lite då blaser R93 snart funnits i 29 år! Casa de la Mike är och förblir helt blaserfritt!

Det sista stycket lämnar jag utan kommentar😄

Faktum är att jag är böjd att hålla med dej avseende första tanken där, jag kommer heller aldrig att skaffa dylik tingest.. :P

Jag fattar inte det svenska kulbögeriet , ultimata garderoben  6 stycken Browning auto 5 i valfri kaliber och en Browning BLR 308 före 84  

kan tilläggas att det står 7 auto 5 i mitt/vårat skåp  😎

• Like 1

8 hours ago exabit sa:

Nej, skaffa inte en R8 eller R93 är du snäll. Om det är NÅGON som kan få den förträffliga radiallåsningen att tokhaverera pga rost och obefintlig vapenvård så är det du  

Vore ju trist om rävstatistiken nåt år slutar på 79-1 

Faktiskt dem bössorna dom rostar minst. Min M98 är ganska härsken trots omblonering. Tikkan och sakon ska vi inte tala om...

• Älg och sånt: Tikka T3 Hunter i 9.3x62 med Meopta 1-4 och Zeiss Varipoint rm 69 2.5-10x50 i Spuhr Hunting-fästen som fungerar som snabbfästen
  • Vak: Tikka T3 CTR i 6.5 Creedmoor med Kahles K624i
  • Rävräcer: Sako A1 Vixen med Bartlein-pipa i .223 Rem
  • Benelli M2 halmfläkt kal 12 som jag någon dag ska lära mig att skjuta med

Dessutom en .22 LR och en hagelbock på väg ut för att göra plats för en drilling eller annan multikanon för att släpa runt i skogen med terriern. Era tips och resonemang är inte bra för min ekonomi. Få saker har varit så dåliga för min ekonomi som det här forumet. :P :D