Ken1 Posted November 15, 2012 Share Posted November 15, 2012 Är sugen på en 30-30 bygel. HIttar ingen Marlin sneglat lite på Mossberg.Någon som klämt,känt, skjutit Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fredden Posted November 15, 2012 Share Posted November 15, 2012 Vänta till mr marlin och även mad mike har haft 30-30 om jag minns rätt /Fredrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ken1 Posted November 15, 2012 Author Share Posted November 15, 2012 Mad mikes kände jag på men det verkar svårt att hitta Marlinbyglar. Har ingen panik är ganska välklädd men har tankarna börjat så har dom Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Einar Posted November 15, 2012 Share Posted November 15, 2012 Har man väl köpt sin Marlinbygel så är det svårt att släppa den. Mvh Einar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
swecul Posted November 15, 2012 Share Posted November 15, 2012 Min beställde jag ny via torsbo handels, tog ganska precis 1 år att få hem den men jag är så nöjd med den!! Det är en 336BL . Har svårt att tänka mig att jag nånsin frivilligt kommer sälja den... :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hipshot Posted November 15, 2012 Share Posted November 15, 2012 Men vafan.. du har precis fått till det på lite avstånd och så ska du skaffa dej en potatiskastare?? Hur tänker du nu? Mike är sinnesförvirrad i detta sammanhang, hade han inte varit så sjukt insnöad på landet i väster så hade han inte vevat runt med en bygel.. om han nu har den kvar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mad Mike Posted November 15, 2012 Share Posted November 15, 2012 Mike är sinnesförvirrad i detta sammanhang, hade han inte varit så sjukt insnöad på landet i väster så hade han inte vevat runt med en bygel.. om han nu har den kvar Insnöad?? Klarsynt heter det gubben Bygeln fick flytta pga det ständigt kontraproduktiva vapengarderobseländet...... /Mike 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
crowfear Posted November 16, 2012 Share Posted November 16, 2012 Klart du ska ha en 30-30, jänkarnas nationalkaliber och en klockren klövviltspatron. Lika självklart är det en Marlin 336:a du ska ha ( jag kanske är lite jävig där...), och ja, de kan vara lite knöliga att hitta begagnade, men det är bara för att folk håller i dem.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hipshot Posted November 16, 2012 Share Posted November 16, 2012 Det är väl en av de avgjort bästa kalibrarna för RÅDJUR på moderata håll 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
crowfear Posted November 16, 2012 Share Posted November 16, 2012 Funkar på kron, dov och älg också med rätt torped i loppet. Underskatta inte patronen, vare sig i förmågan att dräpa, eller hållet den kan göra det på. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hogslayer Posted November 16, 2012 Share Posted November 16, 2012 Din 45-70 då, är den inge rolig längre? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ken1 Posted November 16, 2012 Author Share Posted November 16, 2012 jodå som blyis hintar om så har jag redan en Marlin bygel i 45-70 men om man är lite klent byggd som jag blir den tung och klumpig när man går som hundförare. Finns nog en risk att både den och 9,3x57an blir utbytta. Vill ha något kort och smidigt i skogen och självklart skulle en 336a vara godis att äga Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
crowfear Posted November 16, 2012 Share Posted November 16, 2012 jodå som blyis hintar om så har jag redan en Marlin bygel i 45-70 men om man är lite klent byggd som jag blir den tung och klumpig när man går som hundförare. Finns nog en risk att både den och 9,3x57an blir utbytta. Vill ha något kort och smidigt i skogen och självklart skulle en 336a vara godis att äga Fast det skär som knivar i hjärteroten nu, så måste jag erkänna att Winchester 94:an är betydligt lättare och nättare i formatet än Marlin 336, i övrigt så är den sämre i allt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ken1 Posted November 16, 2012 Author Share Posted November 16, 2012 Fast det skär som knivar i hjärteroten nu, så måste jag erkänna att Winchester 94:an är betydligt lättare och nättare i formatet än Marlin 336, i övrigt så är den sämre i allt. sluta skära själv tycker jag att 94an känns alldeles för rapplig nä en bössa ska vara en mjuk och följsam kamrat i skogen 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ken1 Posted November 16, 2012 Author Share Posted November 16, 2012 Eller kanske 308 Marlin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hogslayer Posted November 16, 2012 Share Posted November 16, 2012 jodå som blyis hintar om så har jag redan en Marlin bygel i 45-70 men om man är lite klent byggd som jag blir den tung och klumpig när man går som hundförare. Finns nog en risk att både den och 9,3x57an blir utbytta. Vill ha något kort och smidigt i skogen och självklart skulle en 336a vara godis att äga Klent byggd? När jag beskriver dej för andra är du Arnolds lillebrorsa fast längre/större. Yeahh Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ken1 Posted November 16, 2012 Author Share Posted November 16, 2012 You sweet talker you Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
crowfear Posted November 17, 2012 Share Posted November 17, 2012 Eller kanske 308 Marlin Har ingen egen erfarenhet av den patronen än så länge, men det är ju i princip en vanlig sketen 308W med rand, nog så användbart och definitivt kl 1, men inte på långa vägar lika charmig som 30-30W. Du har en sund inställning till byglar, det ser jag... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ken1 Posted November 17, 2012 Author Share Posted November 17, 2012 vet heller ingenting om den kalibern tror den ligger mellan 308 och 30-30. Men som sagt en 336 i 30-30 vore gys för sorken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ken1 Posted November 24, 2012 Author Share Posted November 24, 2012 Nu har jag nog grusat planerna om en 30-30 släpade runt på 45-70in idag och trivdes ganska bra med det Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lsjonsson Posted November 26, 2012 Share Posted November 26, 2012 http://forum.robsoft.nu/viewtopic.php?f=80&t=151840 Kika i länken! Är det rätt??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ken1 Posted January 17, 2015 Author Share Posted January 17, 2015 Jaha då är jag här igen. En 30-30 måste in i mitt skåp. En Marlin336c står högt på önskelistan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sidelock Posted January 17, 2015 Share Posted January 17, 2015 Ska du ha en bögel måste den ju vara i 356win. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dr Krall Posted January 17, 2015 Share Posted January 17, 2015 Klent byggd? När jag beskriver dej för andra är du Arnolds lillebrorsa... Danny DeVito typen alltså... ;-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ken1 Posted January 18, 2015 Author Share Posted January 18, 2015 Danny DeVito typen alltså... ;-) Japp precis som 30-30 liten knubbig och skallig :-) 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts