Jump to content

önskar jakttilfällen till min tax som är under injagning (djur skjutet för honom)

Recommended Posts

Posted

hejsan. har en strävhårig tax på 1år vid namn sture som är under injagning, hare skjutet för han å han har drivit rådjur många gånger men inte blivit något rådjur skjutet för honom än. önskar att få mer jakt tillfällen för honom. inget köttanspråk utan bara för att ja tycker det är jävligt roligt å vill få jaga med honom så mycket som möjligt. något som kan passa för er? m.v.h robban

Posted

Du borde nog skriva var du håller hus.

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

Posted

Degerfors ståre ju så jag är förmodligen för långt borta, annars är taxar alltid välkomna, särskilt de strävhåriga =)

Posted

Du borde nog skriva var du håller hus.

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

degerfors står på vänster sida;) hehe

Posted

Degerfors ståre ju så jag är förmodligen för långt borta, annars är taxar alltid välkomna, särskilt de strävhåriga =)

nej då linköping är ju inte så jävla långt har 12mil till motala så vad kan det vara till linköping? 14-15mil? de kan ja allt åka om det finns rådjur =)

Posted

degerfors står på vänster sida;) hehe

Läste via Tapatalk i mobilen. Kan inte se sånt då :)

Posted

hejsan. har en strävhårig tax på 1år vid namn sture som är under injagning, hare skjutet för han å han har drivit rådjur många gånger men inte blivit något rådjur skjutet för honom än. önskar att få mer jakt tillfällen för honom. inget köttanspråk utan bara för att ja tycker det är jävligt roligt å vill få jaga med honom så mycket som möjligt. något som kan passa för er? m.v.h robban

Om du är villig att resa och jaga under veckodagar....

Ingen har jagat rådjur på mina marker på åtskilliga år. Hare finns men inte lika mycket som förra året. Koja finns på marken med bastu osv. Helger så är det älgjakt som gäller.

Naktdelar är att vi har ren på marken..... Dom brukar gå av marken i den här tiden men någon grupp kan dröja sig kvar. Björn har vi också men dom bruka gå och lägga sig nu. Ev kan en varg vara i närheten men skulle det visa sig vara en sådan blir det förmodligen skyddsjakt...

PM om du är intresserad.

Posted

• Har du egen jaktmark när du köpt drivande hund? Jag kan komma och vara passkytt åt dig. Har inga krav att mina hundar ska få jaga, det har jag egna tillfällen till...

Posted

• Har du egen jaktmark när du köpt drivande hund? Jag kan komma och vara passkytt åt dig. Har inga krav att mina hundar ska få jaga, det har jag egna tillfällen till...

ja jag har 2 olika marker finns rådjur men inte så mycket. men är alltid kul å se nya marker å träffa nya tokiga jaktkamrater =) nu i helgen blir de jakt både lördag å söndag. vi skulle ju kunna styra upp nått i princip vilken helg som helst =) vad har du för hundar å vad jagar dom?