Hoppa till innehåll

trafikeftersök gris 20121208


Musköt

Recommended Posts

Eliasson ringde upp mig 23.15 igår. En gris påkörd på en mindre väg.

Vi körde dit och kollade. Syntes att grisen varit omkull både på vägen och strax intill. Vi följde spåret 30-40m utan hund. Syntes att den varit omkull några gånger till. Var mycket skit i spåret så vi anade att den inte var långt bort. Tog Funny i spårlina och började gå. Bara 20m från där vi vände så började hon bli het. Men eftersom där varit mer gris väntade jag med att släppa och spårade vidare. Efter 75m till så hör jag något till vänster om mig och får syn på grisen under en gran. Lägger lyset på den så Filip får syn på den. Den stod fortfarande upp men var dålig och Filip avslutar.

Var ett bakben av och skador på bl,a mjälten. Skönt att kunna avliva den så snabbt.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

De måste kännas ovanligt för Musköt att gå med hund i lina :wink:

Hur som gott jobbat! :thumbsup:

Åh nej! Jag har faktiskt spårat en hel del i lina senaste tiden. Vet inte varför det blivit så förr släppte jag nästan alltid så fort jag var säker på att jag hade rätt spår.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

De måste kännas ovanligt för Musköt att gå med hund i lina :wink:

Hur som gott jobbat! :thumbsup:

Åh nej! Jag har faktiskt spårat en hel del i lina senaste tiden. Vet inte varför det blivit så, förr släppte jag nästan alltid så fort jag var säker på att jag hade rätt spår.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Åh nej! Jag har faktiskt spårat en hel del i lina senaste tiden. Vet inte varför det blivit så förr släppte jag nästan alltid så fort jag var säker på att jag hade rätt spår.

Lite kul faktiskt...

Jag har alltid varit för att spåra långt som fan men mer o mer gått över till att släppa ganska omgående. Eller iallafall så fort jag tror att grisen är ensam och jycken har rätt löpa.

Jag blir alltså latare med tiden o du tvärt om :biggrin:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...