Jump to content

Jaktsidans Västlaikaklubb.

Musköt
 Share

Recommended Posts

Jo, för syrran Doris har det gått lite segare i utvecklingen. Inte kommit lika långt mentalt, men hon är på gång. Växt ganska mycket i skallen nu på slutet, så det blev en gris i januari för henne i vilket fall. Tyvärr är risken att hon löper i oktober igen vilket kan ställa till lite, får hoppas andra tiken drar med henne i maj, alternativt att det kommer någon månad tidigare! Vi får se. :) 

Inte sett något av de andra i kullen, utöver Dennis då, men 5/7 är utställda i vilket fall så det kanske händer något på jaktprovsfronten till nästa säsong.

Ja det är lite vanskligt det där med löpet... Men grymt kul och säkert viktigt att få lite belöning! Vad jag förstått har de flesta kommit igång nu i slutet av säsongen så det blir förhoppningsvis en intressant höst! Vet att en av hundarna hade lite otur o blev sparkad tidigt så den har nog mest vilat sig i form denna säsong. Men båda föräldraägarna har ju var sin och de kommer säkert gå prov om förutsättningarna finns.

Har ju enbart jagat älg med min än, men bland de sista släppen så hade jag tur och han fick upp en av de ytterst få grisar som finns här, blev ett par timmars arbete o bra förföljande innan jag fick kopplat honom så han verkar gilla det också. Hade tänkt testa hägn i vår annars för att se men nu skippar jag det.

Det jag hoppas han förbättrar lite till nästa säsong är jämnheten i skallet, i vissa fall som tex ko o kalv öser han på som f:n men med lite styggare (eller tråkiga) älgar kan han bli lite gles med uppehåll, men det släpper nog med lite mognad. Hörbarheten är dock jäkligt bra.

• Like 1

• 4 years later...

Är det nå liv kvar i den här tråden? Början på Dec kommer min västvalp från kennel sava giria. Ska bli intressant. Haft jämte i 10 år men var tvungen ta bort henne i höst.