David_ Posted February 13, 2013 Author Share Posted February 13, 2013 inga bilder LIVE SHOW men en av mina harar ligger nog uppe på (vak jakt på hare) tror jag tråden hette Tror jag såg den bilden, såg ju hel ut på bilden om jag kommer ihåg rätt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ken1 Posted February 13, 2013 Share Posted February 13, 2013 inget fel på den klock ren i halsen inga splitter i övrigt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sidelock Posted February 14, 2013 Share Posted February 14, 2013 För egen del ser jag ingen anledning att välja annan stigning än 1:12 om man kan välja. Funkar med kulor upp till 55-62gr lite beroende på utformning. 1:8 kan bli kanon för banskytte, men där är å andra sidan 6-6,5mm ännu bättre. Ska tillägga att jag har 222 för att minska rikoschettrisken, lätt kula är självskrivet för mig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
David_ Posted February 14, 2013 Author Share Posted February 14, 2013 Jo kanske man klarar sig utmärkt med 1:12 blir ju nog ändå mest lätta små piller som det ser ut nu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sidelock Posted February 14, 2013 Share Posted February 14, 2013 Då tycker jag att du ska välja vapen utefter det, inte efter något som du kanske testar nån gång bara för att. Flex här inne valde 1:14 i sin nya 22ppc pipa, men han är renodlad varmintjägare med, gubben har endast 22ppc och 17hmr i kulvapenväg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
David_ Posted February 14, 2013 Author Share Posted February 14, 2013 Då är det bestämt att det blir en .223 Rem med 1:12 till hösten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts