Jump to content

Vad krävs för att vara "jaktklar"?

Tepewe

Recommended Posts

Det är en konst att få med sig allt man behöver men ändå inte packa för mycket :)

:thumbsup:

Det är en konst att få med sig allt man behöver men ändå inte packa för mycket :)

The story of my life..när jag kommer hem efter en resa är det ALLTID rena kläder med hem..jävligt märkligt! ;)

Tepewe,jag ska upp till stugan i fjällen om nån vecka eller två,kanske tre,kan ta med en provbit åt dig så du fattar hur det smakar innan du berikar jonsson med massa guld. :biggrin:

Bor du runt Alingsås?jag brukar passera där då och då,kan slänga in nån provbit på nån av mackarna där,brukar tanka på Statoil,söder om E20! :thumbsup:

Tepewe,jag ska upp till stugan i fjällen om nån vecka eller två,kanske tre,kan ta med en provbit åt dig så du fattar hur det smakar innan du berikar jonsson med massa guld. :biggrin:

Bor du runt Alingsås?jag brukar passera där då och då,kan slänga in nån provbit på nån av mackarna där,brukar tanka på Statoil,söder om E20! :thumbsup:

Hahaha! Sotis för att vissa blir berikade med en massa guld o MVG för gott utfört arbete??? :yes:  :yes:  :yes:  :tongue:

För Fan Jonsson,jag unnar dig verkligen att tjäna en slant här och där,men för att inte "rockien"skall köpa på sig 5-10 kg.torrkött innan han ens vet hur det smakar,så erbjöd jag endast som en vänlig gest att bistå med en liten smakbit,när jag ändå har vägarna förbi :tongue:

När det sen kommer till den affärsmässiga biten,ja då överlåter jag detta till dig(glöm inte provisionen)med varmaste tankar.(allahjärtansdag idag!) :biggrin:

ska man ädnå se ut som en julgran då man ska jaga kan ju it nåra hekto kött skada,,,bössa hund kniv plugg,,,redy for fight

Det hade varit väldigt hyggligt! :)

Hyresgästen som hyr min stuga jobbar på brandstationen i Alingsås, hon kan nog hämta den åt mig..annars tar jag den vägen isf :)

Hojtar du till innan, så får du betalt..?

Snällt folk här inne! :)

För Fan Jonsson,jag unnar dig verkligen att tjäna en slant här och där,men för att inte "rockien"skall köpa på sig 5-10 kg.torrkött innan han ens vet hur det smakar,så erbjöd jag endast som en vänlig gest att bistå med en liten smakbit,när jag ändå har vägarna förbi :tongue:

När det sen kommer till den affärsmässiga biten,ja då överlåter jag detta till dig(glöm inte provisionen)med varmaste tankar.(allahjärtansdag idag!) :biggrin:

Pengarna tänker jag inte så mycket på utan snarare kvaliteten på ett bra hantverk. :thumbsup: Av 5 kg råkött så blir det ju inte ens kvar hälften på långa vägar när det har torkat. :thumbsup:

Ja, det är ju snällt av dig att köpa en smakbit men den kan jag även skicka ner till honom för det finns på våra affärer här uppe året om. :yes:

Ett bra hantverk är ju värt en slant som sagt vad. :thumbsup:

Tack detsamma! :wub:

Tepewe,jag tar inte betalt för sånt smågrus,jag gör det för att hjälpa jonsson med marknadsföringen :biggrin:

Som det ser ut idag åker jag norrut i slutet av veck.9,meddelar dig när det finns i Alingsås!

Jonsson,hur ser det ut på provisionssidan?? :woot:

• Like 1

Tepewe,jag tar inte betalt för sånt smågrus,jag gör det för att hjälpa jonsson med marknadsföringen :biggrin:

Som det ser ut idag åker jag norrut i slutet av veck.9,meddelar dig när det finns i Alingsås!

Hyvens grabb!! :)

Men tänk om stackars Tepewe inte tycker om det utan gör som en annan gjorde här på forumet.

Han slängde köttet utan att provsmaka det ens för han tyckte att det luktade dåligt. :ohmy:

Den dagen den sorgen. :thumbsup:

Men tänk om stackars Tepewe inte tycker om det utan gör som en annan gjorde här på forumet.

Han slängde köttet utan att provsmaka det ens för han tyckte att det luktade dåligt. :ohmy:

Även mat som inte luktar gott kan smaka underbart! Tänker bland annat på ost, vissa stinker ju men smakar fantastiskt ;)

Den personen måste va kinkig, enda felet med Jonssons torkade kött är att det tar slut för fort... :tongue:  :thumbsup:  Het underbart gott jue... :yes:

Även mat som inte luktar gott kan smaka underbart! Tänker bland annat på ost, vissa stinker ju men smakar fantastiskt ;)

Ja visst är det så. Ja, det finns många ostar som luktar konstigt men smakar riktigt gott. :yes:

Surströmming? :thumbsup:

Den stinker! :down:

• Like 1

Den personen måste va kinkig, enda felet med Jonssons torkade kött är att det tar slut för fort... :tongue:  :thumbsup:  Het underbart gott jue... :yes:

Ja, han måste ha varit väldigt kräsen! 

Ja visst är det så.

Jonsson har beställt 10 kg renkött som jag ska torka till folk söder ut eftersom vi hade mindre med älg än vad vi brukar ha på marken. :thumbsup: Ska du vara med på ett hörn också Galne? :thumbsup:

• Like 1

Surströmming? :thumbsup:

Ingen regel utan undantag..och surströmming bekräftar denna regel ;)

Säg det till kompisen i norrland som satte i sig 14 surströmmingsklämmor medan vi andra åt insjökräftor! :yes:

En del är helt makalösa på att klämma i sig surströmmingsklämmor. :ohmy:

Insjökräftor passar mig bättre. :thumbsup:

• Like 1

Säg det till kompisen i norrland som satte i sig 14 surströmmingsklämmor medan vi andra åt insjökräftor! :yes:

Jag har hört om såna klämmor av en kompis..att dom fylls med lök, potatis mm, och liiite surströmming.

Om man måste begrava smaken bland andra tillbehör, så varför äta det?

;)

Jag har hört om såna klämmor av en kompis..att dom fylls med lök, potatis mm, och liiite surströmming.

Om man måste begrava smaken bland andra tillbehör, så varför äta det?

;)

Mycket skogsstjärna till denna maträtt men många dricker bara mjölk till för att dom tycker att det är godast och smakar bäst! :thumbsup:  :yes:

• 2 weeks later...

Här är ditt kött Tepewe. :thumbsup:

:yes:  :yes:  :yes:  :yes:  :yes:

Började vattnas rejält i munnen när jag såg den bilden. Nästa vår då blir det en egen laddning så man klarar hela året :-)

Började vattnas rejält i munnen när jag såg den bilden. Nästa vår då blir det en egen laddning så man klarar hela året :-)

Hehe!

Jag förstår det mycket väl! :yes:  :yes:  :yes: