Filip WM Persson Posted April 4, 2013 Posted April 4, 2013 Jag vet inte om denna tråden redan finns, men jag hittade iaf ingen. Här kan vi tillsammans hjälpas åt att hålla koll på vargarna som börjar hitta hit.Försök hålla den till obsar ni gjort själva eller som står i tidningar och från etermedia, men bespar tråden från diskussionen om vargens vara eller inte, det finns det andra trådar till redan. Quote
EmilSand Posted April 4, 2013 Posted April 4, 2013 Var ute och orienterade i skogarna runt Osby idag, såg färska spår i snön, stor stämpel och med tyngd bakom, inga spår av folk och det är inget område som hyser några promenadstråk direkt.. Hade inte telefonen med mig ut men de var betydligt större än tex en schäfers spår.. Quote
crowfear Posted April 4, 2013 Posted April 4, 2013 Jag nålade fast den så att den ligger i överkant på listan. Kan nog tänka mig att det kommer att fyllas på en del i denna tråd, försök hålla den till obsar ni gjort själva eller som står i tidningar och från etermedia, men bespar tråden från diskussionen om vargens vara eller inte, det finns det andra trådar till redan. Janne, moderator Quote
Filip WM Persson Posted April 4, 2013 Author Posted April 4, 2013 Jag nålade fast den så att den ligger i överkant på listan. Kan nog tänka mig att det kommer att fyllas på en del i denna tråd, försök hålla den till obsar ni gjort själva eller som står i tidningar och från etermedia, men bespar tråden från diskussionen om vargens vara eller inte, det finns det andra trådar till redan. Janne, moderator Alla tiders! Quote
Filip WM Persson Posted April 5, 2013 Author Posted April 5, 2013 I Hallaröd Utanför Höör. Någon expert som kan uttala sig? Jag är inte säker. Quote
MrBrowning Posted April 5, 2013 Posted April 5, 2013 Ok en tråd för skåne. Min fru såg medt troligt varg som lunkade över vägen innan Vedema, mellan Hässleholm och Örkelljunga. mötande bilist bromsade kraftigt, djuret hade inte speciellt bråttom över. Lite lustigt då jag hade jakt där och 2 år sedan eller 3 varg på marken. Quote
Filip WM Persson Posted April 7, 2013 Author Posted April 7, 2013 Inte någon "vargexpert" här inne som vet om det är vargspår eller inte? Quote
henke67 Posted April 8, 2013 Posted April 8, 2013 Jag har för mig att riktiga experter inte vill uttala sug om de inte får se en längre löpa. 1 Quote
pfrep Posted April 9, 2013 Posted April 9, 2013 För 10 minuter sedan sågs en varg 4 km norr om Åsljunga precis väster om E4an. Jag kommer troligen ha bilder inom en halvtimme som då kommer upp. Quote
WestCoast Posted April 9, 2013 Posted April 9, 2013 I Hallaröd Utanför Höör. Någon expert som kan uttala sig? Jag är inte säker. Storleken samt trycker tyder på varg men en mkt stor hund kan ej uteslutas om man inte ser löpan eller steglängd. Quote
pfrep Posted April 9, 2013 Posted April 9, 2013 För 10 minuter sedan sågs en varg 4 km norr om Åsljunga precis väster om E4an. Jag kommer troligen ha bilder inom en halvtimme som då kommer upp. hade inte mycket nytta av bilderna. 75 meter och iphone är tydligen inte ultimata förutsättningar ... Quote
EmilSand Posted May 4, 2013 Posted May 4, 2013 Ingen har väl missat vargen som traskar vid Åhus-trakten? Sågs mitt i centrala Åhus vid torget igår fredag vid 22:30, dagen innan var den söder om Åhus i Yngsjö, så den rör sig norrut! Quote
pfrep Posted May 14, 2013 Posted May 14, 2013 http://www.nsk.se/article/20130514/OSBY/130519776/1130/-/vargen-rev-fem-far-pa-gard 900 meter fågelvägen från en av våra skogsfastigheter - kanske tur att min farsa inte lät morsan ha sommarfår för att hålla rent inägorna. Le Carlsson binder röd- och vitrandiga band runt en intilliggande hage där Ingvar Sebbes kvarvarande sex får går och betar. – Vargen gillar inte det prasslande ljudet, berättar Le Carlsson. Härligt, nu vet jag vad jag ska göra i helgen. Jag som tänkte röja pass - det verkar mer effektivt att sätta snitslar i hela skogen. Quote
Fredde_G Posted October 16, 2013 Posted October 16, 2013 http://www.jaktojagare.se/aktuellt/sju-doda-far-i-norra-skane Quote
lsjonsson Posted April 12, 2021 Posted April 12, 2021 Varg/vargar rev dovhjort inne på gårdsplan i Skåne. https://www.jaktojagare.se/kategorier/varg/vargattack-pa-gardsplanen-20210411/ Quote
lsjonsson Posted April 15, 2021 Posted April 15, 2021 @Maichel Lidberg befarar vargattacker mot får i skånska reviret. https://www.jaktjournalen.se/liberg-befarar-vargattacker-mot-far-i-skanska-reviret/ Då finns det med andra ord bara 2 saker att välja på. 1 bedöva dom och flytta dom norr ut 2 skjut dom och gräv ner dom. Quote
lsjonsson Posted April 17, 2021 Posted April 17, 2021 Varg fotad på åker mellan Kristianstad-Åhus igår den 16/4. Quote
Recommended Posts