lsjonsson Posted August 3, 2014 Author Posted August 3, 2014 Vad kommer dygnshyran ligga på ? Det har jag inte räknat på men jag tänkte kanske hyra ut den till penningstarka tyskar som vill leva o bo mitt i naturen. Dom kan ju bet. nästan vad som helst för sådana upplevelser. Quote
lsjonsson Posted August 3, 2014 Author Posted August 3, 2014 En skylt "Moosehut" på så är det kirrat. Ja visst blir det något i den stilen. Dom kan ju både älgar, björnar, rävar, jösse o skogsfågel där o sedan finns det ett mindre tjärn där med fisk i så då kan dom knalla dit o fiska o få sig färsk fisk. Quote
FISKARN nr.1 Posted August 3, 2014 Posted August 3, 2014 Nu är det snart -20 och en halvmeter snö hos dig, du får skynda på lite om du ska hinna ut med den Quote
lsjonsson Posted August 3, 2014 Author Posted August 3, 2014 Nu är det snart -20 och en halvmeter snö hos dig, du får skynda på lite om du ska hinna ut med den Haha! Nej, inte riktigt ännu Anders! Du var inte o sprang o simmade öloppet nu den gångna helgen? Alla lastbilschaffis brukar ju ha en stor buk från hamburgare o andra onyttigheter. Quote
FISKARN nr.1 Posted August 3, 2014 Posted August 3, 2014 Haha! Nej, inte riktigt ännu Anders! Du var inte o sprang o simmade öloppet nu den gångna helgen? Alla lastbilschaffis brukar ju ha en stor buk från hamburgare o andra onyttigheter. Nej jag varken sprang eller simmade det loppet! Men jag lyckades iaf springa 7km imorse Ingen stor buk här men magsäcken är modell större Quote
lsjonsson Posted August 3, 2014 Author Posted August 3, 2014 Nej jag varken sprang eller simmade det loppet! Men jag lyckades iaf springa 7km imorse Ingen stor buk här men magsäcken är modell större Ok! Tok som håller på med sådana där saker bara. Bra gjort av dig. Haha! 1 Quote
lsjonsson Posted August 4, 2014 Author Posted August 4, 2014 Jag har målat knutfoderena ett varv med täckfärg från morgonen o snart är det dags för varv nr. 2. Quote
lsjonsson Posted August 4, 2014 Author Posted August 4, 2014 Tack! Det är bara att du sätter igång också med ett eget projekt. Jag hoppas att du har hämtat inspiration nu så att det räcker för ett eget projekt. Quote
Bulldog Posted August 4, 2014 Posted August 4, 2014 Absolut, dock gör avsaknaden av marker för tillfället att det blir tämligen svårt att nyttja en koja. Men det skadar ju inte att ha en redo Quote
lsjonsson Posted August 4, 2014 Author Posted August 4, 2014 Ok! Nej, det gör det inte. Nu är knufoderna målade 2 gånger så nu får dom torka innan jag sätter dit dom. Quote
lsjonsson Posted August 10, 2014 Author Posted August 10, 2014 Jag behöver råd på var jag ska dra ut skorstensröret ur kojan. Det är 2 alternativ som gäller o bägge går ut genom väggen. Förslag 1 gå ut på gaveln o upp genom taket som är markerat på fotot o då blir kojan framtung. Alt. 2. Gå ut genom väggen jämte dörren o dra skorstensröret utanför vindskivan men då blir bygget bredare o kan haka i träd sly efter skogsvägen. Bägge alternativen är märkta med 1 resp. 2. Quote
Roleinwe Posted August 10, 2014 Posted August 10, 2014 Jag skulle valt framåt fast med röret utanför taket. Kan du inte göra någon snabbkoppling och ha röret löst vid transport. Leif Quote
Flex Posted August 10, 2014 Posted August 10, 2014 Jag behöver råd på var jag ska dra ut skorstensröret ur kojan. Det är 2 alternativ som gäller o bägge går ut genom väggen. Förslag 1 gå ut på gaveln o upp genom taket som är markerat på fotot o då blir kojan framtung. Alt. 2. Gå ut genom väggen jämte dörren o dra skorstensröret utanför vindskivan men då blir bygget bredare o kan haka i träd sly efter skogsvägen. Bägge alternativen är märkta med 1 resp. 2. WP_20140809_17_30_25_Pro.jpg WP_20140809_17_30_38_Pro.jpg Blir riktigt fin jag skulle satsa på 2an Mvh. Quote
lsjonsson Posted August 10, 2014 Author Posted August 10, 2014 Jag skulle valt framåt fast med röret utanför taket. Kan du inte göra någon snabbkoppling och ha röret löst vid transport. Leif Det är ett alternativ som har vandrat i huvudet på mig. Det skulle räcka med en skarvrör invändigt som man satte överdelen på o 2 stag ovanför skarven som höll det på plats. Quote
lsjonsson Posted August 10, 2014 Author Posted August 10, 2014 Blir riktigt fin jag skulle satsa på 2an Mvh. Tack Flex! Ok! Motivering, Quote
furiren Posted August 10, 2014 Posted August 10, 2014 Blir riktigt fin jag skulle satsa på 2an Mvh. nu var du väl lite snuskig satsa på 2 an 1 Quote
Lars Posted August 10, 2014 Posted August 10, 2014 Jag skulle valt framåt fast med röret utanför taket. Kan du inte göra någon snabbkoppling och ha röret löst vid transport. Leif Så skulle även jag gjort röret genom taket skapar massa problem och ska det inte isoleras bör det ligga en bit från vägg. Vikten är rätt försummar på en skorsten till en liten koja Quote
Flex Posted August 10, 2014 Posted August 10, 2014 nu var du väl lite snuskig satsa på 2 an Japp Mvh. Quote
Flex Posted August 10, 2014 Posted August 10, 2014 Tack Flex! Ok! Motivering, Tänker mest på ljud o om den blir glödgad skorstenen då lyser det ju om den o skjut gluggarna är väl framåt o å syns den inte om den är bakom ? Mvh. Quote
FISKARN nr.1 Posted August 10, 2014 Posted August 10, 2014 Jag skulle ha kört på nr 1, fast att du vinklade ut röret från taket istället för genom. Hoppas på att efter en såhär varm sommar att det blir en kall och snörik vinter så att vi kan använda våran koja, den väger ju 1200kg så det får vara hårt i backen när vi kör ut den Quote
lsjonsson Posted August 10, 2014 Author Posted August 10, 2014 Tänker mest på ljud o om den blir glödgad skorstenen då lyser det ju om den o skjut gluggarna är väl framåt o å syns den inte om den är bakom ? Mvh. Ok! Jag har 3 fönster o en dörr så om det blir lika många åtlar som öppningar vet jag inte. Det kommer inte att eldas så hårt i kaminen så att skorsten glödgas. Det ska dit brandmatta i väggen o taket om det blir alt. 1. 1 Quote
Recommended Posts