Jump to content

Joakim Andersson

Recommended Posts

Joakim Andersson

Hej på er!

Nu är det så att jag fick hem min beaglevalp i torsdags som förhoppningsvis skall bli en har- och rådjurshund. Nu sitter jag här och funderar på en kombi och såg i senaste numret av JJ en annons av Finn 412. En modulbock med tre olika pipor (hagel-hagel, hagel-kula, kula-kula) och tänkte att det kanske skulle vara något att satsa på till nästa år. Jag använder ju redan en hagelbock Husqvarna 1411MC som jag trivs mycket bra med, men jag tänkte att det skulle löna sig att köpa en modul eftersom jag får tre bössor i ett så att säga. När jag söker på nätet efter liknande bössor dyker även Valmet 412 upp med samma princip. 

Mina frågor: Är Valmet eller Finn 412 ett bra köp? Vet att Finn är tillverkad i Italien (vilket många våra från början nordiska vapenmärken är idag)

Och har ni några andra kombivapen ni rekommenderar till rådjursjakt till ett lägre pris? (har en lite kvävd ekonomi ;) )

Valmet ja men Tikka 412, Finn 512 eller Finn Classic ska du akta dig för - de görs av Marochi som inte är kända för sin kvalitet direkt, förr tvärs om..... Italiensk lågprisproduktion gör sällan någon glad.

En komplett Valmet brukar kosta uppemot 10 000kr, de italienska kopiorna ska kosta betydligt mindre egentligen. Det är lite tunga och klumpiga pjäser men Valmet är snudd på outslitliga, de italienska är kända strulpellar.

Made in Finland är det som gäller mao.

T

• Like 1

Joakim Andersson

Valmet ja men Tikka 412, Finn 512 eller Finn Classic ska du akta dig för - de görs av Marochi som inte är kända för sin kvalitet direkt, förr tvärs om..... Italiensk lågprisproduktion gör sällan någon glad.

En komplett Valmet brukar kosta uppemot 10 000kr, de italienska kopiorna ska kosta betydligt mindre egentligen. Det är lite tunga och klumpiga pjäser men Valmet är snudd på outslitliga, de italienska är kända strulpellar.

Made in Finland är det som gäller mao.

T

Okej, fick ungefär samma svar på robsoft så tack så mycket!  :biggrin: