Jump to content

Recommended Posts

Posted

Varför korsar man tax och jämthund?

Kan det vara annat än ett misstag?

Posted

Antagligen tjuvparning men kul om det blir en bra jakthund, borde finnas gott om jaktlust iaf. Lite off topic men den absolut bästa rådjursdrivaren jag jagat med var en korsning mellan strävhårig tax och vorsteh, såg ut som en lite större svart tax!

Posted

Limpan måste ju ha stått på an pall lagom hög åt jämten för att han skulle komma åt om nu jämten är hanhunden. :wink:

Posted

Limpan måste ju ha stått på an pall lagom hög åt jämten för att han skulle komma åt om nu jämten är hanhunden. :wink:

Det borde väl behövts pall åt andra håller också för inte kör dom missionären vad jag vet ;-)

Finns en tråd på grannlagets mark om denna blocket försäljning där uppfödaren är med i diskussionen.

/

Herbert

Posted

Tycker de korsas hejvilt nuförtiden, tror pengar är en del av orsaken tyvärr !

Tråkigt när etik och avelsarbete försvinner !!

• Like 2
Posted

Nyinflyttad granne här vart inbjuden då hon hade ett  parti sprit att sälja :sweat:   hur som hellst så har hon en ilsken tax såg för jävlig ut-

Brun med vita prickar,, skulle vara ilsk jag med om jag såg ut så :yucky:

Posted

Det borde väl behövts pall åt andra håller också för inte kör dom missionären vad jag vet ;-)

Finns en tråd på grannlagets mark om denna blocket försäljning där uppfödaren är med i diskussionen.

/

Herbert

Haha! :smile: Kanske det!

Ok! :thumbsup:

Posted

Storleken har inge betydelse i hundvärlden...  :cool:

Är tiken för hög lägger hon sig helt enkelt ner.

Är hanen för hög kan han alltid böja på benen.

Finns ju parningar som kommit till genom gunnebonät, det ser jag som en prestation om något. :biggrin:

Storleken på hunden har betydelse för det finns en dansk gårdshund som har försökt att betäcka min settertik flera gånger när vi har varit ute på promenad men han kommer inte längre upp än till knäleden på tiken. F*n vet hur många gånger den hunden har rymt från sin matte när han känner doften av löptik. :tongue:

Än har inte min tik lagt sig ner för att bli parad av en liten hanhund. :thumbsup:

Posted

Storleken på hunden har betydelse för det finns en dansk gårdshund som har försökt att betäcka min settertik flera gånger när vi har varit ute på promenad men han kommer inte längre upp än till knäleden på tiken. F*n vet hur många gånger den hunden har rymt från sin matte när han känner doften av löptik. :tongue:

Än har inte min tik lagt sig ner för att bli parad av en liten hanhund. :thumbsup:

Hon kanske spelar svårfångad?

Posted

För o testa min tes... eller din.. så släpp ihop dem i en hundgård där de får va ifred under höglöpet så ser vi vad som händer om en 63 dar  :wink:

Posted

Hon kanske spelar svårfångad?

Kräsen! :thumbsup: Hon skäller ut hanhundar som hon inte accepterar och det efter konstens alla notor. :yes:

Posted

För o testa min tes... eller din.. så släpp ihop dem i en hundgård där de får va ifred under höglöpet så ser vi vad som händer om en 63 dar  :wink:

Nänänä, så kul ska vi inte ha det! :thumbsup:

• 2 years later...
Posted

Det är väl illa, men det förstör ingen av raserna. Då är det mycket värre när man parar renrasiga som inte håller måttet, som inte följer rasstandarden, är för unga, kan ha en sjukdomsbild, har inga jaktliga meriter eller när man ensidigt använder samma linjer.

+ 1000

Ett gammalt inlägg men detta borde klistras så att alla ser det när de går in på forumets hundarea. En korsning är en korsning. Det jan bli en bra hund, men sedan stannar det där. Att avla på rashundar med tvivelaktig status, hundar som inte klarar det krav som en rasklubb har är illa, riktigt illa.

Mvh Lastad

• Like 1
Posted

Jag vet en Lab/cockerblandis ( liten)  som betäckte  grannens Rottistik genom ett gunnebo staket, Tiken backa upp så hela staketet bågna  och Banny hängde i maskorna å var lycklig  :yes:

/ P

Posted

Om man vill göra en budgetvariant av Västgötaspets är det inget misstag ;)