Nils l Posted August 1, 2013 Posted August 1, 2013 Jag tänkte varmröka en hel laxsida men för att piffa till det lite extra så tänkte jag lättgrava den och krydda upp den. Har ni något bra förslag. Bara salt och socker och sedan in i röken.. visst men det går att snitsa till det lite extra. Någon som har förslag? Rosepeppar, konjak, eller någonting annat? Quote
mbbohman Posted August 1, 2013 Posted August 1, 2013 Jag testade med att först torrsalta den över natten. Torkade av saltet och vände sedan laxen i Santa Marias Pepparmix innan den åkte in i Bradleyn. Det blev löjligt bra. Tyckte alla andra också som hann prova den. Även de som normalt inte gillar lax. Quote
Silver Posted August 1, 2013 Posted August 1, 2013 Jag har gin-gravat röding och öring, trevligt med lite enbärssmak. Konjak är inte heller dumt, stryk fisken med spriten innan du saltar den eller blanda den i socker/saltblandningen. Quote
lille_98 Posted August 2, 2013 Posted August 2, 2013 Jag provade en gång (Kommer bli fler) salt, vitpeppar, citronpeppar, gräslök, vitlök och dill. Linda in de i folie under natten och rökte dagen efter! Quote
Recommended Posts