AndreaS Posted March 18, 2005 Share Posted March 18, 2005 Kommer från Finland (40 km norr om Vasa) och heter Andreas... 17 år och studerande... har haft jaktkort i 2 år och tycker mycket om jaga gräsand, järpe (mycker roligt vilt) , hare och annat tänkbart... har en Beagle vid namn Niko såm e snart 1 år.. har fått 3 harar för honom nu... ska nu testa att gå på utställning med denne. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gold Team Posted March 18, 2005 Share Posted March 18, 2005 Välkommen till jaktsidan :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AndreaS Posted March 18, 2005 Author Share Posted March 18, 2005 Tackar tackar... mycket roligt med jaktforum... nyttigt och kul.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tore Posted March 18, 2005 Share Posted March 18, 2005 Kul med en intreserad från grannlandet, Farsgubben kommer från vallvik 2-3 mil utanför vasa Välkommen ;D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lalle-skåne Posted March 18, 2005 Share Posted March 18, 2005 Välkommen AnderaS Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seger Posted March 19, 2005 Share Posted March 19, 2005 Niko snart ett år och redan tre harar, du kommer att få en rolig höst med den hunden Välkommen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hallen Posted March 19, 2005 Share Posted March 19, 2005 Välkommen, hur är det med vilt tex. tjäder, orre osv. i Finland? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AndreaS Posted March 20, 2005 Author Share Posted March 20, 2005 Seger: jodå.. förhoppningsvis... räkna då också med en bom på hare av mej och en av min far... så det blir 5, några har jag bara sett, oftast för långt skotthåll.... enda negativa är Nikos envishet, bra ibland förutom när man vill hem.. Hallen: orre, järpe finns det nog här... orrar har det varit lite av iår.. men förra året var det betydligt fler.. järpe finns det mycket av hela tiden! tjäder finns det mycket lite av här... man kan höra att nån har sett nån enstaka nångång.. fast inåt landet finns det nog och mera norrut... bor ju själv i skärgården så... det blir mest sjöfågeljakt... fast på den sidan har fåglarna minskat betydligt också... vet inte om det beror på mink? finns jo mycket mårdhund här också... kan bero på den.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Beretta Posted March 21, 2005 Share Posted March 21, 2005 Välkommen hit Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anders Posted March 22, 2005 Share Posted March 22, 2005 He va såm faan, en maxmobåu ha hitta hiid... Trevligt med andra österbottningar på forumet ! Själv jagar jag i Vöråskogarna Välkommen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AndreaS Posted March 23, 2005 Author Share Posted March 23, 2005 Jajjamen! trevlit me andra österbottningar jå! mindre trevlit me varg... vi ha haft vargen här vi nu ett par hundra meter ifrån... jasså du jagar i vörå.... kanske du e grytjägare? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tuma Posted March 26, 2005 Share Posted March 26, 2005 jasså det finns andra som jagar i vörå skogen, jag har ordnat så jag har jakträtt i mäkipää skogarna. Bor just nu i vörå. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anders Posted March 27, 2005 Share Posted March 27, 2005 AndreaS: Nä, harjakt med Finsk stövare är väl den jaktform som jag gillar mest.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AndreaS Posted March 28, 2005 Author Share Posted March 28, 2005 Anders: just så.. tänkte att du var grytjägare när det står "2 mårdhundar mindre..." men visst.. mårdhund går ju att jaga på andra sätt... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts