Holz Posted November 14, 2013 Share Posted November 14, 2013 Det är inte bra att ha svårt att tänka, men efter den kära Prinsens filmer (Wild boar I-IV och snart V) så har antalet träffar långt och för långt fram ökat rätt rejält på de iofs inte så många drevjakter jag är med på varje år, detta är givetvis enbart rena sammanträffanden, men som anfört ovan, så kallade "vetegrisar" och drevjaktsgrisar står för en ohemult stor andel av dem med käkskador. Att söka skilja på jaktform och skottplacering när genomsnittsnissen på drevjakt i bästa fall träffar i djuret är sammanblanda verklighet med önsketänkande. /CHristian Nja, det är väl snarare en fråga om att skilja på orsak (jaktform) och verkan/resultat (skottplacering) snarare än en sammanblanding av verklighet och önsketänkande. Min kommentar var inte ämnad som ett ställningstagande gentemot vissa jaktformer (eller skottplaceringar) utan snarare ett påpekande att jämförelsen inte var relevant i frågan om lämpligheten att skjuta ett djur i huvudet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
W.T. Posted November 14, 2013 Share Posted November 14, 2013 Jag var med på en älgjakt för ca 25 år sedan när en jägare sköt en älgko i läppen trots att han var säker på att skottet satt bakom bogen Allt är med andra ord möjligt! Henrik "Stiff upper lip"Eller "älgpiercing" Det kan dock misstolkas en aning till det mer obehagliga för människan och involverar även hornkronan... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts