Popular Post Musköt Posted October 17, 2013 Popular Post Share Posted October 17, 2013 Brukar ju inte ha för mycket gott att säga om de egna hundarna men i kväll är jag rätt nöjd med Lina. Reine ringde mig i em och undrade om jag ville försöka med en gris som deras grannlag skjutit på och inte lyckats leta upp. Själv var han på väg hem från jakt. Jag har inte hundra koll på förutsättningarna. Men i kort så hade de skjutit på en vuxen gris vid 11tiden. Skulle va mycket blod och de var rätt säkra på en bukträff. Hade varit hund med i nästan 2km och de hade även spårat med en hund till. Fast detta har jag inte riktigt koll på som sagt. Jag och J-B (som hade varit med tidigare under dagen) åkte dit. Jag spårade med Lina från en vägövergång där de hade blod. Hon tog spår men jag är lite tveksam om hon verkligen hade rätt här. Efter en stund strulade det lite så då gick jag ned till en göl där jag visste de hade haft en bloddroppe. Tanken var att den kanske gått ut och lagt sig i vassen. Släppte därför Lina i kanten och hon slog ett par öglor utan att hitta något. Drog mig uppåt inloppet där blodspåret skulle finnas men såg då att Lina redan hittat spåret. Gick rätt sakta och hon ringade en del men det drog sig uppåt där den första hunden ska gå brytit så jag förstod att det var rätt. Så passerar hon det stället och nu går det bättre när hon har ett rent spår. Det går in gå ytterligare ett jaktområde så vi ringer dem och kör efter. Nu har även Reine hunnit dit. När han kliver ur bilen i grannbyn så skäller Lina och vi kommer överens om att han ska gå på och vi ska passa om det behövs. Men grisen är slut så han kan avliva den i sårlega under en jävligt tät gran. Grisen var en sugga runt 100 och hon var skjuten i låret och tarmarna hängde ut på sidan. Hon hade nog gått minst 6km från skott platsen. När Lina tog spåret vid gölen så var det nog 6 timmar och hon spårade lite över 3km varav en km med andra hundspår och folk i löpan. Så nog fan är jag nöjd med det gamla kräket och det var de som skjutit också. 10 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pfrep Posted October 17, 2013 Share Posted October 17, 2013 Bra jobbat! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hunter96 Posted October 17, 2013 Share Posted October 17, 2013 Bra gjort! finns de nått bättre än bra hundjobb? Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lagunaseca Posted October 17, 2013 Share Posted October 17, 2013 Snyggt! Hade en sådan gris förra året med likadan träff, den var mkt mindre och gick betydligt kortare, men det var gott om blod hela vägen. Konstigt att de första inte hittade mer blod. Hursomhelst bra jobbat! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eliassson Posted October 18, 2013 Share Posted October 18, 2013 Bro gjort! skönt att lyckas med ett sådant eftersök! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
N S Posted October 18, 2013 Share Posted October 18, 2013 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrBrowning Posted October 18, 2013 Share Posted October 18, 2013 Grattis! Skoj med bra hundjobb! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts