Maxxxor Posted November 4, 2013 Share Posted November 4, 2013 tja köpte lite impulsivt en hdf 22lr här i veckan i väntan på licensn tänkte jag kolla runt, vilken ammo är att rekomendera. bra std precsion för plinkning en bra för jakt och en som är lite tystare om man vill jaga råttor och sånt utan att skrämma iväg dem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sidelock Posted November 4, 2013 Share Posted November 4, 2013 Köp ett gäng olika, välj den som skjuter bäst. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maxxxor Posted November 4, 2013 Author Share Posted November 4, 2013 tack:) bra och tråkigt svar;) mao så är det som vanligt ta det som den skjuter bäst med Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Abborre Posted November 7, 2013 Share Posted November 7, 2013 Bara göra som Sidelock säger tycker jag. Det är väl bästa vägen att gå för att hitta rätt ammo. För lilla älgbanan och plinkning kan du köpa den billigaste som skjuter hyfsat och lägga pengarna på den sort som skjuter bäst för att ha till jakten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Älgflugornas Herre Posted November 7, 2013 Share Posted November 7, 2013 Federal HVHP gick förvånansvärt bra i min gamla Anschutz. Här är ett test jag gjorde för ett par år sedan i min gamla Anschutz, primärt HV ammo: http://lipoptena.blogspot.se/2010/12/22lr-ammo.html Här är ett som Sven gjorde nyligen i sin Savage: http://www.jaktblogg.net/2013/11/ammunitionstest-cal-22/ Antar att det börjar bli dags för ett nytt med min CZ455, har ju trots allt något dussin ammosorter i skåpet... Kolla vad du hittar i subsonic för råttorna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sidelock Posted November 7, 2013 Share Posted November 7, 2013 Cci standard är inte alltid bäst, men ett väldigt bra ställe att börja på, de funkar i många vapen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts