Jump to content

Håller på att beställa från KUIU- någon som vill ha något?

Christian N
 Share

Recommended Posts

Se rubrik,

jag håller på med en lite större beställning från KUIU och undrar nu om det är någon annan som vill vara med, jag skall vara tydlig, det är betalning direkt som gäller, vi kommer att åka på Tull och moms, frakten kostar en del men detta är prylar som enligt mig är helt underbara, sjukt välsydda och man ser lite ut som en action man i dem,

eller med andra ord, dessa är kläderna som gör mannen.

https://store.kuiu.com/

Förhållningsreglerna är enkla, jag beställer exakt vad du anger, om det finns i butik, är det slutsålt är det slutsålt, jag tar in betalning för plagget direkt, tillkommande avgifter ie frakt, moms o tull samt inhemsk frakt tar vi efter att paketet har landat här i Svedala, ångervecka existerar inte, passar det inte så sälj prylarna vidare, osv.

Nåja, tanken är inte att göra pengar på detta utan snarare att kunna fördela fraktkostnaden som jag avser att dela per krona köpt plagg, dvs du åker inte på halva frakten för att du vill ha ett par handskar eller en keps.

PM eller motsvarande kontakt är nog lämpligt för att hantera detta på.

Jag kommer att avsluta med eget köp på torsdag eftermiddag oaktat hur det går här med denna del.  

Vänligen Christian

Just det skall tillägga att jag köpt ett par prylar till Mike som jag tror kan gå i god för dem, för egen del har jag så gott som helt slutat att frysa på pass, även om det iofs inte är uteslutet, går ni in på hemsidan så passa på att titta lite på bilderna från de jakter som rapporteras in samt bloggen, aka jaktporren. /Christian

Tjupp- torsdag eftermiddag, eller i varje fall tror jag att det är det, inga intressenter har meddelats sig, jag stänger tråden tillsvidare och kommer att lägga upp lite bilder på kläderna när jag får hem dem och kan modellera i den.

/Christian

• Like 1

Tjupp- torsdag eftermiddag, eller i varje fall tror jag att det är det, inga intressenter har meddelats sig, jag stänger tråden tillsvidare och kommer att lägga upp lite bilder på kläderna när jag får hem dem och kan modellera i den.

/Christian

är sugen på ett vinterställ därifrån men tyvärr så är jag så "vanskapt" i kroppen så att beställa på nätet är nästan helt uteslutet :-(

Men du, det är för amerikaner som detta är sytt, de är nog också rätt ofta "vanskapta" men vad vet jag, framför allt måste du veta att det är rätt. Förresten gick min beställning i väg för en stund sedan, det kommer att bli fina julklappar till mig själv i år.

/Christian

nja inte riktigt "amerikanskt vanskapt" men illa nog med för korta ben till midjemåttet

men det blir nog fler tillfällen hoppas jag då ska jag fan kolla upp storlekarna bättre eventuellt skicka med måtten

GÅ in på hemsidan och titta på Sizing, de har alla mått angivna, därefter behöver du bara någon, helst en kvinna som hjälper dig med att mäta dem. /Christian

behöver nog en kvinna för att ens fatta deras system är inte waist och hip nästan samma sak??

midjemåttet har jag koll på men mitt största problem är att benlängden är oftast på tok för lång  

men men försent den här gången 

Filip nu får du nog kamma dig lite, det finns inga, jag skriver inga jaktkläder som är för fina för att användas, lite som att köpa en Ferrari 450 och sedan inte köra den på bana är att skymfa bilen.  

Jag har kört lagom hårt och genomfört ett par Gotlandsjakter med mina prylar där de har svarat upp till kraven, särskilt dun underjackan är sjukt skön och lagom varm, alltid. /CHristian

• Like 1

Just det, för att återkomma och med risk för att vara tjatig,

detta var vad jag beställde,

Item Price Qty Total

50009-VR-L Super Down Vest Verde Camo L

$179.99 $1.00  

40001-PH-34 Attack Pant Phantom 34

$149.99 $1.00  

40001-VC-34 Attack Pant Vias Camo 34

$149.99 $1.00  

20001-VC-XL Merino 185 Zip-T Vias Camo XL

$79.99 $1.00  

70011-VR-L KUIU Boonie Verde Camo L/XL

$24.99 $1.00  

85001-MB-L Climbing Belt Major Brown L

$19.99 $1.00  

30011-VR-L Guide DCS Vest Verde Camo L

$149.99 $1.00  

10003-BN-L Merino 230 Bottom Coffee L

$89.99 $1.00  

För den av ser som känt mig länge så kan jag tillägga att nu har jag en ny boonie hatt på gång, så jag är åter till min gamla trademark, hoppas innerligt att jag trivs med den.

Så här "snabb" ser jag ut med dessa kläder på, om jag kan se ut så här bra och vara en god jägare, tänk då hur ni skulle se ut!!

333 067.jpg

/Christian

Nja, waist är ditt midjemått det vill säga omkretsen strax nedanför naveln medan hip är ditt höftmått mätt som omkretsen runt rumpa och höfterna.

Om det är i stort sett samma mått eller ej beror väl i princip bara på hur din fysiologi ser ut :tongue: 

Givetvis köper man jaktkläder för att använda dem och i synnerhet gäller det väl riktigt välgjorda jaktkläder såsom dessa från KUIU, de är i mina ögon betydligt mer anpassade för att användas tufft från de lite mer "herrgårdsanpassade" jaktpersedlar vi ofta ser i jaktaffären även m jag har all förståelse för att det finns en stor marknad även för de senare även om den marknaden kanske inte främst består av jägare...

Henrik 

Ser ut som riktigt fina grejor. Påminner lite om Sitka gear. Vet ni om de liknar varandra i storlek? Jag tycker bara det är så jäkla svårt med storlekar när man handlar där borta. Gjorde världens felköp av Rivers West. Passade som ett lass skit. När du får grejorna Christian, kan du väll lägga upp lite bilder? Helkroppsbild (behöver inte vara helt naken), mått och sedan hur kläderna sitter. Vilken otroligt bra guide det skulle bli!! ;-D

Johan, det är klart att jag kan, designern på KUIU är han som ritade och skar Siktas prylar, han ansåg dock att de gick och blev för dyra utan att prestera motsvarande kvalitetsökning och lämnade verksamheten, i varje fall är det den officiella linjen.

Storleksmässigt bör dessa kläder följa varandra.

Självfallet kommer jag att modella lite. /CHristian

Du som är lite insatt, har du en aning om varför de tagit bort Yukon-serien? 
Var lite sugen på den, men nu är både jacka och byxor borta.

Fransson- Ingen aning faktiskt, kan vara en fråga om rätten till mönstret, rätten till tyg/foder kombination eller att man ansåg att modellen tog från försäljningen av de dyrare modellerna/linjerna, det finns flera exempel på att "fina" märken först etablerar och sedan tar bort instegsprodukter, allt för att behålla varumärkets anseende och eller prisnivå. /Christian

Yukon var ju deras top-of-the-line serie så det vore konstigt att ta bort den därför. Dock har de ständigt haft problem med att hålla den i lager så det kanske är något problem i produktionen.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

Christian, har du någon erfarenhet av deras handskar ? De såg trevliga ut, speciellt i en kombo.

Christian, har du någon erfarenhet av deras handskar ? De såg trevliga ut, speciellt i en kombo.[/quote

Har ett par gråa guide handskar, sjukt bra, hyffsat varma i sig, bra grepp, bra hållbarhet, återstår att se vad WT skriver, han "lånar" mina just nu, enda nackdelen är att man inte kan skjuta precision i dem, för styva i lädret.

Det jag gör är att köra mina Norröna skyttehandskar på höger hand vid drevjakt, vid hageljakt osv, kör jag dock kuiu, de är så trevliga. Vid ohemula temperaturer så har jag överdragshandskar.

Ev kompletterar jag med nya handskar o underhandske i vinter.

Hubler-snooze and loose. /Christian

Besked om att paketet passerat tullen den 21:e 8.51, det betyder att jag med lite tur och god ordning kan ha sakerna i handen som per lördag, lite mindre tur som senare i nästa vecka. /Christian

Ricktigt snygga kläder med spec. som väcker begär.

Men hur är det med ventilation på deras kläder?

Jag tycker mig kunna läsa mig till att vissa av byxorna har dragkedjor efter hela benen, förstår jag det rätt?

Har jackorna några under-armvecket-ventilation?