Sako280 Posted August 28, 2023 Share Posted August 28, 2023 Grattis bra gjort 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post Ken1 Posted August 28, 2023 Author Popular Post Share Posted August 28, 2023 Tack boys. Känns fortfarande konstigt att man vann en bössa som kostar nästan 60.000 i butik 😳 2 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Svenstorparn Posted August 28, 2023 Share Posted August 28, 2023 Stort Grattis👏 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
benz Posted August 29, 2023 Share Posted August 29, 2023 Stort grattis, själv kom man inte iväg även om tanken var att åka dit🙄 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post Ken1 Posted September 3, 2023 Author Popular Post Share Posted September 3, 2023 SM i compak har nu av klarats. Eskilstuna bjöd på 6st fantastiska layouter. Slutade på en delad 13e plats i öppna klassen så jag är nöjd 139 av 150 ger ett snitt på unset över 23,helt ok. 6 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post Ken1 Posted September 18, 2023 Author Popular Post Share Posted September 18, 2023 Denna helg som va spenderade jag och junior i vackra Kalmar. Det va dax för en av årets höjdpunkter Åkes minne. Vet ej vem Åke va men han måste varit en omtyckt kille som får denna världsklass tävling uppkallad efter sig. Lördagen började inte jätte bra då juniors bil går sönder. Bakre stötdämpar fästet går av!!! I världens larvigaste gupp. Junior blir ledsen arg förtvivlad och det plus övertändning gör hans dag till skit, nog om detta. Vi åkte förbi Kalmar på fredagen för att inköpa lite Burnagi ammo till tävlingen,blev nog två timmars tjat med Michael som är en riktigt trevlig prick (frun också men kommer inte ihåg vad hon heter 🙄) blev naturligtvis lite kaliber 16 också när dom bara stor där på hyllan 😃😃. Jag sköt 88 på lördagen med 24 grams patronerna, dom är jäkligt snabba vilket gjorde att jag sköt framför på när hållen. Söndag. Junior vill ha revansch!!! Jag skjuter bara 21grammare idag är det ok frågar han mitt svar, go for it. Vi går åt var sitt håll och ses först vid halvtid jag har då 24-24 J har 22-24, en delikat burgare och på det igen det blir 22 för mej och............. Junior skjuter sin första compak 25a på tävling 🤗❤🤗❤ jag avslutar med en 25a och får ihop 95 riktigt nöjd, junior frågar hur det gick och jag ger honom tummen upp var på han säger jag med. Igen!! Valp jäveln skjuter två 25or i rad 96 och kickar skiten ur gubben....KAN INTE VARA STOLTARE ❤❤❤ Enormt tack till Magnus och Peter givetvis hela Kalmar klubben för helgen. Ps på lördagskvällen träffade vi söta Siv en riktig sötnos, Galne och fästmö va också med 😁😁😁 12 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maichel Posted September 18, 2023 Share Posted September 18, 2023 @Ken1 stort grattis, mäktig prestation av både dig och Junior. Stort, riktigt stort /M 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Galne Posted September 19, 2023 Share Posted September 19, 2023 Kul och ses som alltid @Ken1, kul att söndagen gick så bra för bägge av er!! Han tar sig junior!! 😁 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post Hipshot Posted September 19, 2023 Popular Post Share Posted September 19, 2023 Fan.. det där är lite stort, när jag var ung och far och jag for omkring på plåtbingo så vart det f-n lite vemodigt när jag sköt bättre än far för första gången.. Hade hela tiden varit sjukt imponerad av hans skjutande men så plötsligt såg jag att han åldrats och inte riktigt hängde med längre. Kepsen av för Juniors bedrift oavsett!! Det är ju lite en materialsport, kul och kaxigt att köra på tävling och bara byta plugg hur som Det är lite du på något sätt... 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post Ken1 Posted March 7 Author Popular Post Share Posted March 7 Förra helgen va det dax att vädra vinsten (Berettan) för första gången. Måste faktiskt säga att det var en trevlig upplevelse. En stabil men ändå följsam bössa,väldigt lik Browningen. Tappade 3 av 48 och det va självklart bössans fel 🙄🙄🙄 2 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post Ken1 Posted May 20 Author Popular Post Share Posted May 20 Igår sköt vi mälarcupen i Eskilstuna. Det gick åt mycket vatten 😄 fantastiskt fin bana som vanligt. För mej blev det en 4e plats i A klass med 85 träff och junior knep 3e plats i C klass på 78 efter vunnen särskjutning 😃😃 5 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post Ken1 Posted June 1 Author Popular Post Share Posted June 1 Kan man vara supernöjd men samtidigt lite missnöjd? Idag sköt vi lag sm i compak, skjuter 97 av 100 supernöjd. Går på 99 med 1 dubblé kvar och får hjärnsläpp, vet inte vilken duva jag ska skjuta först 😳 lägger naturligtvis båda 😣😣😣 ni förstår mina tankar... Knipa och jag sköt samma resultat idag och träffade också en gammal forum medlem, Lillbuster om ni kommer ihåg honom, en genom trevlig kille. Junior smaskade ner 87 med bara två timmars sömn, han har börjat jobba natt 🙄🙄🙄 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Galne Posted June 2 Share Posted June 2 På nationaldagen så är det en liten ”jägarduve” tävling på Öland(Algutsrum strax norr brofästet), den brukar vara riktigt trevlig. Så har ni inget planerat är det ett tips.. https://www.gaf.nu/gaf/nyheter/2153115/lerduvestig-nationaldagen 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post Ken1 Posted July 29 Author Popular Post Share Posted July 29 Blev igår inbjuden till B Ekbergs sporting tt på Haninge banan. 100 duvor med mälarcups upplägg. Super bra träning med 4-5 dubbleer per stand. Man kan åka till banan för att träna/skjuta men detta va träning på riktigt,inte många banor som kan fixa till detta men tror att detta är melodin för tävlingstträning. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hipshot Posted July 29 Share Posted July 29 På 2024-06-01 at 20:21 Ken1 sa: Kan man vara supernöjd men samtidigt lite missnöjd? Idag sköt vi lag sm i compak, skjuter 97 av 100 supernöjd. Går på 99 med 1 dubblé kvar och får hjärnsläpp, vet inte vilken duva jag ska skjuta först 😳 lägger naturligtvis båda 😣😣😣 ni förstår mina tankar... Knipa och jag sköt samma resultat idag och träffade också en gammal forum medlem, Lillbuster om ni kommer ihåg honom, en genom trevlig kille. Junior smaskade ner 87 med bara två timmars sömn, han har börjat jobba natt 🙄🙄🙄 Fan va bittert!!!! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post Ken1 Posted August 24 Author Popular Post Share Posted August 24 Första dagen på compak sm avklarad. 95-100 blev det tappade tyvärr 4på sista layouten men men. Nya tag imorgon. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christian N Posted August 24 Share Posted August 24 Hässleholm?? Bra kämpat, de har fina banor där. /C Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ken1 Posted August 24 Author Share Posted August 24 43 minutes ago Christian N sa: Hässleholm?? Bra kämpat, de har fina banor där. /C Grymma!!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post Ken1 Posted September 13 Author Popular Post Share Posted September 13 Landat i vackra Kalmar för att i helgen skjuta Åkes minne,en compak på 200 duvor. Klämde och prov sköt PMTs nästa test objekt. 2 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hipshot Posted September 13 Share Posted September 13 Jaha.. då kan du ju föregripa testet och leverera omdöme här, bra skit eller dåligt skit? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ken1 Posted September 13 Author Share Posted September 13 Just now Hipshot sa: Jaha.. då kan du ju föregripa testet och leverera omdöme här, bra skit eller dåligt skit? Säkert bra skit men inte för oss vanliga löntagare 🙄🙄🙄 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Galne Posted September 13 Share Posted September 13 2 hours ago Ken1 sa: Landat i vackra Kalmar för att i helgen skjuta Åkes minne,en compak på 200 duvor. Klämde och prov sköt PMTs nästa test objekt. Fasen vad nice, två i klubben ska skjuta sin första större tävling där i helgen. Två bröder vid namn Söderström, hade tänkta vara med själv men så åkte man på beredskap under dagtid i helgen.. 🙄 Vart det en träningsrunda för er ikväll? Och ska ni förbi Micke något? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ken1 Posted September 13 Author Share Posted September 13 53 minutes ago Galne sa: Fasen vad nice, två i klubben ska skjuta sin första större tävling där i helgen. Två bröder vid namn Söderström, hade tänkta vara med själv men så åkte man på beredskap under dagtid i helgen.. 🙄 Vart det en träningsrunda för er ikväll? Och ska ni förbi Micke något? Sköt bara ett par skott. Blir nog lite tungt att åka till micke efter en dags skytte tyvärr. Vet du vilka lag grabbarna skjuter i??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Galne Posted September 13 Share Posted September 13 41 minutes ago Ken1 sa: Sköt bara ett par skott. Blir nog lite tungt att åka till micke efter en dags skytte tyvärr. Vet du vilka lag grabbarna skjuter i??? Ingen aning men de är oklassade och lär säkert ha på sig en blå/grå skytteväst med röda kanter, på Kevins pipor står det BORNAGHI i silver.. 🤪 Är ni sugna på sällskap till maten på kvällen imorgon?? 🤔 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ken1 Posted Saturday at 05:42 AM Author Share Posted Saturday at 05:42 AM 11 hours ago Galne sa: Ingen aning men de är oklassade och lär säkert ha på sig en blå/grå skytteväst med röda kanter, på Kevins pipor står det BORNAGHI i silver.. 🤪 Är ni sugna på sällskap till maten på kvällen imorgon?? 🤔 Sällis alltid trevligt. Vi hörs i eftermiddag 👍 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts