Popular Post eliassson Posted November 21, 2013 Popular Post Share Posted November 21, 2013 Kom hem från dagens jakt och så ringde en kontaktman och sa att dom kört på en älg utanför ör. Fick inte tag på bilisten men olycksplatsen va bra utmärkt så det gick bra ändå. Den skulle gått åt höger sa dom med. Tog ut figo och spårade med han i lina och det drog iväg åt höger hållet. Kom in 150m sen började han snurra lite och tillslut va vi ute på vägen igen och gick över åt andra hållet. Men det va bara att lita på han så jag hängde på. Va rätt blött där och det gick bara 100m från en rätt stor väg och utmed den va det hus å grejer. Syntes älgslag i alkärret men jag hittade ingen blod. Men vi kom iväg 400m och då kändes det som om han blev lite hetare så jag antog älgen stått där och samtidigt vinklade vi lite från hus och väg så jag släppte efter 200m. Han drog iväg och 1km bort så gjorde han en ring och gick tillbaka i sina bakslag. Då hade jag gått ut till bilen igen men det va märkligt tycker jag för han brukar ju aldrig vända! Kom tillbaka och gick över mina slag och hans egna och sen började an om igen och tog samma slag igen. Sen när han kom till där det vinklade lite sist så tog han upp 20m från där jag gick med han tidigare i linan stog bergfast direkt och jag förstod att detta va den skadade älgen och den första han följde va troligtvis frisk. Gick runt så jag kom något sådär rätt i vind och så jag inte hade något hus i bakgrunden. Va lite svårt att gå på i alkärret men när jag tillslut kom in på 30m tände jag lampan och såg att älgen stödde inte på ena bakbenet så det va bara till att passa på när läget visade sig sen och det gick ju bra de Alltig skönt att lyckas med ett eftersök! ena bakbenet va helt av neranför knät. 9 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eliassson Posted November 21, 2013 Author Share Posted November 21, 2013 Sent from my GT-I9295 using Tapatalk 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JDMF Posted November 21, 2013 Share Posted November 21, 2013 De går bra nu! Bra jobbat! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
olofsgård Posted November 21, 2013 Share Posted November 21, 2013 Bra jobbat båda två. Du har en väldigt duktig hund men det visste vi ju redan. /Reine Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eliassson Posted November 22, 2013 Author Share Posted November 22, 2013 Tack ja är det bara så han får ett spår framför sig så brukar han inte vilja ge sig Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
strävhår Posted November 22, 2013 Share Posted November 22, 2013 Härligt, gott för både älg och hund. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lecha Posted November 22, 2013 Share Posted November 22, 2013 Härligt 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts