christer samuelsson Posted December 12, 2013 Share Posted December 12, 2013 Sitter och söker efter ritning som är god känd för att fånga vildsvin i , men kan inte hitt några Har samlat metall och tänker bygga i galler och 4 mm plåt , så att den inte går att slå sönder eller sabotera är det någon som kan hjälpa till tipps vart, efter som det inte alltid går att skjuta på alla ställen ( villor , ströv områden m,m ) vore tacksam för hjälp Christer Samuelsson Tredjekyrkvägsgränd 5 602 10 Norrköping Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MKJ Posted December 12, 2013 Share Posted December 12, 2013 Besök NVVs hemsida för att kolla upp vilka som är typgodkända, hemsnickeri a'la tunnelfälla för räv är inte tillåtet för vildsvin mig veteligen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
henke67 Posted December 13, 2013 Share Posted December 13, 2013 Minns att någon fälla vid något tillfälle bedömdes som olämplig för hemmabygge. Och att tunnelfälla för räv inte är godkänd för gris. Men jag minns också att det finns en regel som säger att om man fångar ett annat djur än vad en levandefångstfälla är avsedd för och det är lovlig tid för nämnda djur så behöver man inte frisläppa djuret. Med andra ord, skulle du råka få en gris i en tunnelfälla så är det ok. Men försök inte utnyttja det som ett kryphål. Placering och betning avslöjar dig om du försöker... Skickas från min iPad via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts