Casthiel Posted December 31, 2013 Share Posted December 31, 2013 Nej drick inte den!!! Skicka den till mig istället, du kan få adressen via pm! Sent from my GT-P3110 using Tapatalk Blir inge me de serru! Förövrigt måste detta vara den hittills godaste Islay whisky jag har smakat på! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sidelock Posted December 31, 2013 Share Posted December 31, 2013 Vad är pinnekjött egentligen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Casthiel Posted December 31, 2013 Share Posted December 31, 2013 Slàinte! Slàinte! på dig också Qvarnis Vad njuter du av för god dricka ikväll? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mbbohman Posted December 31, 2013 Share Posted December 31, 2013 Tackar,,men Allt detta på 1 skiva tunnbröd? eller räcker det till 2-3 st? Räckte lagom till två tunnbröd. Skickat från min HTC One S via Tapatalk 2. Alla stavfel har jag gjort med flit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ozzian Posted December 31, 2013 Share Posted December 31, 2013 Räckte lagom till två tunnbröd. Skickat från min HTC One S via Tapatalk 2. Alla stavfel har jag gjort med flit. Danke Schön freulin....tack herrn Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mbbohman Posted December 31, 2013 Share Posted December 31, 2013 Vad är pinnekjött egentligen? Besättningen får suga av varandra Skämt åsido, jag är också nyfiken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tolle Posted December 31, 2013 Share Posted December 31, 2013 Vad är pinnekjött egentligen? http://sv.wikipedia.org/wiki/Pinnekjøtt Men i verkligheten sir det inte ut som på bilderna...då är det mera grått... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tolle Posted December 31, 2013 Share Posted December 31, 2013 Besättningen får suga av varandra Skämt åsido, jag är också nyfiken. Nyfiken på att suga??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mbbohman Posted December 31, 2013 Share Posted December 31, 2013 Nyfiken på att suga??? Nej tack, det överlåter jag till sämre folk Skickat från min HTC One S via Tapatalk 2. Alla stavfel har jag gjort med flit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mbbohman Posted December 31, 2013 Share Posted December 31, 2013 Halvkilos T-bone per skalle Skickat från min HTC One S via Tapatalk 2. Alla stavfel har jag gjort med flit. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mbbohman Posted December 31, 2013 Share Posted December 31, 2013 Blev för jävla bra! Hasselbackspotatis, rödvinssås och konjaksås. Nedsköljes med ett Amarone. Skickat från min HTC One S via Tapatalk 2. Alla stavfel har jag gjort med flit. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mbbohman Posted December 31, 2013 Share Posted December 31, 2013 Blev inte kladdkaka... Jag slog ihop en vit chokladmoussetårta istället. Skickat från min HTC One S via Tapatalk 2. Alla stavfel har jag gjort med flit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
qvarnhill Posted January 1, 2014 Share Posted January 1, 2014 Slàinte! på dig också Qvarnis Vad njuter du av för god dricka ikväll? 15-årig Laphroaig! Köpt i butiken på Islay för flera år sedan då jag senast var där och kvitterade ut hyran för min kvadratfots mark. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sidelock Posted January 1, 2014 Share Posted January 1, 2014 Din kvadratfots mark? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Casthiel Posted January 1, 2014 Share Posted January 1, 2014 15-årig Laphroaig! Köpt i butiken på Islay för flera år sedan då jag senast var där och kvitterade ut hyran för min kvadratfots mark. Fan va nice! Skulle inte vara fel att smaka på den Som egen födelsedagspresent i augusti funderar jag på att antingen köpa mig en Laphroaig 18yo eller en Ardbeg Corryvreckan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mbbohman Posted January 1, 2014 Share Posted January 1, 2014 Corrywreckan är grym! Skickat från min HTC One S via Tapatalk 2. Alla stavfel har jag gjort med flit. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Casthiel Posted January 1, 2014 Share Posted January 1, 2014 Din kvadratfots mark? När man köper en flaska Laphroaig så får du med ett häfte med en kod som du registrerar på deras hemsida. Då är du med i FoL ( Friends of Laphroaig ) och får en kvadratfots markyta utanför deras destilleri 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
qvarnhill Posted January 1, 2014 Share Posted January 1, 2014 Din kvadratfots mark? Som Laphroaig-drickare kan man göra anspråk på en kvadratfot land på Islay som man i sin tur "hyr" ut åt destilleriet. Man får en årlig hyra motsvarande en väldigt liten flaska ängladryck om man kommer personligen för att hämta den. Det finns tjocka liggare på destilleriet där varje "leasholder" finns bokförd på sin respektive, numrerade kvadratfot. Alltså, inget som egentligen betyder nå't, bara en kul grej. Den faktiska kvadratfoten finns och man kan med hjälp av en karta leta upp just sin egen kvadratfot och försöka stå på den en stund. Såg nu på mitt certifikat att jag firar 15 år i år... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sidelock Posted January 1, 2014 Share Posted January 1, 2014 Låter som något man får göra faktiskt, riktigt kul grej. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
qvarnhill Posted January 1, 2014 Share Posted January 1, 2014 Låter som något man får göra faktiskt, riktigt kul grej. Det brukar ligga en ansökan i kartongen när man handlar en pava... Vi kanske blir grannar!? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skånepåg Posted January 2, 2014 Share Posted January 2, 2014 Förrätt: Tjälknöl på kanadagås på bädd av spetskål/brysselkål med mandlar, sesamfrö och honungsvinegrett. Huvudrätt: dovhjortsrygg, rotfrukter och sås. Efterrätt: tiramisu Allt sköljdes givetvis ner med lämpligt vin och god whiskey till kaffet.. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts