Jump to content

Vilken åtelkamera gäller nuförtiden?

Romelstorp

Recommended Posts

Är på G att införskaffa en egen åtelkamer då jag tidigare bara lånat.

Ska klara GPRS, MMS

Bra bilder både i dagsljus och mörker.

Behöver inte HD.

Helst funka med både Telia och Telenor eftersom täckningen kan variera på de ställen jag har.

När jag tittat i trådar med bilder så verkar det som Uovision skulle vara ett alternativ?

565 Black IR eller vad finns som alternativ?

Jag är sjukligt sugen på denna http://www.nettojakt.se/atelkamera-sg550m-8m-gprs.html

Kanske inte den bästa men god nog åt mig, speciellt för det priset och mmsfunktion.

Behöver inte bättre bilder för att kunna göra något mer än att få koll på vildsvinsaktiviteten på åteln. "Riktigt" åtelkamera får jag köpa när jag vinner på lotto ;)

• Like 1

Det blev en Uovision som jag skrev om tidigare

Min kompis kom förbi och han behövde "Övervakningskamera" till sitt företag

Så vips blev den kameran väldigt billig :-)

Jag har Uovision, tror inte att du blir missnöjd. Min har fungerat perfekt, det enda som felat är handhavaren.

Trevligt att höra.

Får hoppas det blir bra :-)

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Jag är sjukligt sugen på denna http://www.nettojakt.se/atelkamera-sg550m-8m-gprs.html

Kanske inte den bästa men god nog åt mig, speciellt för det priset och mmsfunktion.

Behöver inte bättre bilder för att kunna göra något mer än att få koll på vildsvinsaktiviteten på åteln. "Riktigt" åtelkamera får jag köpa när jag vinner på lotto ;)

anv den. Super nöjd! Köpte till ett blycellsbatteri, den har stått på nu i 4 månader utan laddning =)

• Like 1

anv den. Super nöjd! Köpte till ett blycellsbatteri, den har stått på nu i 4 månader utan laddning =)

Låter bra! Använder du mms funktionen något? Isf vilken operatör använder du och vad kostar det?

Nej, jag använder mailen ist. Testade mms, men är ganska tröttsamt att få 15mms/kväll =) Har istället lagt in mailen i mobilen vilket är super smidigt om du har en smartphone och väldigt mycket billigare än mms.

Mitt råd:

1. Köp kameran

2. Starta 2st nya mailadresser. (en för skickande och en för motagande mail)

3. Köp ett abonnemang/kontantkort med surf (200mb/mån räcker för mig). Denna skulle jag rekommendera för dig: http://www.telia.se/privat/mobilt/kontantkort/priser/ladda-surf (Själv anv jag tele2 men det är för jag har en special deal).

4. Googla fram inställning eller kolla på detta forum då dom flesta här använder telias årskort som det verkar.

5. Åk ut och sätt upp kameran ;)

Nej, jag använder mailen ist. Testade mms, men är ganska tröttsamt att få 15mms/kväll =) Har istället lagt in mailen i mobilen vilket är super smidigt om du har en smartphone och väldigt mycket billigare än mms.

Mitt råd:

1. Köp kameran

2. Starta 2st nya mailadresser. (en för skickande och en för motagande mail)

3. Köp ett abonnemang/kontantkort med surf (200mb/mån räcker för mig). Denna skulle jag rekommendera för dig: http://www.telia.se/privat/mobilt/kontantkort/priser/ladda-surf (Själv anv jag tele2 men det är för jag har en special deal).

4. Googla fram inställning eller kolla på detta forum då dom flesta här använder telias årskort som det verkar.

5. Åk ut och sätt upp kameran ;)

Dum fråga kanske men varför 2st mailadresser. Jag fattar mottagande men skicka?

Micke

Kamerans abonnemang lär behöva en egen mailadress, annars blir det lite knasigt/Christian

• Like 1

Dum fråga kanske men varför 2st mailadresser. Jag fattar mottagande men skicka? Mick

För att slippa att ha 1000 skickade mail i sin skickat korg. Ganska skönt att slippa ha det om man någon gång vill kolla upp ett mail man skickat, men det är inget måste =)

Fan vad drygt Skulle precis gå in och köpa http://www.nettojakt.se/atelkamera-sg550m-8m-gprs.html och tror ni inte de dönickarna har smyghöjt priset med 250 spänn??!  :wallbash:

Är riktigt bitter, av ren princip så avstod jag köpet :-\ funderar på skicka ett mail och fråga om jag får den för gamla priset annars får det vara....!!  :yucky: