Tommi Posted January 18, 2014 Share Posted January 18, 2014 Fick ett sms på förmiddagen att jag skulle ta med hund ut på jaktmarken, Ett rådjur påskjutet. Skytten sa att djuret tog ett steg precis i skottet, Gick fram till platsen och fick se lite blod och vom, Kopplade på linan på hunden som direkt satte fart i spåret. In i den tätaste granskogen bar det av, Rätt som det är så slackar linan och jag tror att djuret ligger, Men sen börjar Titus skälla och gnälla och jag drar på en tempoväxling och får syn på djuret ute på åkern, Ser att något hänger ut ur djurets mage, Släpper linan och tar bössan som nu har fått mycket snö i kikaren, Djuret börjar gå iväg i skapligt tempo och jag lyckas få på ett skott som tar i ryggen, Nu skickar jag fram Titus mot djuret samtidigt som jag småjoggar fram, Ser nu att djuret fortfarande lever men kan inte ta sig upp, Så jag får avsluta det hela med kniven. Det visade sig att skottet hade tagit i levern. Riktigt nöjd med hur bra Titus gick, Han har inte visat något intresse alls för att jaga rådjur men blod blir han som tokig av 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
peter24 Posted January 18, 2014 Share Posted January 18, 2014 Vad har du för hund ras ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lsjonsson Posted January 18, 2014 Share Posted January 18, 2014 Vad bra att det gick bra! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommi Posted January 18, 2014 Author Share Posted January 18, 2014 Vad har du för hund ras ? Blandras, eng,cocker och basset Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
N S Posted January 18, 2014 Share Posted January 18, 2014 Gott att de löste sig. Tips.. Använd annan bössa utan optik 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommi Posted January 18, 2014 Author Share Posted January 18, 2014 Gott att de löste sig. Tips.. Använd annan bössa utan optik Japp nu ska en av bössorna bli utan optik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts