Anders Johannesson Posted January 29, 2014 Share Posted January 29, 2014 Undrar om någon här har erfarenhet av fågeljakt i Kloten-området eller Baggå ormdalen? Närmare bestämt följande områden http://www.inatur.se/sv/Jakt/Tjader/Hela-Sverige/Mellersta-Sverige/Dalarna/Smaviltjakt-Malingsbo-Kloten1/ http://www.inatur.se/sv/Jakt/Tjader/Hela-Sverige/Mellersta-Sverige/Vastmanland/Smaviltjakt-Bagga-Ormdalen1/ Skulle vara intressant att veta om nån varit där på senare tid. Men all input är av intresse. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hubler Posted January 29, 2014 Share Posted January 29, 2014 Mycket skogsågel är det i kloten i alla fall Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LEHD Posted January 30, 2014 Share Posted January 30, 2014 Om jag inte minns helt tokigt så finns det något som kallas "Kloten reviret" du hamnar med andra ord mitt i vargmarker. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anders Johannesson Posted January 30, 2014 Author Share Posted January 30, 2014 Har inga problem med varg. Har nämligen ingen hund och jag tror inte risken för att jag ska bli uppäten är jättestor men tack för omtanken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
storviltsjägaren Posted January 30, 2014 Share Posted January 30, 2014 Jag brukar jaga en del i kloten. Dock bara predatorer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Teffek Posted January 31, 2014 Share Posted January 31, 2014 Det är fina fågelmarker, kan nog säga att det är dom bästa markerna för skogsfågel som iaf jag har gått i. Vargarna är väluppfostrade (vi jagar rätt frekvent med hund där). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LEHD Posted January 31, 2014 Share Posted January 31, 2014 Angående hund i Kloten så är det väl så att de vargarna som är där inte har tagit några hundar. Som Teffek säger de är väluppfostrade. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anders Johannesson Posted January 31, 2014 Author Share Posted January 31, 2014 Var precis vad jag hade hoppats på att höra Teffek. Då låter det ju som om även en nybörjare kan få se en fågel där. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Teffek Posted January 31, 2014 Share Posted January 31, 2014 Helt klart, var ute någon timma efter gryningen och kolla av myrarna så lär du hitta någon. T om jag lyckas hitta fågel på dom markerna och jag jagar med en hund som lyser orange och har massa reflexer på sig. Norr om kloten har det dykt upp ett par som inte är lika väluppfostrade som klotenflocken. Dom har inte tagit några hundar men dom har förföljt hundar. Flocken däremot är såpass hårt jagade att dom drar så fort människor kommer i närheten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts