mickel Posted February 1, 2014 Share Posted February 1, 2014 Går i funderingar att låta montera en ljuddämpare på min Sako 85 i cal 308w. Jagar endast som passkytt och går således sällan med hund även om det händer. Dels för att skona min hörsel då jag har en förmåga att fuska med kåpor ibland. Men även för att lindra värsta knallen vid rävvak om nätterna. Folk som ej får sova har en förmåga att bli griniga. Jag har haft en Stalondämpare förut men den var på tok för tung tyckte jag. Nu är ju Vallruds Havana 175 tilltalande med sina 190 gram. Nyfiken om det finns någon på forumet som kör med Havanan och vad ni tycker om den? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mickel Posted February 7, 2014 Author Share Posted February 7, 2014 Bump. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pfrep Posted February 7, 2014 Share Posted February 7, 2014 tjena, har en havana 175 liggandes hos brorsan som vi ska montera på hans bössa. problemet är att licensen inte kommit på den nya bössan och således har vi inte kunnat testa den och utvärdera. sannolikt dröjer licensen ytterligare men så fort allt är klart så kommer en utvärdering. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts