Rikard_Wiklund Posted February 19, 2014 Share Posted February 19, 2014 Jag försöker finna någon bana som jag kan komma och skjuta på nu. De flesta som jag har kollat upp är stängda och öppnar inte förän april månad. Skulle vara väldigt tacksam för snabbt svar. Mvh. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kallel Posted February 19, 2014 Share Posted February 19, 2014 Ulricehamn öppnar i mars, kolla www.sportskyttar.se Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kkjon Posted February 19, 2014 Share Posted February 19, 2014 Om du inte vill vänta till mars kan du kolla upp svegeråsens skjutbana mellan Vara och Grästorp. Är nog öppen året om. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
killer_mouse Posted February 19, 2014 Share Posted February 19, 2014 vad ska du skjuta då ?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Upptag71 Posted February 19, 2014 Share Posted February 19, 2014 Svegeråsen som tidigare sagts, Nimrod i Uddevalla tror jag kör lite. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
samson Posted February 20, 2014 Share Posted February 20, 2014 Ta och ring någon på Nimrod i Uddevalla och hör. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Islänningen Posted March 29, 2015 Share Posted March 29, 2015 Någon som vet om en skjutbana som är öppen för hagel under nästa vecka?? Har fått hem helröret och det kliar i avtryckarfingret. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
WestCoast Posted March 30, 2015 Share Posted March 30, 2015 Säve Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjörnbon Posted March 30, 2015 Share Posted March 30, 2015 Säve och Nimrod har Älgbana men det är inte helt säkert att de är öppna för säsongen ännu. Backamo skytteförening har en 100m-200m-300m vall som jag gärna rekommenderar. Om du hör med Öns Ordförande så har de tydligen en bana med älglöp och dylikt i Svartedalen också. Trevligt med ännu en öbo på sidan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vestjakt Posted March 30, 2015 Share Posted March 30, 2015 www.abildssk.org om du orkar köra till Falkenberg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Islänningen Posted March 30, 2015 Share Posted March 30, 2015 Tackar för svaren. Säve öppnar inte förrän nästa vecka, iaf. om man ska lita på deras hemsida, fast om man bläddrar lite noga, så ser det ut som att dom har redan öppnat. Nimrod har öppet på sportingbanan måndagar och onsdagar. Hinner inte upp idag, men drar upp på onsdag och inviger Berettan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Islänningen Posted February 28 Share Posted February 28 Dags att lyfta tråden. Någon som vet om Stråvalla skjuttunnel är fortfarande aktiv? Lite närmare än att åka upp till jaktmarken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
exabit Posted February 28 Share Posted February 28 30 minutes ago Islänningen sa: Dags att lyfta tråden. Någon som vet om Stråvalla skjuttunnel är fortfarande aktiv? Lite närmare än att åka upp till jaktmarken. Stjärnåsen lär vara närmare annars? Jag skjuter i Lindome men där kan du glömma att dyka upp med en AR såvida du inte är beredd att hållas ansvarig för 80-åriga styrelesemedlemmars plötsliga hjärtstillestånd. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joacim Posted February 28 Share Posted February 28 31 minutes ago exabit sa: Jag skjuter i Lindome men där kan du glömma att dyka upp med en AR såvida du inte är beredd att hållas ansvarig för 80-åriga styrelesemedlemmars plötsliga hjärtstillestånd. Haha 🤣 Jobbigt med en åtalan för "vållande till annans död" för det 😅 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Islänningen Posted February 28 Share Posted February 28 1 hour ago exabit sa: Stjärnåsen lär vara närmare annars? Jag skjuter i Lindome men där kan du glömma att dyka upp med en AR såvida du inte är beredd att hållas ansvarig för 80-åriga styrelesemedlemmars plötsliga hjärtstillestånd. Fast, de är då inte mycket äldre än jag. Bakåtsträvande svenskar Jag har ju (nästan) obegränsat tillgång till våran kpist bana i Delsjön, men vi har bullerbegränsning motsvarande 6.5x55 och det påstås att .308 smäller högre. Kommer inte att vara något problem efter att jag har satt (dämpare) på Sara, men det är ju en dryg månad tills dess. Har Stjärnåsen 100meters bana för att testa laddningar? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
exabit Posted February 28 Share Posted February 28 1 hour ago Islänningen sa: Har Stjärnåsen 100meters bana för att testa laddningar? Yes, och den bokar du per timma vad jag förstått. Har en kollega på GTT som brukar hänga där och prova grejer med sin T3x 308. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts