Jump to content

Recommended Posts

Posted

Satt och kollade lite på kolvar för skoj skull och kom in på Boyds sida. Dessa kolvar ligger ju i ett prisläge som gör att man tänker att det skulle va kul att testa... Om inte frakten är svindyr. Men det jag undrar är, under förutsättning att man har ett vapen som finns i deras lista, skruvar man bara i nya kolven och pangar på? Eller krävs det en massa inpassning när man väl får hem kolven? Är det praktiskt möjligt att ha två kolvar till samma vapen och byta lite när man känner för det beroende på om man är sugen på trä eller laminat eller är det bökigt? Inskjutning räknas inte som bökigt.

Posted

Det kommer troligen behöva inpassning av den nya kolven. Hur mycket jobb som behövs varierar på vad du har. 

Angående din andra fråga. Ja, det går väl ha två kolvar om man vill ha det.

Posted

Jag har Boyds kolvar på två av mina knallpåkar. Perfekt passform och precis så enkel installation som det är i deras video på mina stockar i alla fall. Andra kan säkert ha annorlunda erfarenhet men för mig passade det perfekt.

Posted

Har du en annan mekanism än de som listas så kan du köpa en blind kolv och fräsa ur den själv. Inte speciellt svårt men det kräver att man är noggrann.

Posted

Förvånadsvärt bra inpassning. Nja jävligt bra inpassning skulle jag säga. För att va massproducerade är de verkligen ett utropstecken. Men skulle ändå rekomendera plastbäddning,ökar styrkan oxå. Frakten endast några hundralappar.

Posted

Jag blir mer och mer nyfiken, kanske skulle testa. Har velat fram och tillbaka innan jag bestämde mig för en träkolv men man kanske skulle kunna få "två vapen i ett" med en extra kolv...

Posted

Jag har en tumhålskolv från Boyds som jag är supernöjd med. Gjorde en plastbäddning på den bara därför att. Tror det kostade 1300 med kolv frakt och tull.

Posted

Jag har två bössor med Boydsstockar. De är också bäddade, men passformen är bra från fabrik. Du kommer klart under 1500kronor inkl frakt, moms, tull och postens expeditionsavgift.

Posted

Jag skulle vilja ha en boydskolv till min 1600.

Tyvärr är jag född på stenåldern, och grejar inte det där med att beställa över internätet.

Om någon vänlig själ med dylika erfarenheter skulle ha vänligheten att hjälpa mig kan jag bjuda på lite jakt istället.....

mvh/Urban

• 2 weeks later...
Posted

Har fundering på en boyds också....

Köpte en bössa som kolven är lite för kort men trodde den skulle passa grabben men var kort där också....funderade på att förlänga den men den verkar skjuta så bra att en ny stock skulle vara roligare. ....

Såg att dom inte hade kolv till min modell som jag tror är en ph 1100.

Dom har en till 1200 kan det passa ändå???

Posted

Jag skulle vilja ha en boydskolv till min 1600.

Tyvärr är jag född på stenåldern, och grejar inte det där med att beställa över internätet.

Om någon vänlig själ med dylika erfarenheter skulle ha vänligheten att hjälpa mig kan jag bjuda på lite jakt istället.....

mvh/Urban

Boyds finns inte till 1600 men du kan välja för mauser och sedan krävs en del justeringar... är det vad du tänker på? jag skulle kunna hjälpa dig men att passa in kolvar åt andra är lite vanskligt, det kan ju gå snett  :tongue: men jag kan ju hjälpa dig med beställningen så lämnar du till nån smed för inspassning. 

Posted

Skulle vara jäkligt schyst. Det är först och främst själva beställningen jag vill ha hjälp med. Vad jag förstått är det ordentligt billigare att ta hem själ jämfört med att köpa från ex. Midway.

mvh/Urban

Posted

Helt klart billigare.

Jag skulle ev behöva hjälp med bäddning om det blir så att jag hittar en kolv som passar

Posted

Skulle vara jäkligt schyst. Det är först och främst själva beställningen jag vill ha hjälp med. Vad jag förstått är det ordentligt billigare att ta hem själ jämfört med att köpa från ex. Midway.

mvh/Urban

Har du 1600 med alubeslag eller stål underbeslag? ifall du har alu (som skiljer en hel del från stål som är som 98:a) blir det en hel del inpassningsjobb har jag för mig. 

Men du, kan du reggad dig på ett internet forum så kan du beställa från boyds. Det är busenkelt. Välj i menyn va du ska ha, sen beställer du med visa-kort lr dylikt, sen kommer du få en avi hem i postlådan precis som när du beställer inom sverige. När du hämtar ut bössan får du betala en postavgift/tull i posten, brukar va ett par hundra. Kola upp va du har för bössa, rådgör med smed. Sen bestämmer du vad du vill ha så kan jag skicka länken till dig så är det bara du betalar... eller så beställer jag åt dig. 

Posted

Är nästan hundra på att det är alu. Ska åka och hälsa på dansken på grannforumet om några veckor. Rådgör med hnom och ev återkommer.:rolleyes:

mvh/Urban

Posted

Är nästan hundra på att det är alu. Ska åka och hälsa på dansken på grannforumet om några veckor. Rådgör med hnom och ev återkommer. :rolleyes:

mvh/Urban

Det låter bra, han kan 1600 serien utan och innan och vet vilken boyds du ska ha isf!  :thumbsup: