Hoppa till innehåll

M98 Nachsuche 9,3x57


hs_merkel

Recommended Posts

Låter konstigt att ingen vill ta sig an att montera kornfot och siktesbas. Har borrat och gängat ett par pipor och jag ser inte riktigt problemet? Visst, är man oförsiktig så kan det ju bli skit av alltihop, men tar man det bara lugnt och fint och mäter och räknar allt två eller tre gånger innan man kör så är det lugnt.

Mvh

J

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Han löser ditt problem är jag övertygad om!

Det är han som fixade bla min Sako 9,3a, duktig på att hitta "rednecks " lösningar om det behövs;)

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Låter konstigt att ingen vill ta sig an att montera kornfot och siktesbas. Har borrat och gängat ett par pipor och jag ser inte riktigt problemet? Visst, är man oförsiktig så kan det ju bli skit av alltihop, men tar man det bara lugnt och fint och mäter och räknar allt två eller tre gånger innan man kör så är det lugnt.

Mvh

J

Funderar på att göra de själv. Ska bara byta pinnen till en m3 skruv med passande skalle.

Han löser ditt problem är jag övertygad om!

Det är han som fixade bla min Sako 9,3a, duktig på att hitta "rednecks " lösningar om det behövs;)

Ok. Har två alternativ till. Men tack!

S

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ha svänger fort i hockey!

Får byta in Predatorn och välja en annan :smile:

Nu finns de två vägar att gå? Började prata hörselskador med Stainebok idag. Och då börja jag grunna på om man inte ska försöka få max dämpning istället?

Har skjutit utan kåpor under jakt och jag mår riktigt dåligt efter.

 

1, En frontmonterad dämpare med kornfot bakom. Denna dämpar inte lika bra men är lätt.

 

2, En dämpare som går över pipan med ett korn på typ Stalon? Eller att man monterar kornfoten där dämparen slutar? Denna dämpar bra men är tyngre.

 

Får fundera då de blev riktigt rörigt nu när grundplanen sprack!

 

S.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag kör alt 1, hausken j155 med förhöjt blad och kornfot från recknagel. Har ingen erfarenhet av alt två men tror att ett korn på dämparen är mer exponerat för yttre påverkan. Fördelen är att visirlinjen blir längre men för skott inom 50 meter tror jag det kvittar. :smile:

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Storleken spelar roll i dämparvärlden, så är det bara. Men en dämpare fyller flera behov på en kort 9,3a rekyl, balans m.m. Men visst dämpar den ok sett till sin storlek.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Satt och gemförde Predatorn mot JD155. Dom väger lika mycket och dämpar lika mycket. Så kommer köra på Predatorn.

Tänkte montera den först. Sen är de mycket enklare att räkna ut höjden på kornfot och blad.

Bara någon får dit Blaserfoten så har jag löst höjden på de hela :thumbsup: 

Har i övrig alla höjder av Recknagelblad påväg hem.

Så nu jävlar ska de här projektet bli klart!

 

S. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

Då intresset är svagt för bössan. Och den inte står ivägen längre så tänkte jag göra om den till drevjakts bössa. Då den blivit skåpvärmare nu när blasern gör allt från 0-300m

post-5975-0-40877800-1445755759_thumb.jp

Har en röd bakkappa som jag skulle vilja montera.

Sen en lite mörk träbit fram på stocken.

Sen förlänga pistolgreppet med en liten mörk träbit.

Sen slipa ner kolven och olja den kanske betsa den lite mörkare?

Skulle vilja nät skära den, men de vågar jag inte själv.

Pipan har jag ghostblad till. Kanske en recknagel korn fot med ring runt pipan? Gängskydd på gängan.

Inga rembygelfästen.

Kikare blir den som sitter Z4i 1,25-4x24

Har ett underbeslag med lever på men måste fixa låsning på den bara.

Då jag inte har några maskiner som hemma så får mycket gå på lej.

S.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Fundera på att nätskära själv!? Har aldrig gjort det. men skulle vara kul att prova.

Men först ska lacken bort. Sen limma dit en ny knopp och förlänga pistolgreppet med en rosett.

Bakkappan får en smed slipa in då jag inte har grejer till de.

Tänkte titta på färgaffären efter medel att ta bort lacken med.

Börjar så sen får man ta stålet senare.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Gör't! Ser ut å vara en riktigt fin träbit å bygga på, var ju bra sugen när du hade den till salu med hoguen innan, hade du lagt ut systemet med den biten till hade jag nog trotsat hushållsbudgeten och tagit diskussionen med frugan sen [emoji1]

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Efter samtal med en forumrist så börja fundera på att göra klart min M98.

Allting finns så ska bara iväg!?

En bra början är att välja riktmedel!post-5975-0-89005500-1449245445_thumb.jppost-5975-0-48646100-1449245521_thumb.jppost-5975-0-47597300-1449245465_thumb.jppost-5975-0-96381600-1449245549_thumb.jp

Har dessa att välja på?

Synpunkter? De öppna ska nyttjas vid trånga pass.

Annars en 1-4.

Sen blir bössan snyggare med öppna.

S

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har rött korn och gula bladet på blasern. Vill ha lite safari stuk på denna. Bir de vitt Korn blir det R8 foten, blir de rött så blir de R93 foten. Fundera om man kan få bort de vita på r8 kornet och ersätta de med rött?

post-5975-0-82297800-1449255963_thumb.jp

S

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Blir du förvånad om jag berättar att jag gjort och sålt ett sånt [emoji12]

Skickat från min D6603 via Tapatalk

R8? Har du någon bild?
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.
×
×
  • Skapa ny...