Popular Post Ken1 Posted June 12, 2014 Popular Post Share Posted June 12, 2014 Vart i morse väckt av luren, en kompis hade fått en på ringning om att en älgkalv satt fast i ett stängsel. Som den mordiska/blodtörstiga jägare jag är gick jag upp och kontaktade markägaren som gav mej klartecken att kolla läget. Beväpnar mej med en liten kraftavbitare och hagelbössa (som i värsta fall skulle användas) väl på plats ser jag en ko med kalv, kon är klart upprörd över något och detta något sitter fast med klöven i ett gunnerbostängsel. Man är inte stöddig när det står en orolig mammako och glor på en när man sakta närmar sig hennes lilla bebis. Ser att den sitter fast långt ner men det bör gå att få loss henne.larvig som man är pratar jag med både ko och kalv, kan ha hjälpt för kon retirerar lite upp i en backe. Kalven är snart lossklippt den har ett ganska djupt sår men bara köttskandalen vad jag kan se, den är jättetrött och jätterädd så den går ingenstans. Själv hämtar jag förbandslådan tvättar såret lite och lägger ett löst förband. Tassar sen där ifrån och observerar att kon och den andra kalven kommer tillbaka efter några minuter. Tycker jag gjort mitt. Rätt el fel? Vad vet jag. Döpte henne till Lillamu :-) 30 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
strävhår Posted June 12, 2014 Share Posted June 12, 2014 Rätt för dig räcker. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post Christian N Posted June 12, 2014 Popular Post Share Posted June 12, 2014 Det var ju helt rätt, nu har du gett den en chans, förövrigt om en kalv står upp på egna ben skall vara mycket till för att man skall besluta om att ta bort den. Fantastiskt bra gjort farbror... /Christian 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lsjonsson Posted June 12, 2014 Share Posted June 12, 2014 Bra gjort! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kennetht Posted June 12, 2014 Share Posted June 12, 2014 Bra gjort Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ozzian Posted June 12, 2014 Share Posted June 12, 2014 Härligt, nu ligger vår egen dr krall i lä! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Upptag71 Posted June 12, 2014 Share Posted June 12, 2014 Bra gjort! Fan.........du har ju fler talanger än att krossa duvor!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JimmyTtilja Posted June 12, 2014 Share Posted June 12, 2014 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sandsjim Posted June 12, 2014 Share Posted June 12, 2014 Jag har krupit i den tätaste granplantering och skjutit +120kg trafikgaltar på 2m håll. men gått fram där vet inte om jag vågat, f_n impad! bra gjort 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mad Mike Posted June 12, 2014 Share Posted June 12, 2014 Bra jobbat bubben /Mike Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarkusR Posted June 12, 2014 Share Posted June 12, 2014 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stalkern Posted June 12, 2014 Share Posted June 12, 2014 Heder åt dig! Riktigt bra gjort Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
peter24 Posted June 12, 2014 Share Posted June 12, 2014 Bra jobbat Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post Lecha Posted June 12, 2014 Popular Post Share Posted June 12, 2014 Fel???Nä du! Det visar att du har både hjärta OCH förstånd. Man ska alltid ge en ärlig chans(om det går). Går det bra så är det toppen, går det inte, så har man i allafall försökt. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roleinwe Posted June 12, 2014 Share Posted June 12, 2014 Absolut rätt bra jobbat Leif Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Foffe Posted June 12, 2014 Share Posted June 12, 2014 Bra jobbat du gjorde helt rätt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredde_piteå Posted June 12, 2014 Share Posted June 12, 2014 Stiligt gjort!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hs_merkel Posted June 12, 2014 Share Posted June 12, 2014 Brukar märka i örat jag Snyggt jobb S. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts