Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hej,
kommer att vaka och pyrscha rådjur i närheten av Rättvik i höst och behöver eftersöksekipage om oturen är framme. Hör av dig. Även intresserad av en hund för skogsfågel.

Med vänlig hälsning, Magnus

Posted

Har 2 ekipage som bor i Rättvik

Posted

Super. Ersättning? Ska jag höra av mig några veckor innan vi åker upp? Blir trol i slutet av oktober.

Vet du hur tillgången på rådjur är där i krokarna, vi ska jaga på kompis svärfars mark vid Josbodarna?

Med vänlig hälsning, Magnus

Posted

De vet jag inte om dom vill ha, men ja kan förmedla infon vidare eller pma deras nr åt dig,

De finns en del

Posted

Vore great.

Ersättning är inget problem, vill bara ha koll på nivån så att man inte blir överraskad.

Posted

Rådjurs förekomsten i hela rättviks kommun är extremt blandad.

Runt en del byar kan det finnas en hel del bl.a. Norr om vikarbyn, östbjörka osv. I skogen däremot är det ganska sällsynt. Där jag håller till på helgerna ( mellan ingels och bingsjö är det sällsynt)

Jossbodarna är det mellan krossbanan och faluvägen?

Posted

Ingen aning, har aldrig varit där, det är kompis svärfars mark. Ska ta reda på mer och åtrrkommer så kanske du har ngt tips? Fick uppfattningen att det ingår i vvo som är stort.

Posted

Annars kommer jag finnas i närheten rätt ofta i höst, jagar i Malung :)

• Like 1
Posted

Har kåk i Gärdebyn, där dräller det av rå. Men uppå skogen är det nog mer rovgaddar som gäller, ruskigt rovtryck i delar av Dalarna.

• 3 weeks later...
simonljunggren
Posted

har en hund som jag går eftersök på rådjur med bara att höra av sig om du behöver hjälp bor i mora !

Posted

Terrier tina ställer upp som eftersöks ekipage hon bor i rättvik

Posted

Det här tar ju sig på ett fantastiskt sätt. Nu är det flera som flaggat att de kan, så någon ska nog ha tid när vi är i farten.

Forum är the shit, alltid bra folk!