MagnusN Posted June 23, 2014 Posted June 23, 2014 Hej,kommer att vaka och pyrscha rådjur i närheten av Rättvik i höst och behöver eftersöksekipage om oturen är framme. Hör av dig. Även intresserad av en hund för skogsfågel.Med vänlig hälsning, Magnus Quote
MagnusN Posted June 26, 2014 Author Posted June 26, 2014 Super. Ersättning? Ska jag höra av mig några veckor innan vi åker upp? Blir trol i slutet av oktober. Vet du hur tillgången på rådjur är där i krokarna, vi ska jaga på kompis svärfars mark vid Josbodarna? Med vänlig hälsning, Magnus Quote
storviltsjägaren Posted June 26, 2014 Posted June 26, 2014 De vet jag inte om dom vill ha, men ja kan förmedla infon vidare eller pma deras nr åt dig, De finns en del Quote
MagnusN Posted June 27, 2014 Author Posted June 27, 2014 Vore great. Ersättning är inget problem, vill bara ha koll på nivån så att man inte blir överraskad. Quote
waxin Posted June 28, 2014 Posted June 28, 2014 Rådjurs förekomsten i hela rättviks kommun är extremt blandad. Runt en del byar kan det finnas en hel del bl.a. Norr om vikarbyn, östbjörka osv. I skogen däremot är det ganska sällsynt. Där jag håller till på helgerna ( mellan ingels och bingsjö är det sällsynt) Jossbodarna är det mellan krossbanan och faluvägen? Quote
MagnusN Posted June 28, 2014 Author Posted June 28, 2014 Ingen aning, har aldrig varit där, det är kompis svärfars mark. Ska ta reda på mer och åtrrkommer så kanske du har ngt tips? Fick uppfattningen att det ingår i vvo som är stort. Quote
storviltsjägaren Posted June 28, 2014 Posted June 28, 2014 Annars kommer jag finnas i närheten rätt ofta i höst, jagar i Malung 1 Quote
MKJ Posted June 28, 2014 Posted June 28, 2014 Har kåk i Gärdebyn, där dräller det av rå. Men uppå skogen är det nog mer rovgaddar som gäller, ruskigt rovtryck i delar av Dalarna. Quote
simonljunggren Posted July 17, 2014 Posted July 17, 2014 har en hund som jag går eftersök på rådjur med bara att höra av sig om du behöver hjälp bor i mora ! Quote
storviltsjägaren Posted July 18, 2014 Posted July 18, 2014 Terrier tina ställer upp som eftersöks ekipage hon bor i rättvik Quote
MagnusN Posted July 18, 2014 Author Posted July 18, 2014 Det här tar ju sig på ett fantastiskt sätt. Nu är det flera som flaggat att de kan, så någon ska nog ha tid när vi är i farten. Forum är the shit, alltid bra folk! Quote
Recommended Posts