umejagarn Posted July 4, 2014 Share Posted July 4, 2014 Hej allihop! Är på jakt efter bra jaktammo till min Sako 30-06, o fick väl ingen vidare hjälp av Vapencentrum...ville helst ha tag i normas köpesammo laddad med nosler bst, men dom hade ingen, o enligt dem själva inget likvärdigt heller...hade ju ingen lust o stå där o be dem rabbla upp all ammo de har, utan vänder mig till er istället. Vilken ammo kan man få tag i kring Umeå , som passar bra till räv och rådjur? Är givetvis också intresserad om någon har någon lämplig ammo till övers som man är villig o köpa!! Mvh Kristoffer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stalkern Posted July 4, 2014 Share Posted July 4, 2014 Vindeln är återförsäljare av Millforce. De har en varmint laddning 7 grams kula i 1020 m/s (sierra varminter), Sen har de classic line som är sierra gameking 11,7g Den är riktigt mjuk och lägger en räv på plats. Skjuter du bakom bog på ett rådjur spelar detta kulval ingen större roll. Askarna håller 16st och brukar ligga på dryga 300kr. Norma 9,7 g bst har jag aldrig någonsin sett på hyllan hos någon handlare Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
umejagarn Posted July 5, 2014 Author Share Posted July 5, 2014 Låter ju väldigt intressant! Vilken butik i vindeln är det som säljer dessa då? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts