Foffe Posted July 5, 2014 Share Posted July 5, 2014 Snart är det änligen dags att få släppa hunden efter Skogsfågel.Har inte sett så mycket fågel då jag varit ute o gått i skogen med hunden. Idag skrämde vi upp en fin tjädertupp. För två helger sen en höna som troligen hadde Kycklingar i närheten. Hur ser det ut på era jaktmarker har ni sett någon föryngring hur ser det ut med gamla fåglar osv. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefan Posted July 5, 2014 Share Posted July 5, 2014 Sett bra med fågel efter vägarna i vår,och avslutade toppjakten i januari med att se ngr fina flockar med tuppar..Så kanske vi får se en uppgång nu.Sork & råttor finns även dom nu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Posted July 5, 2014 Share Posted July 5, 2014 Är hoppfull då man sett en del kullar. Men att säga något innan jakten är igång brukar vara svårt 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mirva Posted July 5, 2014 Share Posted July 5, 2014 Har tillbringat 4 dagar på Sca marker för fiske, hund med i koppel, fina fågelmarker men inte ett uppflog. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Teffek Posted July 8, 2014 Share Posted July 8, 2014 Som alltid ser det bra ut här. Längtar dock mest till toppjakten i januari och dit är det ett tag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
henke67 Posted July 10, 2014 Share Posted July 10, 2014 Teffec var är här? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Teffek Posted July 10, 2014 Share Posted July 10, 2014 Kloten, Västmanland/Örebro/Dalarna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mirva Posted July 10, 2014 Share Posted July 10, 2014 Gott om varg där eller hur? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Teffek Posted July 15, 2014 Share Posted July 15, 2014 Nja, vi har ett fast revir sedan 2005 men vet inte om jag skulle kalla det mycket. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post Ragnarsson96 Posted August 5, 2014 Popular Post Share Posted August 5, 2014 Verkar som en del kycklingar har klarat sig i år! Såg en höna med 1 kyckling igår kväll, och idag trampa jag nästan på en kull med 3 kycklingar! Tjäder båda gångerna De är redan mer än va jag såg på hela förra hösten här i norra Dalarna 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stroem91 Posted August 6, 2014 Share Posted August 6, 2014 Hörde en som sett en t höna med 10 kycklingar och en med 8 kycklingar runt arvidsjaur. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
alexb Posted August 7, 2014 Share Posted August 7, 2014 Är det någon mer härifrån som skall till boden idag och SSFs anordnade föreläsning om tjädern? http://www.tradskallare.se/forelasning-tjaderforskning.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Foffe Posted August 7, 2014 Author Share Posted August 7, 2014 Tyvär ska jag inte dit frun släpper int iväg mig nu å jag åker till Tärna i morgon och sen ska iväg på några dagars jaktresa den 25 aug och ev en i sep oxå. Jag tror jag har hört på han tidigare och det är intresant och lärorikt att höra på han om det är samma snubbe jag hörde för några år sedan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
alexb Posted August 7, 2014 Share Posted August 7, 2014 Tyvär ska jag inte dit frun släpper int iväg mig nu å jag åker till Tärna i morgon och sen ska iväg på några dagars jaktresa den 25 aug och ev en i sep oxå. Jag tror jag har hört på han tidigare och det är intresant och lärorikt att höra på han om det är samma snubbe jag hörde för några år sedan. Hade själv lite flyt att svärmor kommer idag så det gick lätt att få tillstånd :-) hoppas det är intressant men det är det nog då jag inte har så våldsamt mycket kunskaper innan.telefonskrivet 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Foffe Posted August 7, 2014 Author Share Posted August 7, 2014 Ska bli intresant o se om det gått fram någon fågel i Tärnaområdet, ska åka dit imorgon för lite fiske. Ska ev åka dit en sväng i sep och jaga lite. Hadde tänkt åka dit förra året men tyvär var det för dåligt väder just då. Men iår har jag semester i sep så det kan bli bra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post alexb Posted August 7, 2014 Popular Post Share Posted August 7, 2014 Ska bli intresant o se om det gått fram någon fågel i Tärnaområdet, ska åka dit imorgon för lite fiske. Ska ev åka dit en sväng i sep och jaga lite. Hadde tänkt åka dit förra året men tyvär var det för dåligt väder just då. Men iår har jag semester i sep så det kan bli bra.Håller tummarna åt dig! Ska själv höra mig för med min trädskällarlärare om hur det ser ut runt Överkalix, plus ljvks marker måste ju inventeras också :-D fy sjutton vad jag längtar, äntligen kan jag börja bli en jägare istället för jakttiggare.telefonskrivet 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lsjonsson Posted August 8, 2014 Share Posted August 8, 2014 Vi får ju hoppas på att det har varit en bra sommar för skogsfågeln i år, bara det inte har varit för varmt i den här tropiska hettan som vi har haft i princip i 6 v frånsett ett litet regnväder med åska o blixtrar o regn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Foffe Posted August 8, 2014 Author Share Posted August 8, 2014 Vi får ju hoppas på att det har varit en bra sommar för skogsfågeln i år, bara det inte har varit för varmt i den här tropiska hettan som vi har haft i princip i 6 v frånsett ett litet regnväder med åska o blixtrar o regn.Är igentligen mer orolig för kylan i början av sommaren. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lsjonsson Posted August 8, 2014 Share Posted August 8, 2014 Är igentligen mer orolig för kylan i början av sommaren. Ja, givetvis ska man vara det. Det var ju nordanvind i ca 1 månads tid o den var riktigt kall också. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stroem91 Posted August 18, 2014 Share Posted August 18, 2014 Gick ett prova-på prov i Arvidsjaur(utterträsk) igår. Vi hittade en tjäderkull med minst 4 stora kycklingar, 2 singel orrar, en okänd och en förmodad splittrad orrkull på 7km med orutinerade hundar.Stannade även till på marken i Huvåsen o gick några km. Inga fåglar på vingarna men 4 tomstånd. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Foffe Posted August 21, 2014 Author Share Posted August 21, 2014 Hrmm blir lite anurlunda i år fär skjuta upp resan några dar så det blir att släppa hemma i Kusmark. Då kommer vi till nästa dilemma är att då ska bilen vara på rep brydde mig inte då jag skulle vara i norrbotten då. Så jag får ta apostlahästarna på måndag, spelar ingen roll är det den 25 så är det den 25. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Foffe Posted August 24, 2014 Author Share Posted August 24, 2014 Nära nu peijlen är på laddning nya batterier i GPS enheten. Kan det inte bli måndag snart. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
älg Posted August 24, 2014 Share Posted August 24, 2014 Jag har nog möjlighet att flexa förmiddagen i morgon, så det är möjligt att jag sticker ut i soluppgången. Var en sväng till två av de närmaste markerna idag, men såg tyvärr inga tecken på fågel. Är jävligt sugen ändå! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post alexb Posted August 24, 2014 Popular Post Share Posted August 24, 2014 Lyckostar som far ut imorgon, själv får jag vänta till helgen, men blev iaf medbjuden av en jag jagat med tidigare. Nu jäklar skall jag har ner mitt första vilt! telefonskrivet 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mirva Posted August 24, 2014 Share Posted August 24, 2014 Var ute en sväng idag och lyssnade på härlig musik i skogen, och så måste man jobba premiärdagen, men men det blir många fler dagar i höst. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts