Jump to content

Recommended Posts

Posted

Nja, SIG-Sauer gör bara pistoler om vi ska vara en smula pettermetiga......

CG3000 = Sauer80 resp Sauer90 med en egen kolv bla......

/T

Jag menade ssg 3000, mcm gör kolvar till dem.

Posted

Jag menade ssg 3000, mcm gör kolvar till dem.

Helt annan bössa..... har liksom inte med varandra att göra utöver att de förmodligen till stor del monteras i samma fabrik.

/T

Posted

Helt annan bössa..... har liksom inte med varandra att göra utöver att de förmodligen till stor del monteras i samma fabrik.

/T

Jag har skrivit lite otydligt. Jag undrade om Danberne hade köpt en ssg för att jag har inte hittat någon kolv till sauer 90 på McMillans hemsida.

Posted

Fast det var väl aldrig frågan...

Du frågar om det finns bättre affärer att göra för samma peng och svaret är ja....

Varför fråga om du redan bestämt dig?

Nåväl, köper du en hoppas jag du blir nöjd :)

Jag har inte bestämt mig än, men det lutar åt det hållet. Det som gör att jag vill ha en är för känslan den gav. Hade jag bara brytt mig om funktionen skulle jag köpt en gammal sako/tikka eller något sådant.

Posted

/T

Liten rättelse - monterades - Sauer har lagt ner produktionen av 90an.......

/T

Posted

Jag har inte bestämt mig än, men det lutar åt det hållet. Det som gör att jag vill ha en är för känslan den gav. Hade jag bara brytt mig om funktionen skulle jag köpt en gammal sako/tikka eller något sådant.

Tycker du skall klämma på en sako 75 hunter. 

Posted

Tycker du skall klämma på en sako 75 hunter.

Det har jag gjort men tycker att de känns lite klumpiga. De äldre modellerna både känns trevligare och är snyggare. Funderar lite på någon gammal m98 eller en till tikka m55 annars.

Posted

En m55 är tämligen sund så varför inte. Svårt bara att hitta i en kaliber man vill ha för dom ryker direkt.

Posted

Enligt handlaren så är det en McMillan kolv som sitter på en Carl Gustaf 3000, för att vara lite tydlig. Ingen koll tyvärr på vart han köpte den.

Var förbi och tog några bilder.

post-15905-0-05703900-1408172645_thumb.j

post-15905-0-54253000-1408172669_thumb.j

Posted

Tack för länken. Känns lite dumt att jag missade den.

• 7 years later...
Posted

Hmm har själv blivit ägare till en Sauer 80 detta år och kan bara säga att jag är supernöjd.

Kommer dock pröva så allt fungerar i sträng kyla senare i år.

Att man kan plocka ihop fina träffbilder vet jag då det ligger på ca 20mm på 100 meters vallen.

Som grädde på moset la den i mina ägor första älgen i år...

20210902_111402[1].jpg

• Like 1